• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۵-۱۹ - ۰۷:۳۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد

دانشنامه متقاضیان ثبت‌نام انتخابات مجلس 2 روزه صادر می‌شود

معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد درباره انتخابات پیش‌رو گفت: «انتخابات یک آزمون ملی است و سازمان‌ها و نهادها باید نهایت همکاری را برای برگزاری انتخابات پرشور داشته باشند، در این میان دانشگاه آزاد به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ که بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند، برای انجام انتخابات پرشور برنامه دارد.»

دانشنامه متقاضیان ثبت‌نام انتخابات مجلس 2 روزه صادر می‌شود

معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد درباره انتخابات پیش‌رو گفت: «انتخابات یک آزمون ملی است و سازمان‌ها و نهادها باید نهایت همکاری را برای برگزاری انتخابات پرشور داشته باشند، در این میان دانشگاه آزاد به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ که بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند، برای انجام انتخابات پرشور برنامه دارد.»
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد در راستای صحت‌سنجی و تاییدیه مدارک نهایت همکاری را برای برگزاری انتخابات پرشور خواهد داشت، گفت: «سازمان امور دانشجویان وزارت علوم سامانه‌ای را با داشتن کد استعلام برای مدارک دانشگاه‌ها ترتیب داده، اما دانشگاه آزاد تاییدیه مدارک استعلام را با آدرس iau. ir مدنظر قرار داده و لینک آن در سامانه امور دانشجویان قابل‌مشاهده است.»
رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد یادآور شد: «به‌طوری‌که هر فردی که فارغ‌التحصیل این دانشگاه است، در لینک estelam. iau. ir کد 24 رقمی استعلام را اخذ می‌کند. این کد در سازمان امور دانشجویان قابل‌مشاهده خواهد بود و درنهایت کد صحت صادر خواهد شد، بنابراین متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید از طریق لینک موجود در سامانه سازمان امور دانشجویان وارد شده و مراحل ثبت‌نام را نهایی و کد 24 رقمی را دریافت کنند.»
وی درباره اینکه دانشگاه آزاد چه تمهیداتی اندیشیده تا بازه استعلام مدارک طی شود و اطلاعات را در اختیار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دهد، بیان داشت: «فارغ‌التحصیلانی که دارای دانشنامه دانشگاه آزاد اسلامی هستند در سامانه estelam. iau. ir با وارد کردن شماره دانشنامه می‌توانند کد 24 رقمی را دریافت کنند.»
رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی کرد: «کسانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، اما به‌ هر دلیل دانشنامه‌شان صادر نشده (حال یا خودشان مراجعه نکرده‌اند یا مراحل صدور دانشنامه به‌طول انجامیده) در راستای ثبت‌نام اولیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به واحد دانشگاهی که در آن فارغ‌التحصیل ‌شده‌اند، مراجعه کنند و اگر نیاز به تسویه دارند طی دو روز کاری اقدامات لازم را برای ثبت‌نام انجام دهند.»
طباطبایی تصریح کرد: «دانشنامه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مورد تایید قرار می‌گیرد و در محموله‌های جداگانه ذکر می‌شود که دانشنامه صادرشده متعلق به انتخابات مجلس است و دانشنامه بعد از تایید در مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد و ارسال به اداره‌کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در یک یا حداکثر دو روز کاری تاییدیه دانشنامه را انجام خواهیم داد.»
وی تشریح کرد: «متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی بدانند اگر دانشنامه‌شان هنوز صادر نشده، هرچه سریع‌تر به واحدهای دانشگاهی مراجعه کنند و مراحل صدور دانشنامه را انجام دهند. همچنین فارغ‌التحصیلان متقاضی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تایید و دریافت کد صحت چاره‌ای ندارند، جز اینکه کد و شماره روی دانشنامه را وارد و درنهایت کد صحت سازمان امور دانشجویان را دریافت کنند.»
طباطبایی تاکید کرد: «متقاضیان دانشگاه آزاد باید به سازمان امور دانشجویان این دانشگاه مراجعه کنند، متقاضیانی که دارای دانشنامه هستند نیازی به مراجعه مستقیم به دانشگاه آزاد ندارند و تنها از سامانه estelam. iau. ir استعلام و کد تاییدیه مدرک را می‌گیرند. همان‌طور که گفتم دانشجویان دارای مدرک موقت دانشگاهی که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند و مراجعه‌ای برای صدور دانشنامه نداشتند در دو روز کاری تمامی مراحل صدور دانشنامه را انجام می‌دهند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار