• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۹ - ۰۱:۵۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بررسی بزرگ‌ترین نظرسنجی از تجربیات پژوهشگران تحصیلات تکمیلی آموزش عالی انگلیس؛

46 درصد محققان ارشد و دکتری تجربه تدریس دارند

نظرسنجی تجربیات پژوهشی تحصیلات تکمیلی (PRES) بزرگ‌ترین نظرسنجی در نوع خود در آموزش عالی انگلیس به‌شمار می‌رود. به‌عبارتی نظرسنجی تجربیات پژوهشی تحصیلات تکمیلی یک نظرسنجی ملی از دانشجویان تحقیقات تحصیلات تکمیلی است که از آنها دعوت می‌کند درمورد تجربیات خود اظهارنظر کنند.

46 درصد محققان ارشد و دکتری تجربه تدریس دارند

ندا اظهری، مترجم: نظرسنجی تجربیات پژوهشی تحصیلات تکمیلی (PRES) بزرگ‌ترین نظرسنجی در نوع خود در آموزش عالی انگلیس به‌شمار می‌رود. به‌عبارتی نظرسنجی تجربیات پژوهشی تحصیلات تکمیلی یک نظرسنجی ملی از دانشجویان تحقیقات تحصیلات تکمیلی است که از آنها دعوت می‌کند درمورد تجربیات خود اظهارنظر کنند. این نظرسنجی به کارشناسان آموزش عالی این امکان را می‌دهد که متوجه شوند چه چیزی در این مقطع تحصیلی خوب عمل می‌کند و چه چیزی خوب نیست و نیز به کارشناسان کمک می‌کند شرایط بهتری را پیش روی دانشجویان فراهم کنند. پاسخ‌های دانشجویان کمک می‌کند تا آنها بتوانند از حمایت‌های بهتری بهره‌مند شوند.

بزرگ‌ترین نظرسنجی محققان تحصیلات تکمیلی
از سال 2007 که این نظرسنجی تجربیات پژوهشی تحصیلات تکمیلی آغاز به کار کرده، این نظرسنجی به بزرگ‌ترین نظرسنجی محققان تحصیلات تکمیلی در حوزه آموزش عالی تبدیل شده است. این نظرسنجی نتایج محرمانه‌ای را برای موسسات آموزش عالی شرکت‌کننده فراهم می‌کند تا باعث ارتقای ارائه این گروه از محققان شود. یکی از ویژگی‌های کلیدی این نظرسنجی ارائه مقایسه‌هایی است که روی طیفی از گروه‌های مقایسه‌کننده خاص انجام می‌شود و این مقایسه‌ها از بخش کلی گرفته تا گروه‌های ماموریتی یا جغرافیایی خاص به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. هدف این نظرسنجی ایجاد تعادل میان مجموعه سوالات ثابت برای ایجاد امکان مقایسه درطول زمان و به‌روزرسانی‌های سالانه جهت انعکاس بازخوردها و در پاسخ به شرایط خارجی غالب است. به‌عنوان مثال تغییراتی درطول همه‌گیری کرونا ایجاد شد تا طیف وسیعی از مطالعات و تعاملات آنلاین درحال انجام را منعکس کند که چند مورد از آنها به‌عنوان ذره‌بینی برای مشاهده تجربیات در نظرسنجی‌ها باقی مانده‌اند. این نظرسنجی شامل بانک سوالات خاص در مورد پاسخ‌های سازمانی به کووید-19 بوده است.

تغییر در نظرسنجی 2023
در نظرسنجی 2023، چند به‌روزرسانی هدفمند انجام شده و شامل یک بانک سوال جدید پیرامون جامعه و احساس تعلق بوده که منعکس‌کننده اهمیت احساس دانشجویان در تمام سطوح جامعه است. داده‌های نظرسنجی بین اول فوریه تا 15 می 2023 جمع‌آوری و داده‌ها در این بازه زمانی، به موسسات آموزش عالی ارائه شد تا این موسسات تصمیم بگیرند در چه زمانی آن را اجرا کنند، مشروط بر اینکه نظرسنجی برای حداقل سه هفته باز باشد و دانشجویان و محققان بتوانند به سوالات آن پاسخ دهند. این نظرسنجی تا سال 2018 دوسالانه بود اما از بعد از آن به‌طور سالانه برگزار می‌شود. باز هم در این میان برخی موسسات که اغلب موسسات بزرگ‌تر و با تمرکز بیشتر روی پژوهش بوده‌اند، تصمیم گرفتند به همان اجرای دوسالانه نظرسنجی پایبند باشند. این درحالی است که حدود 60 درصد به‌طور سالانه در این نظرسنجی‌ها شرکت می‌کنند. سال 2023 مشارکت موسسات در این بخش بسیار پررنگ بود، به‌طوری‌که از 62 موسسه شرکت‌کننده در این نظرسنجی در سال 2022، به 105 موسسه افزایش داشته‌اند که رشد 70 درصدی را تجربه کرده‌اند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار