• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۱۲ - ۰۳:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کشمکش پرسپولیس با سعید شیرینی بر سر مطالبات قدیمی

ماجرای پرسپولیس و پنج آپارتمان بلاتکلیف!

گفته می‌شود در گزارش ارائه‌شده اعلام شده بود در سال 1390 دو دستگاه آپارتمان به‌نام سعید شیرینی، سرپرست اسبق باشگاه پرسپولیس در دوره مدیرعاملی محمد رویانیان شده که هم‌اکنون وضعیت این دو آپارتمان اصلا مشخص نیست و دراختیار شیرینی قرار دارد و در رهن بانک است.

ماجرای پرسپولیس و پنج آپارتمان بلاتکلیف!

اردلان بزرگ‌نیا، خبرنگار: درمیان هیاهوی اخبار ورود سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بازار فرابورس و امکان دسترسی پیشکسوتان و هواداران این دو تیم به خرید این سهام خبری از زبان رئیس سازمان خصوصی‌سازی مطرح شد که جای تامل داشت. موضوع به آپارتمانی بازمی‌گشت که ظاهرا به نام باشگاه پرسپولیس است، اما گویا اسنادش مفقود شده است! حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص گفت: «یک آپارتمان به اسم پرسپولیس بوده که الان خبری از آن نیست. این موضوع به‌عنوان ابهام اعلام شده و باید رسیدگی شود. رسیدگی قطعی نیاز به حکم دارد. از این‌رو از دستگاه قضا تقاضا کردیم پیگیری شود. این ابهام جزء اموال دولت است و هنوز بیت‌المال حساب می‌شود. باید حساسیت وجود داشته باشد، حتی اگر از 30سال قبل مانده باشد. باید براساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده یک شعبه ویژه برای رسیدگی به این ماجرا درنظر گرفته شود.»

گفته می‌شود در گزارش ارائه‌شده اعلام شده بود در سال 1390 دو دستگاه آپارتمان به‌نام سعید شیرینی، سرپرست اسبق باشگاه پرسپولیس در دوره مدیرعاملی محمد رویانیان شده که هم‌اکنون وضعیت این دو آپارتمان اصلا مشخص نیست و دراختیار شیرینی قرار دارد و در رهن بانک است. روزنامه «فرهیختگان» سعی کرد درمورد وضعیت این آپارتمان‌ها اطلاعاتی جمع‌آوری کند که در ادامه از نظرتان می‌گذرد. البته باید منتظر باشیم تا اخبار کامل‌تر ازسوی باشگاه پرسپولیس و البته سعید شیرینی دریافت شود تا شفاف‌سازی بیشتری در این رابطه صورت بگیرد.

 تعداد آپارتمان‌ها 2 دستگاه نیست

هرچند قربان‌زاده از مفقود شدن یک دستگاه آپارتمان صحبت کرد، اما در برخی رسانه‌ها گفته شد تعداد آپارتمان‌های بلاتکلیف باشگاه پرسپولیس 2 دستگاه است، اما پیگیری‌های ما نشان می‌دهد تعداد این آپارتمان‌ها 5 دستگاه است که 4 دستگاه آن در منطقه چیذر و یک دستگاه آن در خیابان ایرانشهر قرار دارد. گفته می‌شود همه آپارتمان‌ها توسط سعید شیرینی معامله شده و سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس که در سال‌های اخیر در شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس فعالیت می‌کرده، این اسناد را طی نامه‌ای به باشگاه سرخ پایتخت هبه کرده است. اما این آپارتمان‌ها ماجراهای دیگری هم دارند که باید به آنها اشاره کنیم.

 فقط رسول‌پناه درخواست‌ها را پیگیری کرد

گفته می‌شود از ابتدای کار سعید شیرینی با ارسال نامه‌های رسمی به باشگاه پرسپولیس خواستار تعیین‌تکلیف این آپارتمان‌ها شده بود. شنیدیم 8 نامه درخواست در زمان مدیران مختلف به باشگاه ارسال شده و فقط مهدی رسول‌پناه به این درخواست‌ها توجه کرده بود و پیگیری‌هایی هم برای به‌نام کردن این آپارتمان‌ها انجام داده بود. در اردیبهشت سال 1399 خبر این آپارتمان‌ها در رسانه‌های رسمی منتشر شد. در آن زمان رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به این موضوع اشاره کردند که مسئولان وقت باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا اسناد مشارکتی خرید دو دستگاه آپارتمان را به دارایی‌های پرسپولیس اضافه کنند. آن زمان رسول‌پناه تلاش کرد این اتفاق بیفتد، اما مشخص نشد چرا کار به سرانجام نرسید و البته مدیران بعدی هم موضوع را پیگیری نکردند. البته از اطرافیان باشگاه پرسپولیس شنیدیم که زمان سمیعی و صدری هم جلساتی در این مورد برگزار شده، اما نتیجه‌ای به‌همراه نداشته است.

 بدهی‌ها را چه کسی پرداخت کرد؟

ظاهرا روی اسناد این آپارتمان‌ها وام‌هایی دریافت شده که هم‌اکنون این وام‌ها دارد پرداخت می‌شود. گفته می‌شود سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس برای رهایی سند از رهن بانک مدت‌هاست مشغول پرداخت اقساط وام است و ظاهرا تا الان چند میلیارد از این بدهی را هم پرداخت کرده است. گفته می‌شود اگر در ابتدای کار تکلیف این اسناد روشن می‌شد، حالا این‌همه بدهی بابت همین آپارتمان‌ها به‌وجود نمی‌آمد. به‌نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس هم باید تکلیف اسناد را روشن کند هم پیگیر بدهی‌هایی باشد که توسط فرد دیگری پرداخت شده است.

 اسناد هبه موجود است؟

هرچند نتوانستیم با سعید شیرینی در این مورد صحبت کنیم، اما برخی افراد مطلع در این رابطه می‌گفتند اسناد مربوط به هبه به باشگاه پرسپولیس موجود است و اگر در همان ابتدای کار باشگاه پرسپولیس نسبت‌به تعیین‌تکلیف این اسناد اقدام می‌کرد، هم اسناد به باشگاه پرسپولیس منتقل می‌شد هم این کار با رقمی حدود یک تا 2 میلیارد تومان انجام می‌شد، اما حالا به‌واسطه گذشت زمان و شرایط اقتصادی و البته پرداخت بدهی‌ها این رقم افزایش چشمگیری پیدا کرده و شیرینی هم ظاهرا ازطریق دادگاه اقداماتی انجام داده، اما درنهایت با حکم دادگاه مجبور شده بدهی‌ها را کامل خودش بپردازد و بعد از پایان پرداخت بدهی‌ها نسبت‌به حق و حقوق خودش اقدام حقوقی داشته باشد.

 ماجرای طلب وینگادا

شاید بی‌ربط به‌نظر بیاید، اما ظاهرا موضوع طلب نلو وینگادا، سرمربی اسبق باشگاه پرسپولیس هم به موضوع این آپارتمان‌ها و بدهی‌های به‌وجودآمده وصل شده است. گفته می‌شود برای جلوگیری از کسر امتیاز باشگاه پرسپولیس سعید شیرینی زمینی را در نوشهر در رهن بانک قرار داده تا پول طلب این مربی را فراهم کند. همین موضوع باعث شده بر سر برخی طلب‌ها و بدهی‌ها کشمکش‌هایی هم به‌وجود بیاید که ظاهرا تا الان ادامه داشته است.

 70درصد سهام شرکت sis به نام پرسپولیس بوده؟

وقتی اخبار مربوط به آپارتمان‌های چیذر و مالکیت آنها را دنبال می‌کردیم، به نام شرکت sis رسیدیم که همان شرکت صدرا سیستم پاسارگاد بوده و این شرکت زمانی به‌عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس معرفی می‌شد. البته این شرکت در زمان حضور امیررضا خادم در وزارت ورزش با ارسال نامه‌ای مدعی شد امتیاز استفاده از نام پرسپولیس را طی قراردادی دراختیار گرفته و کسی نمی‌تواند از این برند استفاده کند. البته در تاریخ دوم مرداد 1393 خبرگزاری ایسنا خبری را از قول خادم منتشرکرد که در آن آمده بود وزارت ورزش ازطریق معاونت حقوقی خود این شرکت تبلیغاتی را تعطیل کرده تا دیگر مشکلی برای دیگر اسپانسرها به‌وجود نیاید. جالب این است حالا اخباری به گوش می‌رسد که 70 درصد این شرکت تبلیغاتی از آن باشگاه پرسپولیس بوده، اما این باشگاه هیچ پیگیری‌ای در این زمینه نکرده است. مشخص نیست داشته‌های این شرکت چه بوده و چه آورده‌ای می‌توانست برای باشگاه پرسپولیس داشته باشد. شاید اگر شیرینی زمانی قصد صحبت کردن داشته باشد، بتواند درمورد این شرکت و امتیازش برای پرسپولیس توضیحاتی را به هواداران پرسپولیس ارائه دهد.

 پرسپولیس به‌دنبال یک دارایی مهم بعد از 7 سال

سعی کردیم اطلاعات بیشتری درمورد این 2 آپارتمان و مسائل پیش‌آمده بر سر آن با مسئولان باشگاه پرسپولیس کسب کنیم که خوشبختانه این قول را دادند که توضیحات کاملی در این مورد ارائه کنند. هرچند این ماجرا به دوره مدیریت درویش ارتباطی نداشت، اما قرار شد به شفافیت این ماجرا کمک بیشتری داشته باشند. درگیری باشگاه در موضوع سهام و فرابورس باعث شد توضیحات باشگاه را با کمی تاخیر دریافت کنیم. روشن شدن تکلیف این چند دستگاه آپارتمان قطعا می‌تواند بر داشته‌ها و اندوخته‌های مالی و فیزیکی این باشگاه پرطرفدار بیفزاید. باید دید بعد از گذشت 7 سال پرسپولیس به دارایی‌هایش می‌رسد یا این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار