• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۱۱ - ۰۴:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دعوای استقلال با فدراسیون بر سر تاثیر اخراج در سوپرجام در لیگ بالا گرفت

آیین‌نامه جدید زمان فتاحی نوشته شده!

باشگاه استقلال: برگزاری سوپرجام قبل از دربی شیطنت و مساله‌دار است

دیدار سوپرجام در حالی عصر امروز برگزار می‌شود که استقلالی‌ها هنوز نگران‌اند که با کارت قرمز داور دیدار دربی را از دست ندهند. در این خصوص به تفصیل روز گذشته توضیحات لازم را دادیم اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که استقلالی‌ها نسبت به این شرایط به‌شدت معترض هستند.

آیین‌نامه جدید زمان فتاحی نوشته شده!

دیدار سوپرجام در حالی عصر امروز برگزار می‌شود که استقلالی‌ها هنوز نگران‌اند که با کارت قرمز داور دیدار دربی را از دست ندهند. در این خصوص به تفصیل روز گذشته توضیحات لازم را دادیم اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که استقلالی‌ها نسبت به این شرایط به‌شدت معترض هستند. در همین خصوص یکی از ارکان تیم فوتبال استقلال به «فرهیختگان» گفت: «این دیدار باید در ابتدای فصل برگزار می‌شد و اصلا جای برگزاری آن الان نیست و به نظر می‌رسد برگزاری آن قبل از دربی مساله‌دار باشد. ما به این موضوع اعتراض کردیم و اینکه با این شرایط قبل از دربی قرار است بازی سوپرجام برگزار شود نهایت شیطنت است.»
وی افزود: «اینها هیچ‌کدام هم خودشان نمی‌دانند باید بر چه اساسی با چنین دیدارهایی برخورد کنند. پارسال هم اشتباه کردند که اخراجی‌ها را محروم کردند و نباید این اتفاق پارسال هم می‌افتاد. البته ما خیلی تلاش کردیم تا با سهیل مهدی در این خصوص صحبت کنیم اما او جواب تلفن نمی‌دهد چون نمی‌داند چه چیزی باید بگوید. روز اول هم که از او در این خصوص پرسیدم او در پاسخ گفت: «چه سوال خوبی و حتما روی آن فکر می‌کنیم و به شما پاسخ لازم را می‌دهیم اما خبری که ندادند هیچ، پاسخ تماس‌هایمان را هم دیگر نمی‌دهند! جالب اینکه دیگر ارکان سازمان لیگ هم در این مورد پاسخگو نیستند و به نظر می‌رسد که برنامه‌ای دارند که پاسخ نمی‌دهند. الان که به ما جوابی نمی‌دهند اما اگر فردا اتفاقی بیفتد می‌گویند این شکلی بود و قانون این‌طور بود و باید اجرا شود. در هر صورت ما پیگیر هستیم اما به بازیکنان‌مان هم گوشزد می‌کنیم که مراقب برخی اتفاقات باشند و بیخودی کارت نگیرند.»

 سازمان لیگ زیر بار نمی‌رود
طبق شنیده‌ها آیین‌نامه برگزاری رقابت‌های فوتبال باشگاهی ایران توسط سعید فتاحی که الان جزو معاونان باشگاه استقلال محسوب می‌شود و خود این چهره نیز اذعان کرده که قوانین سال گذشته به اشتباه اجرا شده است؛ نوشته شده اما صراحتا می‌توان گفت که در آیین‌نامه برگزاری رقابت‌ها این موضوع ذکر شده است که قوانین و شرایط تک بازی سوپرجام از رقابت‌های حذفی پیروی می‌کند و از آنجایی که محرومان فنی دیدارهای حذفی به رقابت‌های سال بعدی منتقل می‌شوند حالا هم استقلالی‌ها معتقدند که باید تنبیه محرومان این تک دیدار هم در بازی سوپرجام بعدی اعمال شود. موضوعی که سازمان لیگ زیر بار آن نمی‌رود و مانند سال گذشته که در پاسخ به سوال پرسپولیسی‌ها اعلام کرده بودند از کجا معلوم که باشگاهی که امسال در این دیدار حضور دارد در سال بعد در چنین رقابتی حاضر باشد، حالا هم در جواب به استقلالی‌ها چنین پاسخی را داده‌اند.

 پای جام حذفی در میان است؟
نکته قابل توجه اینکه می‌شد این استنباط را کرد که احتمالا یک دور رقابت جام حذفی تا قبل از پیگیری مجدد رقابت‌های لیگ برتر برگزار شود که این بدان معنا خواهد بود که دیدار بعد از سوپرجام برای استقلالی‌ها، در جام حذفی پیگیری شده و دیگر اتفاقات و تبعات این دیدار به دربی کاری نخواهد داشت اما طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» و براساس پیش‌نویس تقویم فوتبالی ایران، در ادامه این رقابت‌ها قرار است دور چهارم جام حذفی که مقرر شده با حضور تیم‌های لیگ برتری برگزار شود برای بین دو نیم فصل و بعد از هفته پانزدهم برنامه‌ریزی شده است هرچند این تقویم هنوز نهایی نیست و این امکان وجود دارد که این برنامه دچار تغییراتی نیز بشود اما به احتمال بسیار زیاد دیدار دربی، دیدار بعدی استقلالی‌ها بعد از سوپرجام محسوب می‌شود و باید استقلالی‌ها نیز دیدار بعدی خود را دربی در نظر گرفته و دست به عصاتر از همیشه در دیدار مقابل نساجی به میدان بروند.
نکته جالب اینجاست که در صورتی که پای دیدارهای حذفی هم در میان بود از آنجایی که این رقابت‌ها قرعه‌کشی می‌شود این امکان وجود داشت که در همین مرحله (دور یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی) استقلالی‌ها به یک حریف قدرتمند از جمله همین پرسپولیس بخورند که باز هم در صورت اخراجی دادن در دیدار سوپرجام همین موضوع هم می‌توانست برای این تیم دردسرساز شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار