• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۸ - ۱۶:۵۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
چرا قسمت اول «اسکار» ناامیدکننده بود؟

دوره‌ات داره میگذره آقای مدیری!

اسکار اما شبیه به هیچکدام از کارهای قبلی مدیری نیست. به گفته خودش کپی برنامه Taste Master است که «ایرانیزه» شده و قیاس این برنامه با نمونه خارجی‌اش، مخاطب را به تعریف جدیدی از ایرانیزه کردن می‌رساند.

دوره‌ات داره میگذره آقای مدیری!

سیدمهدی موسوی تبار، دبیر فرهیختگان آنلاین: بالاخره قسمت اول «اسکار» با حرف و حدیث‌ها و حاشیه‌های فراوان از پلتفرم «فیلیمو» پخش شد. چالشهای ساترا با این برنامه و همچنین مشخص نبودن پلتفرم پخش‌کننده این برنامه از جمله حاشیه‌هایش در چند ماه اخیر بود. با تبلیغات فراوان و سروصدای بسیار، اسکار به نمایش درآمد. تیزر تبلیغاتی و عکسهای منشترشده از این برنامه، اطلاعات خاصی به مخاطب نمی‌داد و پیشنیه ذهنی مخاطب به فصل اول تا چهارم «دورهمی» برمیگشت و برای فصل پنجم دورهمی که در قالب مسابقه اطلاعات عمومی بود یک پوشه دیگر باز کرده بود.

اسکار اما شبیه به هیچکدام از کارهای قبلی مدیری نیست. به گفته خودش کپی برنامه Taste Master است که «ایرانیزه» شده و قیاس این برنامه با نمونه خارجی‌اش، مخاطب را به تعریف جدیدی از ایرانیزه کردن می‌رساند. حضور چهار مهمان در این برنامه که آنها را در کارهای قبلی مدیری هم دیده‌ایم و یک دستیار مجری (نیما شعبان‌نژاد) که دست‌کم در قسمت اول دلیل حضورش مشخص نیست به اضافه یک مدیری تکراری، همه آن چیزی است که اسکار در قسمت اول به مخاطب می‌دهد.

تماشای قسمت اول اسکار ثابت می کند که مشکل ساترا با این برنامه نه محتوای آن بوده و نه فرمش و صرفا مشکلات مدیری با سازمان صدا و سیما، چالش آنها بوده است. مراحل یا چالش‌های مختلف این برنامه نه اطلاعات مفیدی به مخاطب می‌دهند و نه تازگی خاصی در صحبتهای مهمانها وجود دارد. با توجه به اینکه مدت زمان حضور مهمانها چهار قسمت است، این تکرار و کهنگی بیشتر هم خواهد شد. 

قسمت اول اسکارِ مدیری هم از نظر محتوا و هم از نظر فرمی ناامیدکننده بود و انتظار می‌کشیم تا ببینیم مدیری، مانند اکثر کارهای قبلیش در اواسط کار دست به اصلاحات خواهد زد یا تمام قسمتها ضبط شده و خبری از تغییرات نخواهد بود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟