• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۱-۲۳ - ۰۵:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
سیروس میمنت در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

خلأ مردم خندیدن است

با «خانه به دوش» و «متهم گریخت» دیده شد و سال‌ها بعد با «ن. خ» بیشتر دیده شد.

خلأ مردم خندیدن است

سیدمهدی موسوی‌تبار، خبرنگار گروه فرهنگ: با «خانه به دوش» و «متهم گریخت» دیده شد و سال‌ها بعد با «ن. خ» بیشتر دیده شد. حالا به‌عنوان یک بازیگر طنز در جوکر حضور پیدا کرد و در کمال تعجب، اول هم شد. مقامی که ظاهرا برای خودش خیلی اهمیت نداشت زیرا نمی‌توانست شادی‌اش را پنهان کند.

راجع‌به حضورتان در جوکر و شرکت در این مسابقه بگویید.
درست است که جوکر معادل خارجی داشت اما برای مملکت ما جدید بود و فرمت ایرانیزه به آن داده بودند، خاصیتش این بود که من قبل از رفتن چند قسمت از فصل اول را دیدم و متوجه این شدم که بچه‌ها خود واقعی‌شان هستند.

منظورتان فصلی بود که آقای حیایی و درخشانی بودند؟
بله. من دیدم همگی خودشان هستند و راه گریزی برای فرار نیست. ۶ ساعت کامل مونتاژ شده که ضبطش ۲۴ ساعت طول می‌کشد در آنجا هستی و شرایط طوری است که آدم‌ها نمی‌‌توانند فرد دیگری باشند و مجبورند خودشان باشند و این موضوع برای من جالب بود. من بسیار دوست داشتم خود واقعی امین حیایی یا کسان دیگر را ببینم. این موضوعات برای من جالب بود.

از اول هم قرار بود در همین گروه باشید یا گروه فرق کرد؟
خیر گروه‌ فرق نکرد. من با آقای علیخانی ۲۰ سال پیش در برنامه «سقف آبی» همکاری داشتم و یک جوان 19 ساله بود و یک دوستی قدیمی باهم داشتیم. 6 ماه کار برای پخش زنده کردیم که جزء برنامه‌های اولیه آقای علیخانی بود. به هر حال من استعداد این آقا را دیده بودم و جزء کسانی بود که من کار کردن با آن را دوست داشتم زیرا که کارهایش ویژگی خاصی دارد. پربیننده است و تازگی دارد و فن کار را بلد است. من دوست داشتم و با جان و دل پذیرفتم و به برنامه رفتم. تا روزی که برای ضبط رفتم نمی‌دانستم چه کسانی هم‌گروهی من هستند.

ضبط برنامه 24 ساعت بود یا 12 ساعت؟
اگر کار خوب پیش می‌رفت ضبط 10 صبح تا 10 شب انجام می‌شد اما کار ما به صبح هم رسید. بستگی دارد ضبط چگونه پیش برود، باید 6 ساعت مفید ضبط داشته باشند.

از ابتدا به اول شدن فکر می‌کردید؟
جذابیت برنامه برایم مهم بود و اینکه شخصیت تلخی نباشم. درست است نخندیدن جایزه داشت اما اینکه نخندی یا جلوی مردم خوب جلوه نکنی را دوست نداشتم. اولش هم در پلاتوها گفتم اگر شرایط خاص و موقعیت خوبی باشد من لبخند را فدا می‌کنم.

تاثیر رئالیتی‌شوها در روند برنامه‌سازی چقدر است آیا گمشده مردم الان سریال‌هاست یا برنامه سرگرمی؟
خلأ مردم خندیدن است. ما بیشتر از هر زمانی در شرایط سخت بیکاری و گرانی و شنیدن اخبارهای بد نیاز به خندیدن داریم. مردم ما نیاز به شاد بودن و امید دارند. من معتقد هستم هر کسی که بتواند در این شرایط مردم را بخنداند ثواب بسیار عظیمی برده است و الان بسیار خوب است که این اتفاق بیفتد. ولی انتظار این را نباید داشت یک کار همه‌جوره کامل باشد. «جوکر» به اندازه کافی خوب بود و بی‌نهایت مورد توجه قرار گرفت اما اگر بخواهی بگویی این برنامه گمشده مردم است این‌طور نیست و سلیقه‌ها فرق می‌کند و خیلی‌ها آن را دوست نداشتند. درکل اگر دنبال گم کرده مردم باشید آنها نیاز به شاد بودن و خندیدن دارند.

در فینال فینالیست‌ها هستید؟
بله.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

محمدرضا علیمردانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: افسوس قسمت‌های ممیزی‌شده را می‌خورم (لینک)

حامد آهنگی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: برای حضور در جوکر مقاومت می‌کردم (لینک)

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟