• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۲-۰۹ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
همکاری خمز با کمیته آموزش فدراسیون ارتباطی با حضور او در تیم ملی دارد؟

هواداران تراکتور نگران از دست دادن سرمربی اسپانیایی

باشگاه تراکتور‌ برای حضور قدرتمند در ادامه مسابقات لیگ برتر و فصول آینده، با برخی مهره‌های تاثیرگذارش قرارداد تمدید کرده و به توافقاتی رسیده است.

هواداران تراکتور نگران از دست دادن سرمربی اسپانیایی

باشگاه تراکتور‌ برای حضور قدرتمند در ادامه مسابقات لیگ برتر و فصول آینده، با برخی مهره‌های تاثیرگذارش قرارداد تمدید کرده و به توافقاتی رسیده است. برخی از این بازیکنان قراردادهای داخلی امضا کردند که به‌زودی رسمی می‌شود. از این‌رو مشخص است با توجه به اینکه قرارداد سرمربی نیز برای فصل بعد پا برجاست او نیز برنامه‌ای بلندمدت برای تراکتور دارد. از طرفی باشگاه تراکتور برای خوشامد خمز خواهان ترمیم چمن ورزشگاه یادگار به سبک سرمربی خود شده و با وجود اینکه مسئولان این استادیوم اعلام کردند انشعابات زیرزمینی مجموعه مشکل دارد، تهدید کردند در صورت برطرف نشدن مشکل به بنیان‌دیزل کوچ می‌کنند. با این حال شایعات پیرامون این مربی آنقدر زیاد است که موجب نگرانی هواداران این تیم شده تا جایی که با حملات مجازی به باشگاه مخالفت خود را با هرگونه تغییری اعلام کردند. 

 ماجرای گزینه شدن خمز برای تیم ملی
تقریبا اوایل بهمن ماه بود که رسانه‌ای اسپانیایی از خمز به‌عنوان گزینه مربیگری تیم ملی ایران نام برد. در همان زمان هوشنگ نصیرزاده این موضوع را تکذیب کرد و حتی برخی گمان بردند فردی در آن سوی آب‌ها برای این مربی بازار گرمی می‌کند. به این ترتیب با توجه به اینکه حدودا دوماه پیش فدراسیون فوتبال جلسه مختصری با خوزه مورایس داشته این احتمال وجود دارد که مذاکراتی با خمز در همان زمان نیز صورت گرفته باشد. البته در همان زمان هم به نظر می‌رسید فدراسیون در حال بازی با اسم این سرمربی اسپانیایی است تا افکار عمومی را فعلا سرگرم کند و کارهایش را در پشت پرده پیش ببرد. 
خمز با توجه به شایعات بهمن ماه چندان با فدراسیون فوتبال ناآشنا نیست. او حتی بعد از آن شایعات نسبت به همکاری با تیم ملی ابراز بی‌علاقگی نکرد و فقط مدعی شد فعلا مربی تراکتور است و به این تیم فکر می‌کند، از این‌رو او ممکن است در هر زمانی به تیم ملی فکر کند. مخصوصا حالا که می‌خواهد در فروردین ماه با فدراسیون همکاری نزدیک کرده و کلاس دانش‌افزایی برگزار کند. حضور نصیرزاده در فدراسیون فوتبال، همکاری خمز با کمیته آموزش این فدراسیون، علاقه فدراسیون به استفاده از مربی با کارنامه و البته آشنا به فوتبال ایران در فرصت کم باقیمانده مانده تا جام ملتهای آسیا، این مربی را به فدراسیون فوتبال نزدیک‌تر می‌کند. 
 حمله هواداران به تراکتور
این ابهامات در مورد خمز اسپانیایی همان‌طور که برای ما جالب است هواداران تیم تراکتور را نگران کرده است. آنها که چند سالی رنگ خوشی به خود ندیده‌اند در این فصل هم با تغییرات مربی روزهای خوبی نداشتند. با این حال آمدن خمز به تیم‌شان جان تازه‌ای بخشید. حالا پرشورها با این مربی از عملکرد تیم‌شان لذت می‌برند و هفته‌ها است عروسی به کوچه آنها رسیده است. چندی پیش کمتر کسی فکر می‌کرد رفتن بردیف از تیم تراکتور اینقدر به سودشان باشد. از این‌رو گاهی تغییرات نگران‌کننده می‌تواند سرنوشت بهتری را رقم بزند. تراکتوری‌ها اما با علم به این موضوع هرگز حاضر نیستند شاه‌مهره تیم‌شان را از دست دهند. آنها به‌خوبی می‌دانند که شاید نمی‌توانند با خمز این هفته‌ها را با ادعای قهرمانی بگذارنند اما با پول‌هایی که زنوزی خرج می‌کند و تفکراتی که خمز دارد حتما فصل بعد داعیه قهرمانی خواهند داشت. 
از این‌رو موضوعی که خیلی برایشان اهمیت دارد ادامه همکاری با این مربی اسپانیایی است. همین هم باعث شده تا آنها نسبت به برخی حواشی طی ماه‌های اخیر در مورد خمز و احتمال همکاری با فدراسیون فوتبال موضع بگیرند. بدون شک پیشنهادی که فدراسیون به این مربی در زمینه مباحث آموزشی داد، در سر زبان‌ها افتادن نام او بی‌تاثیر نیست. 
بسیاری از علاقه‌مندان به تیم تراکتور و رسانه‌های تراکتوری در این استان به باشگاه انتقاد کردند که چرا باید نام خمز به‌عنوان گزینه مطرح شود. این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل این باشگاه در فدراسیون فوتبال مشغول به کار است. در نتیجه این شایعه به‌وجود آمده که او در این خصوص همکاری‌هایی با فدراسیون کرده است. چندی پیش نصیرزاده طی اظهاراتی تازه درحالی‌که تیمش در کورس رقابت‌ها قرار دارد مدعی شد رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، با توجه به اینکه سرمربی تراکتور جزء مدرسان برجسته یوفا در اتحادیه فوتبال اروپاست خواهان همکاری با او شده است. گویا ابراهیم شکوری ابتدا خواهان حضور تعدادی از مربیان ایرانی در تمرینات تراکتور جهت یادداشت‌برداری شده است و در ادامه از خمز به‌عنوان مدرس کلاس دانش‌افزایی دعوت به همکاری کرده است. بدون شک چنین مواردی در قرارداد خمز نبوده که اگر بود باشگاه تراکتور خود زودتر در این خصوص اقدام می‌کرد. 

 نصیرزاده متهم ردیف اول
تاج هرچند گزینه مورد نظر خود را دارد و اگر پول به حساب این مربی بنشیند چه‌بسا گره از کار تیم ملی باز شود اما خمز برای مبادا گزینه خوب و مورد تاییدی است. اینجاست که برخی علاقه‌مندان به تیم تراکتور که با این مربی از عملکرد تیم‌شان لذت می‌برند به باشگاه حمله کرده و خواهان عدم همکاری با فدراسیون فوتبال شدند. متهم ردیف اول البته نصیرزاده است. از این‌رو او در تازه‌ترین واکنشی که نسبت به این موضوع داشت ادعا کرد تحت فشار فدراسیون فوتبال قرار نمی‌گیرد و چون باشگاهی خصوصی است نمی‌توانند آنها را به‌زور راضی به همکاری با تیم ملی کنند. از طرفی باشگاه تراکتور برای از بین بردن ابهامات و در شرایطی که می‌خواهد صداقت خود را به هواداران نشان دهد، خواهان برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی با تدریس خمز در تبریز شده تا این مربی در این مدت بتواند به‌راحتی در تمرینات تیم تراکتور حاضر شود و از تهران هم دور بماند. در همین راستا تراکتوری‌ها برای اینکه حساسیت‌ها روی خمز را کاهش دهند به دینکا آلن، مربی دروازه‌بانان تیم تراکتور اشاره کرده و مدعی شدند او نیز قرار است طی همکاری با فدراسیون کلاس‌های آموزشی برگزار کند؛ چراکه او هم مدرس بین‌المللی بوده، پس یعنی او هم می‌خواهد سرمربی تیم ملی شود؟
به هر حال اگر خمز کلاس‌های دانش‌افزایی را هم برگزار کند در فروردین ماه خواهد بود و به گفته تاج مربی تیم ملی تا 28 اسفند مشخص می‌شود. اما از هر سو به خمز و توانایی‌هایش نگاه می‌کنیم او با فاکتورهایی که فدراسیون برای انتخاب سرمربی عنوان می‌کند هماهنگی دارد اما فعلا هدف تاج انتخاب یک گزینه خارجی بزرگ‌تر و نامدارتر است تا بتواند تیم ملی را در جام ملت‌ها در کورس قهرمانی قرار دهد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار