• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۲۰ - ۰۹:۰۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ پرسپولیس برای بالا بردن قرارداد شجاع منع قانونی دارد

پول بشار حاضر است، رادو اگر بماند پول می‌گیرد!

شنیده می‌شود طی امروز و فردا این پول به حساب بشار رسن واریز می‌شود تا او دیگر مشکلی برای ادامه کار در پرسپولیس نداشته باشد و با شروع دور جدید تمرینات، خود را به کادرفنی تیم معرفی کند.

پول بشار حاضر است، رادو اگر بماند پول می‌گیرد!

به گزارش «فرهیختگان»، مدیران پرسپولیس این روزها شرایط بسیار سختی را تجربه می‌کنند و با اینکه تیم موفق شده خود را به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برساند و این موضوع هم از لحاظ روحی و هم مالی می‌تواند اوضاع و احوال باشگاه را رو‌به‌راه کند، اما تلنبار شدن بدهی‌های مختلف افسار کار را از دست باشگاه‌نشینان سرخ خارج کرده و آنها نمی‌توانند روی یک موضوع خاص تمرکز کنند تا راه‌حلی برای خروج از این بحران پیدا کنند.

از سوی دیگر رساندن تیم به فینال آسیا، بازیکنان و کادرفنی این تیم را به محبوب‌ترین افراد سرخ در میان هواداران تبدیل کرده و آنها نیز به باشگاه فشار می‌آورند که به پاس ازخودگذشتگی آنها در دوحه، باید حق و حقوق این نفرات به‌صورت تمام و کمال پرداخت شود و خواسته‌هایشان چه از لحاظ مالی و چه از جهت معنوی برآورده شود تا این تیم بتواند برای اولین‌بار در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا جام قهرمانی را به یک تیم ایرانی اختصاص دهد.

همین موارد اما باعث شده بعد از بازگشت تیم به ایران، چند بازیکن این تیم با باشگاه سر ناسازگاری بگذارند و خواسته‌هایی را مطرح کنند که از توان مدیران سرخ خارج است و مشخص نیست در این شرایط باشگاه می‌تواند این نفرات را راضی کند که با شرایطی نرمال‌تر با سرخ‌ها ادامه همکاری بدهند یا اینکه باید منتظر اتفاقات تلخ دیگری در پرسپولیس باشیم.

حضور مدیربرنامه‌های بشار در باشگاه

یکی از نفراتی که این روزها حرف و حدیث درموردش زیاد شنیده می‌شود، بشار رسن عراقی است که همراه کاروان سرخ‌ها به ایران باز نگشت و در قطر ماند تا دوران استراحت خود را در این کشور سپری کند اما حالا رسانه‌ها خبر از مذاکرات او با یک تیم قطری می‌دهند تا شمارش معکوس برای فعال‌سازی بند جدایی این بازیکن آغاز شود و بار دیگر هواداران سرخ نگران این موضوع باشند که این‌بار بشار را از دست بدهند و تیم در آستانه بازی‌های لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آسیا تضعیف شود.

از باشگاه خبر می‌رسد که مدیربرنامه‌های این ستاره عراقی دیروز با وجود ابتلا به ویروس کرونا در باشگاه حاضر شده تا درخصوص وضعیت این بازیکن با مدیران سرخ مذاکره کند. جالب اینکه حضور وی در باشگاه باعث نگرانی کارمندان باشگاه شده بود و آنها تا ساعت‌ها بعد از خروج او درحال ضدعفونی کردن باشگاه بودند.

حاضران در باشگاه خبر داده‌اند که مدیربرنامه‌های این بازیکن چندان با روی خوش باشگاه را ترک نکرده و معتقد است که مدیران پرسپولیس همه موارد را قصد دارند با خنده و سرسری حل کنند و این ممکن است به این تیم لطمات جبران‌ناپذیری وارد کند.

دستور پرداخت به بشار صادر شد

مسئولان باشگاه پرسپولیس که خوب می‌دانند بشار چه بازیکن ارزشمندی است و ترک سرزمین سرخ چقدر می‌تواند برای مدیران پرسپولیس سنگین تمام شود، بعد از حضور مدیربرنامه‌های بشار در باشگاه به تکاپو افتادند تا هرطور شده مشکل این بازیکن را حل کرده و شرایط را برای بازگشت رسن به ایران مهیا کنند.

در این خصوص یکی از مدیران باشگاه به «فرهیختگان» گفت: «بعد از جلسه‌ای که میان رسول‌پناه و مدیربرنامه‌های رسن برگزار شد، مدیریت باشگاه اقدامات لازم را برای برطرف شدن مشکل این بازیکن انجام داد و دستور پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت این بازیکن را به امور مالی باشگاه تحویل داد.»

در این خصوص شنیده می‌شود طی امروز و فردا این پول به حساب بشار رسن واریز می‌شود تا او دیگر مشکلی برای ادامه کار در پرسپولیس نداشته باشد و با شروع دور جدید تمرینات، خود را به کادرفنی تیم معرفی کند.

گفتنی است براساس قرارداد پرسپولیس با بشار، آنها موظف بودند که تا پایان دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مبلغ 120 هزار دلار به حساب این عراقی واریز کنند که این اتفاق تا امروز رخ نداده است.

درخواست شجاع خلاف است؟

شجاع خلیل‌زاده یکی دیگر از نفراتی است که قبل از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ساز جدایی از پرسپولیس را کوک کرده بود و براساس درخواست هواداران و کادرفنی ترجیح داد در این رقابت‌های بین‌المللی حاضر شده و بعد از پایان این رقابت‌ها تصمیم خود را برای قطع یا ادامه همکاری با سرخ‌ها بگیرد.

پیش از شروع بازی‌ها در قطر کریم باقری، مربی پرسپولیسی‌ها به هواداران این قول را داد که پس از بازگشت از دوحه به باشگاه می‌رود تا مشکل این بازیکن را حل کند و او برای شروع رقابت‌های لیگ برتر مشکلی را احساس نکند. اما ظاهرا هنوز این اتفاق رخ نداده و مطلعان از مشکلات شجاع و باشگاه پرسپولیس، این روزها خطر جدایی این ستاره ملی‌پوش را از جمع سرخ‌ها زیاد می‌دانند.

در این خصوص شنیدیم دیروز بعدازظهر مدیربرنامه‌های شجاع خلیل‌زاده هم در باشگاه حاضر شد تا در روزهایی که این بازیکن در اردوی تیم ملی به سر می‌برد تا برای دیدار با مالی آماده شود، با مدیران پرسپولیس بر سر میز مذاکره بنشیند اما ظاهرا مشکل این بازیکن پیچیده‌تر از آن است که بخواهد با این جلسات حل شود و اگر قرار باشد خواسته این بازیکن که اضافه شدن مبلغ قراردادش است، انجام شود، باید در هیات‌مدیره مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و تبدیل به مصوبه شود.

طبق اخباری که مدیران باشگاه در اختیار «فرهیختگان» قرار داده‌اند، قرارداد شجاع با پرسپولیس حدود 2 میلیاردتومان است و او حالا درخواست افزایش دستمزدش را در سال جدید دارد اما با توجه به اینکه او با باشگاه قرارداد دارد و قرارداد مالی‌اش هم منعقد شده، باشگاه به لحاظ قانونی نمی‌تواند به‌صورت نامتعارف مبلغ قرارداد این بازیکن را بالا ببرد. درواقع اگر او جزء بازیکنانی بود که قراردادش تمام شده بود و قصد تمدید با او را داشتند، می‌توانستند مبلغ موردنظرش را پرداخت کنند اما چون پرسپولیس یک باشگاه دولتی است، باشگاه این اجازه را ندارد که رقم درخواستی شجاع را پرداخت کند و برای انجام این کار به مصوبه هیات‌مدیره نیاز است.

باشگاه منتظر بازگشت رادو

بوژیدار رادوشوویچ که خیلی‌ها امیدوار بودند در این فصل دروازه‌بان اول تیمش باشد و بعد از حدود 4 سال نیمکت‌نشینی بیرانوند، به مرد شماره یک سرخ‌ها در چارچوب دروازه تبدیل شود، این روزها از بسیاری از نامهربانی‌ها و بدقولی‌های باشگاه به ستوه آمده و او نیز تهدید کرده که با ادامه این روند قید علاقه‌اش به پرسپولیس و هوادارانش را می‌زند و از بند فسخ قراردادش استفاده می‌کند.

رادو هم مثل دیگر خارجی پرسپولیس هنوز حقوق ماهیانه و پیش‌پرداختش را دریافت نکرده است و مدام از سوی باشگاه امروز و فردا می‌شنود. اما این موضوع حسابی مدیران پرسپولیس را در تنگنا قرار داده است، از یک‌سو کادرفنی به باشگاه اعلام کرده که به هر شکل ممکن این بازیکن کروات در تیم حفظ شود، چراکه گلری در سطح او در فوتبال ایران وجود ندارد که بخواهد روی نیمکت پرسپولیس بنشیند و از سوی دیگر منابع نزدیک به این بازیکن به باشگاه خبر داده‌اند که او به این دلیل که می‌داند قرار است امسال هم نیمکت‌نشین باشد، قصد ترک پرسپولیس را دارد. در این خصوص شنیدیم که رسول‌پناه به یکی از دوستان پرسپولیسی‌اش گفته که اگرمطمئن باشد رادو بعد از دریافت مطالباتش به ایران سفر می‌کند و قراردادش را فسخ نمی‌کند، خیلی زود مبلغ موردنظرش را به حسابش واریز می‌کنند اما اگر قرار باشد او پول را بگیرد و به ایران برنگردد، می‌توانند در مقاطعی دیگر با او تسویه‌حساب کنند.

عدم پرداخت پاداش، مشکل دیگر خارجی‌ها

یکی دیگر از مواردی که 2 بازیکن خارجی سرخ را عصبانی کرده و باعث شده آنها ساز جدایی کوک کنند، موضوع عدم پرداخت پاداش‌های آسیایی به بشار و رادوشوویچ است. با توجه به اینکه پاداش این 2 بازیکن باید به‌صورت ارز پرداخت می‌شد و باشگاه برای انتقال این پول به حساب بازیکنان خارجی دچار مشکل است، برخلاف سایر بازیکنان ایرانی تیم به بشار و رادوشوویچ پاداشی پرداخت نشد تا آنها بعد از بازگشت به ایران به‌صورت نقدی این پول را از باشگاه دریافت کنند. اما ظاهرا بشار و رادو به‌شدت از این موضوع ناراحت هستند و بر این باورند که این حرکت باشگاه به‌نوعی تبعیض بین بازیکنان ایرانی و خارجی تیم است.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار