• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۹-۲۰ - ۱۰:۳۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دردسرهای پرسپولیس برای سفر به قطر؛ پرواز و هتل نامشخص

کاروان قرمزها به 60 نفر نمی‌رسد

پرسپولیسی‌ها نام 60نفر را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند تا مسائل مربوط به صدور ویزای این افراد انجام شود؛ اما طبق شنیده‌ها این احتمال وجود دارد که درنهایت کاروان سرخ‌ها به 60نفر هم نرسد و افراد کمتری با تیم راهی دوحه قطر شوند.

کاروان قرمزها به 60 نفر نمی‌رسد

  به گزارش «فرهیختگان»، این روزها هرگاه با یکی از اعضای پرسپولیس صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم آنها درگیر جلسات پی‌درپی برای هماهنگی هرچه بیشتر جهت حضور در دوحه هستند. البته موضوع نامشخص برای آنها این است که دیدار هفته ششم این تیم برابر ذوب‌آهن برگزار می‌شود یا خیر و روشن‌شدن تکلیف این بازی تا حدود زیادی می‌تواند برنامه‌ریزی آنها را قطعیت بیشتری ببخشد تا تمرکز خود را کاملا روی موضوع رتق‌وفتق امور در داخل کشور و حضور سهل‌وآسان در قطر معطوف کنند.

 قرمزها یکشنبه یا دوشنبه می‌پرند

با توجه به اینکه پرسپولیسی‌ها باید 29آذرماه درمقابل نماینده شرق آسیا درقالب دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند، یحیی گل‌محمدی از مدیران باشگاه خواسته شرایط را طوری رقم بزنند که کاروان این تیم 6روز پیش از این مسابقه در دوحه اقامت داشته باشند و بتوانند خودشان را با شرایط آب‌وهوایی تطبیق داده و همچنین 6روز در اردوی شبانه‌روزی به‌سر ببرند تا بتوانند با تمرکز بیشتر و آمادگی کامل پا به این میدان بزرگ بگذارند. طبق درخواست پرسپولیسی‌ها از مسئولان برگزاری این رقابت‌ها، آنها می‌خواهند روز یکشنبه برابر با 23آذرماه بار سفر به قطر را ببندند و 6روز زمان داشته باشند که خودشان را مهیای دیدار فینال کنند. البته در این خصوص شنیده می‌شود هنوز پاسخی به این درخواست سرخ‌ها داده نشده است ولی به‌احتمال زیاد مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت و آنها می‌توانند در این تاریخ سفر خود را به دوحه قطعی کنند.

این احتمال هم وجود دارد که با توجه به شرایط پروازی، سرخ‌ها با یک‌روز تاخیر و در روز دوشنبه هفته آتی یعنی بیست‌وچهارم آذرماه چمدان‌های خود را ببندند و راهی قطر شوند.

 پرواز نامشخص، هتل تعیین‌نشده!

با وجود اینکه حدود 5 تا 6روز دیگر به سفر پرسپولیسی‌ها به قطر باقی‌مانده است اما مدیران این باشگاه هنوز برای پرواز به قطر با هیچ شرکت هواپیمایی به توافق نرسیده و مشخص نیست آنها با کدام پرواز و در چه روز و چه ساعتی می‌خواهند تهران را به مقصد دوحه ترک کنند.

البته موضوعی که مشخص است اینکه سرخ‌ها قطعا با پرواز چارتر راهی قطر خواهند شد و البته طبق شنیده‌ها مذاکرات مدیران باشگاه برای توافق با یک شرکت معتبر هواپیمایی برای این پرواز ادامه دارد و آنها قصد دارند یکی از این شرکت‌های معتبر را برای این پرواز در نظر بگیرند.

موضوع دیگر هم این است که هنوز هتل محل اقامت کاروان پرسپولیس در قطر مشخص نشده است و سرخ‌ها نمی‌دانند قرار است در چه هتلی اسکان داده شوند. با توجه به اینکه هزینه هتل و انتخاب محل آن برعهده کنفدراسیون فوتبال آسیاست، به احتمال فراوان ظرف 3-2روز آینده محل قطعی هتل سرخ‌ها مشخص می‌شود تا آنها دغدغه‌ای برای حضور در قطر نداشته باشند.

 ویزاها کامل نیامده است

پرسپولیس در ابتدایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین مربوط به حضور تیم‌های فینالیست را در قطر اعلام کرد و یادآور شد هر تیم فقط می‌تواند با 60بازیکن، کادرفنی و همراه راهی قطر شود، تلاش کرد بتواند این تعداد را بالا برده و از میان پیشکسوتان نیز نفراتی را با خود به دوحه ببرد. اما ظاهرا مسئولان AFC به‌طور جدی با این موضوع مخالفت کرده‌اند و به گفته یکی از اعضای باشگاه، حتی حاضر نشدند یک‌نفر اضافه با سرخ‌ها راهی قطر شود. به همین جهت پرسپولیسی‌ها نام 60نفر را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند تا مسائل مربوط به صدور ویزای این افراد انجام شود؛ اما طبق شنیده‌ها این احتمال وجود دارد که درنهایت کاروان سرخ‌ها به 60نفر هم نرسد و افراد کمتری با تیم راهی دوحه قطر شوند. گفته می‌شود قرار است جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در روزهای آتی تصمیمات لازم را جهت تعیین نفراتی که تیم را همراهی می‌کنند بگیرد و احتمال این می‌رود که چند نفر از لیست بنابر نیاز باشگاه در تهران بمانند و به رتق‌وفتق امور بپردازند.

 خبرنگاران روادید نگرفتند

یکی از درخواست‌های باشگاه پرسپولیس از مسئولان برگزاری بازی‌ها در قطر این بوده که به تعدادی از خبرنگاران و رسانه‌ها ویزا بدهند تا آنها بتوانند با حضور درکنار پرسپولیس آخرین اخبار را برای هواداران باشگاه مخابره کنند. براساس شنیده‌ها، میزبان این رقابت‌ها با این موضوع هم مخالفت و اعلام کرده نمی‌تواند برای خبرنگاران ایرانی ویزا و همچنین آی‌دی‌کارت حضور در ورزشگاه را صادر کند و به این ترتیب حضور اصحاب رسانه ایرانی در فینال آسیا منتفی شده و احتمالا تنها یک عکاس با تیم همراه خواهد شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار