• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۰۸ - ۲۲:۳۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
باوجود اعتراض پرسپولیس به امضای مصوبه

رسول‌پناه 150 هزار دلارش را می‌خواهد!

قرمزها به دنبال اقاله با کارگزار، اردوی دبی نیازمند مجوز

پرسپولیس همه تلاشش را به کار گرفت تا صدرنشین لیگ بماند و این بار شیخ دیاباته بود که توانست این ثبات را با تک‌گل خود به مس کرمان حفظ کند. حالا لیگ تعطیل است و بازیکنان پرسپولیس هم به مدت 2 هفته استراحت خواهند کرد.

رسول‌پناه 150 هزار دلارش را می‌خواهد!

اردلان بزرگ نیا، خبرنگار:پرسپولیس همه تلاشش را به کار گرفت تا صدرنشین لیگ بماند و این بار شیخ دیاباته بود که توانست این ثبات را با تک‌گل خود به مس کرمان حفظ کند. حالا لیگ تعطیل است و بازیکنان پرسپولیس هم به مدت 2 هفته استراحت خواهند کرد. در همین تعطیلات باز هم اخبار و شنیده‌هایی هست که در حاشیه و کنار باشگاه سرخ پایتخت به‌گوش برسد. روزنامه «فرهیختگان» نگاهی به این شنیده‌ها و اخبار انداخته که در ادامه از نظر شما خوانندگان می‌گذرد. 

 اردوی دبی بدون مجوز قطعی نیست
از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که بالاخره بر سر مکان برگزاری اردوی سرخپوشان پایتخت توافق حاصل شد و قرار است این اردو در تعطیلات لیگ در کشور امارات و شهر دبی برگزار شود. پیش از این گفته می‌شد این اردو در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود و حتی از ترکیه و کویت و البته عمان به‌عنوان محل برگزاری اردو یاد می‌شد اما با مخالفت یحیی گل‌محمدی این اردوها لغو شد و حالا گفته می‌شود اردوی دبی قطعا برگزار خواهد شد. هنوز زمان دقیق برگزاری این اردو مشخص نشده و در حال حاضر تمرینات این تیم به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود. 
هرچند که برگزاری اردوی پرسپولیس در کشور امارات و شهر دبی قطعی اعلام شده اما این احتمال وجود دارد که این اردو هم لغو شود! با توجه به اینکه برگزاری چنین اردوهایی باید با مجوز شورای برون‌مرزی برگزار شود و این احتمال دارد که در شرایط کنونی چنین مجوزی برای سفر کاروان تیم پرسپولیس صادر نشود احتمال برگزار نشدن این اردو هم زیاد به نظر می‌رسد. این مورد را عنوان کردیم که اگر فردا شنیدید اردوی دبی سرخپوشان پایتخت لغو شده دلیلش را بدانید و تعجب نکنید. 

 پرسپولیس قرار پرداخت ندارد
گفته شده باشگاه پرسپولیس باید به‌زودی رقم 30 میلیارد تومان به بانک‌شهر بپردازد و به تعهد یکی از اقساط وام دریافتی خود عمل کند. اما از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که چنین پرداختی در دستور کار سرخ‌ها نیست. گفته می‌شود این باشگاه بعد از دریافت 350 میلیارد تومان از فروش سهام این مبلغ را در بانک شهر سرمایه‌گذاری کرد و قرار بود ماهیانه مبلغ 6 میلیارد تومان دراختیار باشگاه سرخ پایتخت قرار بگیرد. از طرفی باشگاه پرسپولیس رقمی نزدیک به 170 میلیارد تومان از این بانک وام دریافت کرده و باید ماهیانه 3 میلیارد تومان بابت این وام قسط پرداخت کند. باشگاه تاکید دارد که این 3 میلیارد تومان قسط ماهیانه از سود 6 میلیاردی کم شده و بانک شهر ماهیانه 3 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کند تا به این شکل تعهدات هر دو قرارداد و وام همزمان اجرایی شود. باشگاه پرسپولیس تاکید دارد که هیچ برنامه‌ای برای پرداخت 30 میلیارد تومان به بانک شهر ندارد. 

 مذاکره مدیربرنامه‌های اسدبیگی با ذوبی‌ها
شنیدیم باشگاه ذوب‌آهن و سینا اسدبیگی هافبک پرسپولیس مذاکراتی را آغاز کردند تا با تفاهم مشکل این بازیکن و حضورش در جمع سرخ‌ها حل شود. باشگاه پرسپولیس با استعلامی که در ابتدای فصل از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گرفت متوجه شد منعی برای جذب این بازیکن ندارد. ذوبی‌ها هم علی‌رغم دراختیار نداشتن سندی محکم در عقد قرارداد با این بازیکن به‌دنبال شکایت از این بازیکن رفتند و حالا گفته می‌شود مدیربرنامه‌های این بازیکن مذاکرات مستقیمی را با ذوبی‌ها آغاز کرده و می‌خواهد این مشکل را به‌شکل مسالمت‌آمیز حل کند. گفته می‌شود به‌زودی توافقات صورت‌گرفته در این مذاکرات اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
 کاظمی صاحب دو زمین چمن می‌شود!
دردسرهای باشگاه پرسپولیس برای تمرین روی یک زمین خوب مدتی قبل زیاد شد و درنهایت گفته شد که باشگاه تهرانی با زمین نفت در تهرانسر قرارداد بست تا بخشی از مشکل تمرینات سرخپوشان برطرف شود. حالا گفته می‌شود این باشگاه قصد دارد مشکل زمین چمن مورد نیازش را با ساخت یک زمین چمن دیگر در ورزشگاه شهید کاظمی برطرف کند. قرار است بعد از تعیین بودجه لازم نسبت به ساخت این زمین چمن در کنار زمین اصلی اقدام شود. جالب است باشگاه پرسپولیس ورزشگاه‌های درفشی‌فر و شهدای گمنام را نیز دراختیار دارد، اما هر چند‌وقت یک‌بار بر سر اجاره زمین تمرین دچار مشکلاتی می‌شود. 

 مقاومت کارگزار نتیجه نداد!
ظاهرا کارگزار باشگاه پرسپولیس تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد قراردادش با پرسپولیس را فسخ کند. در این مدت باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا این قرارداد را فسخ کند. عدم اجرای کامل تعهدات فصل قبل توسط کارگزار و اشکالات زیادی که به زمان پرداخت‌های این کارگزار گرفته شده بود و البته درنظر گرفتن نقش توسط کارگزار در مذاکرات مستقیم پرسپولیس با اسپانسرها همگی دلایل باشگاه پرسپولیس برای قطع همکاری با کارگزار بود. خبر رسیده علی‌رغم مقاومت کارگزار برای ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس وارد تشریفات مربوط به اقاله قرارداد شده است. البته باید دید سرانجام این کار به کجا می‌کشد. 

 رسول‌پناه پولش را می‌خواهد!
این روزها دعوای مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل و رئیس سابق هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با این باشگاه بالا گرفته و این مدیرعامل از باشگاه سرخ شکایت کرده است. او در زمان حضورش در باشگاه پرسپولیس مبلغ 150 هزار دلار از جیبش به گابریل کالدرون پرداخت کرده و حالا به دنبال دریافت این پول از طریق مجاری قضائی است. وقتی از اطرافیان باشگاه در این مورد پرس‌وجو می‌کنیم هیچ‌کس موضوع پرداخت پول توسط رسول‌پناه را انکار نمی‌کند. اما باشگاه به این موضوع معترض شده که رسول‌پناه مصوبه هیات‌مدیره در این مورد را خودش امضا کرده و ظاهرا بقیه اعضا با این مصوبه موافق نبودند!
به هرحال رسول‌پناه به دنبال طلبش است و روز 22 آبان قرار است در دادگاه با واحد حقوقی باشگاه پرسپولیس روبه‌رو شود. 

 زمان دقیق شروع تمرینات مشخص نیست؟!
هرچند که به بازیکنان پرسپولیس اعلام شده که دو هفته دیگر تمرینات آغاز می‌شود اما زمان دقیقی برای شروع تمرینات اعلام نشده است. به‌علت مشخص نبودن زمان آغاز بازی‌ها و اینکه تیم ملی چه زمانی از جام‌جهانی بازمی‌گردد همگی عواملی هستند که زمان دقیق تمرینات پرسپولیس و برگزاری اردوی خارجی سرخ‌ها مشخص نباشد. یحیی گل‌محمدی می‌خواهد این اردو با تمام نفرات برگزار شود اما مشخص نبودن زمان اتمام بازی‌های تیم ملی مزید بر علت شده تا کادر فنی پرسپولیس هم احساس بلاتکلیفی داشته باشد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار