• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۲-۱۱ - ۰۵:۰۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از اتفاقات بازی دوستانه و خانوادگی استقلال-هوادار

مجیدی خطاب به داور: هرچه آقارضا بگوید

مشکلی که استقلال هنوز درگیرش است؛ متزلزل در دقایق پایانی

این دیدار درحالی با تساوی به پایان رسید که به نظر می‌رسد آبی‌پوشان هنوز ترک عادت نکرده و در دقایق پایانی از آنجایی که نسبتا از لحاظ بدنی کم می‌آورند، همچنان قافیه را به حریف می‌بازند و به نظر می‌رسد با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل همچنان این نقطه‌ضعف در اردوی پسران آبی دیده می‌شود.

مجیدی خطاب به داور: هرچه آقارضا بگوید

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال جمعه گذشته در دیداری تدارکاتی به مصاف هوادار رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. پیش از این نیز آبی‌های پایتخت در دو مصاف تدارکاتی دیگر ابتدا امیدهای خود را 6 تایی کرده بودند و سپس فجرسپاسی را با 4 گل شکست داده بودند تا به این ترتیب شاگردان مجیدی با برگزاری 3 دیدار خود را مهیای بازی حساس با سپاهان کنند.
برای استقلال در این دیدار که در ورزشگاه پاس قوامین و در هوایی بهاری که توام با بارش باران بود، یامگا در دقیقه ۸ و برای هوادار روح‌الله ‌باقری در دقیقه ۵۹ از روی نقطه‌ پنالتی گلزنی کردند. این درحالی است که تمامی بازیکنان حاضر در اردوی آبی‌پوشان برای شاگردان مجیدی بازی کردند و نکته جالب اینکه باشگاه هوادار و کادرفنی این تیم نیز در 2 دیدار تدارکاتی خود در مدت وقفه برگزاری رقابت‌های لیگ مقابل پیکان و استقلال که در دو روز پیاپی برگزار کردند، 34 بازیکن را موردآزمایش و محک قرار داد. نکته جالب اینکه روز قبل از این دیدار، هواداری‌ها در دیدار تدارکاتی دیگری با پیکان به میدان رفته و همین موضوع باعث شد برخی بازیکنان این تیم مانند بابک مرادی در دیدار جمعه‌شب مقابل استقلال به میدان نروند.
در این دیدار در دقیقه هشتم بازی یامگا از اشتباه دروازه‌بان هوادار استفاده کرد و موفق شد گل اول را به ثمر برساند. روح‌الله باقری در دقیقه ۱۴ برای هوادار روی یک ضربه ایستگاهی تلاش کرد تا تیمش را به گل برساند ولی شوت او از کنار دروازه استقلال به اوت رفت. پنج دقیقه بعد سلمانی صاحب فرصت خوبی شد ولی شوت او راهی اوت شد. در اواخر این نیمه هم شوت حسین‌زاده در دقیقه ۴۳ به شکل خطرناکی راهی اوت شد. در نیمه‌دوم روح‌الله باقری از روی نقطه پنالتی موفق شد در دقیقه ۵۹ بازی را به تساوی بکشاند. از فرصت‌های خوب استقلال در این نیمه می‌توان به شوت مطهری در دقیقه ۶۲ و در داخل محوطه جریمه هوادار اشاره کرد که شوت او را دروازه‌بان هوادار با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد. در اواخر بازی تلاش دوتیم برای تغییر نتیجه حاصلی نداشت تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
نکته دیگر اینکه بعد از پایان این دیدار با تصمیم فرهاد مجیدی تمرین روز گذشته استقلالی‌ها تعطیل شد و آبی‌ها از امروز خود را آماده بازی با سپاهان خواهند کرد که با این حساب، استقلالی‌ها قبل از بازی حساس برابر سپاهان 2 جلسه تمرین تاکتیکی سنگین و یک جلسه تمرین سبک در دستور کادرفنی آبی‌ها قرار خواهد گرفت.

 ترکیب استقلال لو رفت؟
استقلالی‌ها درحالی مقابل هوادار به میدان رفتند که از این مسابقه کمترین اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده است، با این حال انتشار یک عکس تیمی از سمت آبی‌ها که در حضور فرهاد مجیدی و داریوش شجاعیان، هافبک سابق این تیم گرفته شده است، دستمایه گمانه‌زنی رسانه‌ها شده تا از این ترکیب به‌عنوان ترکیب اصلی استقلال برای دیدار با سپاهان از آن یاد کنند. نکته جالب اینکه در این ترکیب محمد دانشگر به خط‌دفاعی اضافه شده تا بازهم مشخص شود که مجیدی با تفکرات 3 دفاعه تیمش را جلوی شاگردان نویدکیا روانه میدان خواهد کرد. البته طبق شنیده‌ها در این دیدار برای دقایقی استقلالی‌ها به بازی با 4 دفاع نیز روی آورده و درکنار محمدجواد به‌آفرین جوان، سیلوای محروم نیز برای دورنماندن از شرایط مسابقه با تصمیم کادرفنی برای دقایقی در این مسابقه به میدان رفت و تیمش را همراهی کرد.
طبق عکس منتشرشده استقلال در این بازی سیدحسین حسینی را درون دروازه قرار داد و جلوی او ترکیب ۳ نفره دانشگر، غلامی و چشمی ایستادند. در خط هافبک زیبر نیک‌نفس و مهدی‌پور و در سمت راست و چپ هم صالح حردانی و جعفر سلمانی قرار گرفتند. مهاجمان استقلال هم یامگا، ژستد و حسین‌زاده بودند. البته مشخص نیست این عکس در چه زمانی گرفته شده و زمان آن برای آغاز بازی است یا آغاز نیمه‌دوم، این درحالی است که اگرچه این ترکیب می‌تواند محتمل‌ترین ترکیب فرهاد مجیدی برای شروع بازی با سپاهان باشد؛ اما طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان»، امکان چند جابه‌جایی محدود در ترکیب آبی‌ها برای دیدار با سپاهان نسبت به این عکس وجود خواهد داشت که در این صورت شانس نفراتی مانند آمانوف برای حضور در ترکیب اصلی وجود خواهد داشت.

 بازی خانوادگی!
در این دیدار آبی‌پوشان فعلی و سابق به‌نوعی رودرروی هم قرار گرفتند؛ از اعضای کادرفنی تا بازیکنان در درون زمین از تیم رقیب، بسیاری سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را در کارنامه داشتند تا جایی‌که این موضوع باعث شد تا پیش، حین و بعد از بازی در برخورد استقلالی‌های سابق و فعلی اتفاقات جالب و قشنگی رخ بدهد تا این حس دست بدهد که دو تیم یک بازی درون‌خانوادگی را به نمایش گذاشته‌اند.
داریوش شجاعیان، روح‌الله باقری و رضا مغانلو (بازیکن سابق تیم امیدهای استقلال) که سابقه پوشیدن پیراهن آبی استقلال را در کارنامه دارند در این دیدار شاگردان رضا عنایتی را همراهی کردند و اتفاقا باقری نیز گل تساوی هوادار را به ثمر رساند. با این حال برخورد گرم و صمیمانه این نفرات با بازیکنان استقلال و کادرفنی این تیم حین مسابقه از نکات قابل‌توجه این دیدار بود.
این دیدار درحالی برگزار شد که مجیدی و عنایتی سرمربیان دو تیم به‌صورت شخصی برای برگزاری این دیدار به توافق رسیده و زمان آن را مشخص کرده بودند. برخورد دوستانه این دو مربی در جریان این بازی نیز از نکات قابل‌توجه مسابقه بود و در یک صحنه که عنایتی به داور بازی اعتراض کرد، فرهاد مجیدی در برخورد دوستانه‌ای اعلام کرد: «هرچه که آقا رضا بگوید» تا به‌نوعی غائله پیش‌آمده ختم به خیر شود.

 نکته تاریک دیدار با هوادار
این دیدار درحالی با تساوی به پایان رسید که به نظر می‌رسد آبی‌پوشان هنوز ترک عادت نکرده و در دقایق پایانی از آنجایی که نسبتا از لحاظ بدنی کم می‌آورند، همچنان قافیه را به حریف می‌بازند و به نظر می‌رسد با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل همچنان این نقطه‌ضعف در اردوی پسران آبی دیده می‌شود.
در دقایق پایانی هوادار به فشار خود اضافه کرد و در این بین مهاجمان این تیم با شوت‌های خود تهدید جدی را برای دروازه استقلال ایجاد کردند تا جایی‌که اگر هوادار کمی خوش‌شانس بود می‌توانست این دیدار را با برتری پشت‌سر بگذارد. با همه این تفاسیر طبق شنیده‌ها صالح حردانی و یامگا نمایش قابل‌توجه و خوبی را در ترکیب استقلال از خود ارائه دادند و مجیدی را به عملکرد هجومی قابل‌قبول در اصفهان امیدوار کردند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار