• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۲-۰۳ - ۱۶:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۱۰
  • 0
  • 0

چرا بازی کالاف دیوتی در میان ایرانیان محبوب است؟

بازی کالاف دیوتی به عنوان یکی از بهترین بازی های تاریخ صنعت گیم شناخته می شود که در تمام کشورهای جهان محبوبیت بالایی دارد بازیکنان ایرانی نیز از این قاعده مسثتنی نیستند.

چرا بازی کالاف دیوتی در میان ایرانیان محبوب است؟

به گزارش «فرهیختگان»، بازی، جزئی جدایی ناپذیر از ذات انسان است و انسان در هر سن و سالی تلاش می کند که از ابزارهای مختلفی برای سرگرم کردن خود استفاده کند. هرچند که شکل، نوع، سبک و ژانر بازی ها تغییرات زیادی داشته است اما هدف اصلی آن که تفریح و سرگرمی است همچنان بدون تغیر مانده است، هرچند که امروزه افراد می توانند علاوه بر تفریح از بازی ها کسب درآمد نیز بکنند. صنعت گیم به عنوان یکی از پولسازترین و جذاب ترین صنایع در جهان شناخته می شود و بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در این زمینه سرمایه گذاری های بزرگی کرده اند و شرکت ها و استودیوهای متعددی از سراسر جهان در زمینه تولید بازی های ویدیویی برای پلتفرم های مختلف فعالیت می کنند.

در دو دهه اخیر این صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته است و میلیاردها گیمر از سراسر جهان به بازی های ویدیویی جذب شده اند. اگرچه در یک دهه گذشته کشور ایران نیز در زمینه تولید بازی ها فعالیت مستمری داشته و بازی های باکیفیتی تولید کرده است اما هنوز هم در میان گیمرهای ایرانی تعدادی از بازی های خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بازی کالاف دیوتی یکی از بهترین بازی های تاریخ صنعت گیم است و علاوه بر ایرانیان در میان تمام گیمرهای جهان محبوبیت بالایی دارد. هرچند که بازی های ایرانی متعددی وجود دارند که محبوبیت بالایی دارند اما در سال های اخیر بازی Call Of Duty به همراه بازی هایی مانند PUBG Mobile، Clash Of Clans، GTA، Fifa، Fortniteو ... از محبوب ترین بازی های خارجی در میان گیمرهای ایرانی بوده اند. در ادامه مطلب به بررسی دلایل اصلی محبوبیت بالای مجموعه بازی ندای وظیفه پرداخته می شود.

معرفی کلی بازی COD

اولین نسخه از مجموعه بازی های ندای وظیفه اولین بار در سال 2003 و به وسیله کمپانی اکتیویوژن و با همکاری شرکت اینفینیتی وارد در سبک بازی های تیراندازی اول شخص ساخته شد. در مدت کمتر از 20 سال شرکت اکتیویوژن بیش از 17 نسخه مختلف از این بازی جذاب و هیجان انگیز در اختیار بازیکنان قرار داده است که هر کدام می توانند توسط پلتفرم های مختلفی پشتیبانی شوند. در هر کدام از نسخه های مختلف بازی گیمرها می توانند هیجان و لذت بسیار زیادی را تجربه کنند و با دوستان خود از نقاط مختلف جهان به رقابت بپردازند. گیمرها می توانند با خرید cp کالاف دیوتی از تمامی امکانات و تجهیزات موجود در بازی استفاده کنند و سطح خود را ارتقا بدهند.

دلایل محبوبیت بالای بازی کالاف دیوتی

همانطور که گفته شد بازی کالاف دیوتی به عنوان یکی از بهترین بازی های تاریخ صنعت گیم شناخته می شود که در تمام کشورهای جهان محبوبیت بالایی دارد بازیکنان ایرانی نیز از این قاعده مسثتنی نیستند. محبوبیت این بازی به گونه ای است که گیمرهای سراسر جهان و ایران هر ساله در سری مسابقاتeSportیا مسابقات ورزش های الکترونیکی شرکت می کنند و در این بازی به رقابت می پردازند. در داخل ایران نیز لیگ آنلاین بازی کالاف دیوتی برگزار می شود و گیمرها می توانند جوایز مختلف و متعددی دریافت کنند. جوایز این مسابقات گاهی به چند ده میلیون تومان می رسد و این باعث شده است که بسیاری از گیمرهای ایرانی به صورت حرفه ای مشغول انجام بازی ها باشند. از مهم ترین دلایل محبوبیت بازی کالاف دیوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن حالت های مختلف

بازی ندای وظیفه از جمله بازی هایی است که بازیکنان می توانند هم به صورت انفرادی و هم به صورت تیمی از آن استفاده کنند و لذت ببرند. از معروف ترین حالت های بازی Call Of Duty می توان موارد زیر را عنوان کرد که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارند:

  • Team Deathmatch:در این بخش چند نفره بازیکنان با تیم مقابل مبارزه می کنند و در صورت کسب امتیاز کافی برنده می شوند.
  • Domination:در این بخش بازیکنان یک مکان را در اختیار می گیرند و از آن در برابر تیم مقابل محافظت می کنند.
  • Search & Destroy:در این حالت یک تیم اقدام به بمب گذاری کرده و تیم دوم باید تلاش کند که آن را خنثی کند. تیمی برنده بازی خواهد که تمام بازیکنان تیم مقابل را از بین ببرد. همچنین انفجار بمب نیز می تواند باعث پیروزی تیم شود
  • Frontline:این بخش نیز شباهت بالایی به Team Deathmatchدارد و تیم ها باهم تقابل پیدا کرده و در صورت کسب امتیاز لازم برنده می شوند.

پشتیبانی توسط پلتفرم های مختلف

کمپانی اکتیویژن از سال 2003 تاکنون همواره تلاش کرده است که رضایت گیمرها را به بهترین شکل ممکن جلب کند به همین دلیل تلاش کرده است که بازی های خود را برای پلتفرم های مختلف عرضه کند. بازیکنان می توانند با داشتن هر کدام از پلتفرم های ایکس باکس، پلی استیشن، کامپیوتر، گوشی های موبایل و ... از بازی کالاف دیوتی لذت ببرند و همین باعث محبوبیت بالای آن شده است. بازیکنان با داشتن هر کدام از پلتفرم های عنوان شده می توانند‌ از بازی کالاف دیوتی برای پر کردن اوقات فراغت خودشان استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

سبک و ژانر جذاب و هیجان انگیز بازی

سبک بازی کالاف دیوتی همانند ژانر درام در سینما درخشان و جذاب است. همانگونه که یک فیلم سینمایی درام می تواند همزمان اجتماعی، کمدی، ترسناک، رئال، عاشقانه، حماسی، فانتزی و ... باشد، سبک بازی کالاف دیوتی نیز اگرچه در اصل تیراندازی اول شخص است اما می توان این بازی را در سبک های دیگری همچون اکشن، جنگی و بتل رویال و ... دسته بندی کرد. این تنوع سبک و ژانر یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت بازی کالاف دیوتی در میان گیمرها خصوصا گیمرهای ایرانی است و می تواند گیمرهایی با سلایق و ذائقه های مختلف را به خود جذب کند.

تنوع مراحل، ماموریت ها و تجهیزات

هر کدام از نسخه های بازی Call Of Duty دارای مراحل، حالت ها، مپ ها، ماموریت ها، تجهیزات و امکانات مختلفی است که هر کدام از این فاکتورها می توانند جذابیت و هیجان بالایی برای گیمرها دارند. بازی های کمی وجود دارند که مانند کالاف دیوتی تنوع بالایی در فاکتورهای مختلف داشته باشند. هر کدام از این فاکتورهای متنوع می توانند گیمرهای متعددی به خود جذب کنند. یکی دیگر از بهترین ویژگی های این بازی این است که گیمرها می توانند با خرید cp کالاف دیوتی موبایل ارزان از سایت های معتبر به تمامی فاکتورهای مختلفی دسترسی کامل داشته باشند و آیتم های مختلف بازی را مطابق میل خود شخصی سازی و سفارشی سازی نمایند.

کیفیت بالای ساخت بازی

هر زمانی که نسخه های جدیدی از بازی های موبایلی توسط سازنده ها منتشر می شوند بسیاری از رسانه ها، خبرگزاری ها، سایت ها و افراد متخصص در حوزه گیم به نقد و بررسی آنها می پردازند. از سال 2003 که بازی کالاف دیوتی به صورت مستمر در دسترس بازیکنان قرار گرفته است نسخه های متعددی از آن تولید و عرضه شده است و تمامی آنها از جنبه های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفته. کمتر پیش آمده است که از میان نسخه های مختلف این بازی نسخه های از نظر منتقدان نمرات پایینی دریافت کند.

منتقدان هر کدام از نسخه های COD را از جنبه های مختلفی مانند گرافیک، گیم پلی، داستان، موسیقی و صداگذاری، گان پلی و ... تحلیل می کنند و معمولا نمرات بسیار خوبی دریافت کرده اند. کمپانی سازنده بازی کالاف دیوتی همواره از بهترین موتورهای گرافیکی برای ساخت محصولات خود استفاده کرده است و از تخصص متخصصان حوزه موسیقی و صداگذاری نیز برای بالا بردن کیفیت بازی ها استفاده کرد. کیفیت بالای ساخت بازی باعث شده است که بازیکنان نقاط مختلف جهان خصوصا گیمرهای ایرانی استقبال بسیار خوبی از آنها داشته باشند.

  دسترسی ساده و آسان

سالانه هزاران بازی در سبک ها و ژانرهای مختلفی از طرف کمپانی ها و استودیوهای مختلف از کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیای شرقی تولید و عرضه می شوند. متاسفانه بسیاری از این شرکت ها کشور ایران و گیمرهای ایرانی را تحریم کرده اند و بازیکنان ایرانی به راحتی نمی توانند به بازی های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال بازی هایی مانند کلش آف کلنز، کلش رویال و ... بازیکنان ایرانی را تحریم کرده اند و به آنها خدمات ارائه نمی کنند.

بازی کالاف دیوتی یکی از بازی هایی است که گیمرهای ایرانی می توانند از سایت های داخلی دریافت کنند و به راحتی آن را نصب کرده و استفاده کنند. همچنین خرید سی پی کالاف دیوتی برای گیمرهای ایرانی کار سختی نیست و می توانند با مراجعه به سایت های معتبری مانند ایران موجو اقدام به خرید CP نمایند.

 

سخن پایانی

در صنعت گیم بازی های متعددی وجود داشته اند که برای مدتی کوتاه یا چندساله محبوبیت بالایی در میان گیمرها داشته اند اما بازی کالاف دیوتی به عنوان یکی از بهترین بازی های تاریخ این صنعت حدود دو دهه است که توانسته محبوبیت بالای خود را در میان بازیکنان سراسر جهان خصوصا بازیکنان ایرانی حفظ کند. اولین نسخه از این بازی در سال 2003 عرضه شد و آخرین نسخه آن در اکتبر 2020 در اختیار گیمرها قرار گرفت. تمام نسخه های بازی کالاف دیوتی با استقبال خوبی از طرف گیمرها مواجه شده و محبوبیت بالایی دارند.

به صورت کلی بازی ندای وظیفه همواره در میان محبوب ترین بازی ها در میان ایرانیان قرار داشته است و حتی امروز نیز که بازی های متعددی در دسترس گیمرها هستند محبوبیت این بازی کم نشده است و هر روزه بر تعداد طرفداران آن اضافه می شود. سایت های فروشگاهی و خدماتی مختلفی مانند سایت ایران موجو که در بحث آموزش بازی ها، دانلود بازی ها، خرید جم بازی و ... به گیمرهای ایرانی خدمات رسانی می کنند نیز در افزایش محبوبیت بازی کالاف دیوتی نقش موثری داشته اند.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۱۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

امیرحسین کسائی، خبرنگار:

مسجد پارک قیطریه و بانی خیر

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران:

نگاهی به علت‌های ساختاری مشارکت پایین‌تر از میانگین در تهران

همه ابهامات مصوبۀ جدید شورای عالی فضای مجازی؛

ممنوع می‌کنم، پس هستم!

در پی انتقاد از به کار رفتن واژه «خلیج فارس»؛

خبرنگاران قطری، لطفا به موزه‌ها سر بزنید!

سیدجواد نقوی، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

از شورشی‌های یمنی تا سال 57! چراغ سبز به تحقیر ملی

علی سعد، مدیر اندیشکده حکمرانی شریف:

مهجوریت سرمایه ‌اجتماعی و تلاش برای اصلاح امور

نقدی به یک رفتار رسانه‌ای که چند بار تکرار شده است

کاش مردم سیستان‌و‌بلوچستان، توییت خانم خبرنگار را ندیده باشند

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

تنش در شرق از زاویه‌ای دیگر

سهیلا عباس‌پور، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

کریم مجتهدی؛ فیلسوفی وقف فلسفه

پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

مدرسه دولتی از نوعی دیگر

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

بنویسید مرا، شهر مرا خشت به خشت

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

مردی در خیابان کشوردوست

نعمیه موحد، روزنامه‌نگار:

چرا دوباره هک شدیم؟

بچه کشتن تو مرام من نیست؛

دم ناصر خاکزادهای مدینه گرم...

در ۱۰۰ سالگی از جان جلال چه می‌خواهیم؟

ایران ۱۴۰۲ و جنبش جلال

حضور وزیر بهداشت و خبرنگار صداوسیما در اتاق زایمان؛

اتاق زایمان بیلبورد تبلیغاتی نیست

ابوالقاسم رحمانی، دستیار سردبیر:

موضع فان فانی

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

پرواز از پمپ‌بنزین

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان؛

از عباس آژانس تا سخنران تلویزیون + فیلم

حامد عسکری، شاعر و نویسنده؛

ملاقات بر سطح لغزنده‌ کلمات

از میدان التحریر تا دانشگاه هاروارد؛

ایران در نوک پیکان درگیری‌ است

فاطمه کنعانی، عضو هیات‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

قوی سیاه هوش‌مصنوعی و دنیای سفید کودکان

رامین شمسایی‌نیا، دانش‌آموخته دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی:

ایده «مقاومت اجتماعی» اسلام‌گرا و لکنت علوم اجتماعی متاخر

خبر بازداشت فرزند یکی از مسئولان قضایی تایید شد

فرصت و تهدید برخورد با یک دانه‌درشت دیگر

کلید اسرار بر قفل صندوق‌های قرض‌الحسنه؛

روایتی از شگرد جدید فرار مالیاتی در استان فارس

تاثیر و تأثر سینما و جامعه از منظر مرحوم دکتر عماد افروغ

سینما آینه جامعه است

به بهانه استعفای لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌خاطر اقدام غیراخلاقی در جام‌جهانی

وقتی اخلاق بر فوتبال پیروز شد

ادعای معاون وزیر آموزش‌وپرورش مبنی‌بر تعطیلی انتشارات گاج باز هم آب رفت؛

مردودی آموزش و پرورش در آزمون گاج

مهدی عبداللهی، دبیر گروه اقتصاد:

موفقیت سیاست دلارزدایی از ارز اربعین

رضا کردلو، روزنامه‌نگار:

پراکنده از اربعین

صادق نیکو، روزنامه‌نگار:

زبان رسا و البته رسانا

احمد اولیائی، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

اربعین را به مثابه «فرهنگ» باید دید نه اتفاق مناسکی موسمی

نقدی بر سفر هیات فنی آب ایران جهت درخواست اجرای کامل قرارداد هیرمند

غصه ناتمام هیرمند

آمارسازی با پزشکان بازنشسته و فوتی

وزارت بهداشت تعداد پزشکان فعال را منتشر کند

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار