• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۴-۲۹ - ۰۲:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز از ارائه رشته گردشگری در پاییز امسال خبر داد

راه‌اندازی هتل‌آموزشی واحد نطنز تا 1404

یکی از خیران این شهر قرار است هتل «اسکول» آموزشی 6هزار مترمربعی را با حدود بیش از یک هکتار زمین اطراف آن احیا کند.

راه‌اندازی هتل‌آموزشی واحد نطنز  تا 1404

یگانه عرب، خبرنگار گروه دانشگاه: دانشگاه آزاد در رویکرد جدید خود عزم جدی دارد تا توان خود را به حل مسائل اجتماعی و اقتصادی معطوف کند. براساس همین، یکی از رسالت‌های این دانشگاه به‌عنوان دانشگاهی اجتماعی شناسایی نیاز‌های هر منطقه است و ماموریت واحدهای خود را نیز براساس نیازهای هر منطقه تعریف کرده است. درواقع رویکرد واحدهای این دانشگاه متناسب با نظام شغلی هر شهر خواهد بود. اقدامی که به‌عنوان نقطه تمایزی برای دانشگاه آزاد نسبت به دیگر دانشگاه‌ها به حساب می‌آید. دانشگاه آزاد تلاش دارد واحدهای دانشگاهی براساس ناحیه‌بندی هر استان، رویکرد تخصصی خود را داشته ‌باشند. در این‌راستا واحد نطنز، مجری رشته‌های گردشگری شده‌ است. حسین بوجاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد که دانشگاه آزاد نطنز به‌عنوان مرکز توسعه گردشگری انتخاب شده است. در این راستا، توسعه گردشگری و هتلداری، ساخت هتل آموزشی در دانشگاه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نطنز در دستورکار این دانشگاه قرار دارد.  او گفت: «این واحد به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری ازجمله نزدیکی به کوه کرکس، بافت تاریخی، آب‌وهوای مطلوب، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی، امامزاده‌های متعدد و امکانات خوبی که برای تفریح دارد، به‌عنوان منطقه گردشگری موردتوجه قرار گرفته ‌است. همچین نطنز به‌دلیل نزدیکی به شهر کاشان سرریز مسافران این شهر را نیز دارد و پذیرای میهمان خود از دیگر شهرها خواهد بود.» وی افزود: «البته یکی دیگر از مزیت‌های این شهر، در مسیر بودن آن است که اهمیت دارد؛ به این معنا که شهر نطنز تقریبا در مسیر همه افرادی که از غرب به مرکز کشور یا از مرکز به‌سمت شهرهایی چون شیراز، یزد و... حرکت می‌کنند، قرار دارد و موجب می‌شود آنها بخواهند توقف هرچند کوتاهی در این شهر داشته باشند یا از آن بازدید کنند.»

 در مسیر توسعه شهر نطنز حرکت می‌کنیم
بوجاری گفت: «ما در مسیر توسعه شهر نطنز قرار داشته و در این مسیر حرکت می‌کنیم. از فعالیت‌های توسعه‌ای شکل‌گرفته در این شهر می‌توان به گسترش خانه‌های بوم‌گردی، توسعه الگوهای فعالیتی روستایی چون روستای ابیانه، ایجاد کمپ‌های گردشگری و... اشاره کرد. البته ناگفته نماند هفته گذشته یک قلعه تاریخی نطنز که جزء 999 قلعه‌ای است که شاه عباس ساخته، بازسازی شده و به‌صورت قلعه مسکونی درآمده که افتتاح شد.»

 افتتاح هتل‌ آموزشی در آینده نزدیک
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز اشاره کرد: «انجام این رویکردها در شهر نطنز به‌صورت جدی و با سرعت بالا درحال گسترش است. دانشگاه آزاد واحد نیز در زمینه گردشگری امکان پذیرایی از میهمانان را در سوئیت‌های واحد خود دارد. همچنین یکی از خیران این شهر قرار است هتل «اسکول» آموزشی 6هزار مترمربعی را با حدود بیش از یک هکتار زمین اطراف آن احیا کند. تمام هزینه‌های اجرایی این امر برعهده آن خیر بوده و ظرف دو تا سه سال آینده به دانشگاه آزاد واحد نطنز تحویل می‌دهد.»
وی ادامه داد: «افتتاح این هتل گردشگری، نقطه‌عطفی در امکانات گردشگری و هتلداری شهر نطنز است که هم در خدمت مسافران و هم در خدمت آموزش دانشجویان و دانش‌آموختگان خواهد بود؛ چراکه تاکید داریم علاوه‌بر اینکه خدمات رفاهی در این شهر داشته باشیم، باید آموزش آن را نیز در اولویت قرار بدهیم.»

 6 دوره مدرسه عالی گردشگری برگزار شد
بوجاری گفت: «یکی از معضلاتی که در هتل‌ها، رستوران‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و در کل جریان گردشگری وجود دارد، ضعف آموزش گردشگری، هتلداری و... است. در این راستا، مدرسه عالی گردشگری را نیز ایجاد کرده و دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت را به‌صورت مجازی برگزار می‌کنیم تا در این مسیر خلأ‌های موجود را برطرف کرده و عملکرد مثبتی داشته‌ باشیم. حدود 6 دوره این مدرسه با حضور استادان بنام گردشگری و هتلداری ایران برگزار شده و گواهی‌ نیز برای شرکت‌کنندگان صادر شده ‌است.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان واحد نطنز با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در بهبود خلأ آموزش جریان گردشگری و هتلداری، توضیح داد: «نقش مثبت و اصلی دانشگاه، وجود امکانات است و همان هتل گردشگری که تا دو سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود، موجب می‌شود دانشجویان پس از یادگیری دروس تئوری، با حضور در محل که منظور هتل‌های گردشگری است، به‌صورت عملی با کار آشنا شده و کامل و جامع در جریان ابعاد مختلف این حوزه قرار بگیرند تا به کارشناسانی تبدیل شوند که هم به‌صورت تئوری و عملی در فضای کسب‌وکار گردشگری فعالیت کرده و از دانش خود بهره‌مند ‌شوند.»
وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های ما این است که در تمام رشته‌های دانشگاه آزاد واحد نطنز، رویکرد گردشگری داشته ‌باشیم، اضافه کرد: «به‌طور مثال، در رشته حسابداری، استاد حین تدریس دروس رشته، از گردش حساب و حسابرسی هتل‌ها استفاده می‌کند تا در آینده دانشجویان رشته حسابداری به چگونگی انجام محاسبات هتل‌ها و رستوران‌ها آشنا بوده و توانایی انجام آن را داشته ‌باشند.»
بوجاری افزود: «دانشگاه آزاد تلاش دارد اشتغال‌ دانشجویان را پس از تحصیل‌شان فراهم کند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان واحد نطنز ادامه داد: «رشته گردشگری قرار است در اوایل پاییز در این واحد ارائه شود و دانشجویان نیز در این مدت دو سال که کار بهره‌برداری هتل انجام می‌شود، دروس تئوری را فراگرفته و بگذرانند تا پس از تکمیل هتل گردشگری به‌صورت عملی آموخته‌های خود را پیاده‌سازی کنند.»
وی در پایان اشاره کرد: «با توجه به اینکه یکی از خیران شهر پیگیر ماجرای ساخت هتل بوده و قرار است تمام هزینه‌ها را متقبل شود، باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه آزاد واحد نیز با حمایت‌ افراد خیری پابرجاست و اگر این الگو در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد پیش برود و افراد سرمایه‌دار و ذی‌نفوذ دانشگاه را از مردم دانسته و به توسعه فعالیت‌هایش کمک کند، قطعا بار فشار شهری از روی دوش مردم برداشته شده و این امر موجب پیشرفت شهر، تعالی دانشگاه و مردم منطقه خواهد شد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار