• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۱۲ - ۰۱:۳۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ادامه اعتراض استقلالی‌ها به سازمان لیگ

قرار بود بعد از پرسپولیس بازی کنیم

کرونا نه، دلیل غیبت جلالی مشکل ناحیه جراحی شده بود

کارت بازی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی قبل از دیدار با فجرسپاسی باطل شده و از آن زمان کارت بازی این دو بازیکن تمدید نشده تا از همان زمان مشخص شود که در بازی برابر فجرسپاسی و سپس بازی‌های بعدی مرادمند و یزدانی غایب هستند و دیگر نمی‌توانند استقلال را همراهی کنند.

قرار بود بعد از پرسپولیس بازی کنیم

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال درحالی یکشنبه آینده از هفته بیست‌ و یکم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف گل‌گهر می‌رود که بعد از جدایی سرباز‌های این تیم و قطعی شدن این اتفاق، آبی‌ها بعد از دو بازی نسبتا آسان مقابل فجرسپاسی و نساجی حالا به مصافی سخت رسیده تا عیار این تیم در غیاب یزدانی و مرادمند و ایجاد ساختار جدید در این میدان تقریبا سخت مشخص شود. البته به جز بحث میزان قدرت حریف سیرجانی، حضور سرمربی سابق استقلال روی نیمکت گل‌گهر به حساسیت‌ها و جذابیت‌های این دیدار صد چندان اضافه کرده تا از حالا بتوان از این دیدار به‌عنوان مهم‌ترین دیدار هفته بیست‌ویکم و چه بسا یکی از حساس‌ترین دیدارهای نیم‌فصل دوم یاد کرد.

این دیدار قرار است یکشنبه آینده و از ساعت 17:30 دقیقه آغاز شود و عجیب اینکه با وجود برگزاری این دیدار در تهران، قرار است دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت آبادان بعد از این دیدار در آبادان آغاز شود که البته این موضوع از قبل مورد اعتراض استقلالی‌ها قرار گرفته است. در این خصوص روز گذشته سهیل مهدی به «فرهیختگان» پاسخ داده بود: «همه دارند با هم بازی می‌کنند و این حرف‌ها برای جامعه هواداری است. برنامه لیگ به مساوات برای همه تیم‌ها اجرا می‌شود.» این درحالی است که استقلالی‌ها نیز آرام ننشسته و روز گذشته به صورت رسمی و از طریق رسانه‌های خود پاسخ این اظهارات را با آوردن اسم سهیل مهدی آورده و در بیانیه خود نوشتند: «باشگاه استقلال ۱۱ روز قبل، از سازمان لیگ خواسته بود که عدالت را در تقدم و تأخر مسابقات دو تیم استقلال و پرسپولیس رعایت کند. تیم استقلال ۱۰ بازی از ۱۵ مسابقه نیم‌فصل اول خود را زودتر از تیم پرسپولیس برگزار کرد و سهیل مهدی در تمام هفته‌های نیم‌فصل اول در صحبت‌‌های مختلف با مسئولان باشگاه استقلال تاکید داشت که در دور برگشت مسابقات عدالت برای استقلال اجرا می‌شود و مسابقات این تیم هر هفته بعد از مسابقات پرسپولیس انجام می‌شود. اما اکنون شاهد هستیم که در هفته پیش‌رو، مسابقه استقلال با گل‌گهر زودتر از بازی صنعت‌نفت‌ آبادان با پرسپولیس انجام می‌شود و این برخلاف وعده‌ای است که سازمان لیگ داده بود.»

مسئولان باشگاه استقلال اعتقاد دارند که برخی شیطنت‌ها باعث شده است تا سازمان لیگ تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته و نخواهد عدالت را اجرا کند. از آنجایی که مهدی اعلام کرده بود این مباحث بیشتر در فضای هواداری در جریان است، استقلالی‌ها نیز این‌طور مطرح کردند که این درخواست قانونی باشگاه استقلال موضوعی نیست که بخواهند آن را به بحث‌های هواداری ارتباط بدهند. با اجرای همین موارد ساده می‌توان نشان داد که نگاه برنامه‌ریزان رنگی نیست و دنبال مناسباتی غیر از قانون و عدالت برای اجرای مسابقات نیستند. باشگاه استقلال در این مورد همچنان منتظر عمل کردن سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات به وعده‌هایش است.

طبق شنیده‌ها استقلالی‌ها معترضند که چرا با وجود اعتراض‌هایی که هر هفته می‌شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد و حالا که بازی در تهران است و در ورزشگاه آزادی بازی دارند چرا باید باز هم قبل از پرسپولیس به میدان بروند و حریف مستقیم‌شان با وجود بازی در شهرستان، با علم به نتایج آبی‌ها باز هم در این هفته از رقابت‌ها به میدان برود؟ استقلالی‌ها می‌گویند چند هفته‌ای می‌شود که این اتفاق می‌افتد و پرسپولیس با اطلاع از نتایج آنها به میدان می‌رود و این رویه به ضرر آنهاست. آبی‌ها مدعی هستند که به آنها قول داده بودند در نیم‌فصل دوم این امر درست می‌شود اما این اتفاق رخ نداد و کسی دلیلش را هم نمی‌داند.

طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان»، سازمان لیگ در صدد است تا به این موضوع ورود کرده و در این زمینه طی هفته‌های بعدی به هر نحو ممکن عدالت را رعایت کند اما در هر صورت با توجه به برنامه اعلام شده و نزدیک شدن به زمان بازی استقلال و گل‌گهر و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این دیدار در ساعت مقرر اعلام شده، خیلی بعید است ساعت برگزاری این دیدار دستخوش تغییر شود.

از سوی دیگر استقلالی‌ها نیز به برخی خبرسازی‌ها در روزهای بازی اعتراض دارند و این‌طور عنوان می‌کنند درحالی که دیدارهای این تیم روزبه‌روز حساس‌تر می‌شود، این موضوع عادلانه نیست که برایشان هر روز حاشیه درست می‌کنند تا جایی که هر روز صبح باید با اخبار حاشیه‌ای که برای استقلال درست می‌کنند روزشان را آغاز کنند. آبی‌ها تاکید دارند که با این خبرسازی‌ها هواداران نگران می‌شوند و به جای اینکه در روز بازی همه انرژی خود را برای رتق و فتق امور محوله بگذارند و برای موفقیت تیم زمینه را فراهم کنند، باید از صبح تماس‌ها را پاسخ بدهند و این مسائل را تکذیب کنند.

 مشکل جلالی چه بود؟

ابوالفضل جلالی، مدافع هافبک چپ استقلالی‌ها در این چند روز به دلیل برخی مشکلات در تمرین این تیم حاضر نشد تا برخی حواشی نیز برای این بازیکن ایجاد شود تا جایی که برخی رسانه‌ها این‌طور عنوان کردند که این بازیکن هم مشمول شده و باید خداحافظی زودهنگامی با استقلالی‌ها داشته باشد. هر چند مسئولان نظام وظیفه رسما اعلام کردند جلالی تا تاریخ 01/06/1401 شامل تمدید تعویق قانونی خدمت شده است. نکته قابل توجه اینکه با وجود اعلام مجیدی که این بازیکن به دلیل سرماخوردگی در تمرینات غایب بوده و حتی اعلام شد مشکوک به کروناست؛ اما موضوع اصلی غیبت جلالی به عود کردن محل جراحی این بازیکن که پیش‌فصل متحمل شده بود برمی‌گردد و از آنجایی که به خاطر فشار در دیدارهایی که او به میدان رفت دوباره از همان ناحیه برای وی مشکلاتی به وجود آورد، جلالی در تمرینات استقلال حاضر نشد تا مصدومیتش را با برخی اقدامات درمانی برطرف کند.

بر همین اساس طبق شنیده‌ها ابوالفضل جلالی از امروز دوباره به تمرینات آبی‌پوشان برمی‌گردد، هر چند به نظر نمی‌رسد بتواند در بازی با گل‌گهر، استقلال را همراهی کند اما احتمالا برای بازی با صنعت نفت آبادان که بازی قبل از دربی محسوب می‌شود، مشکلی نخواهد داشت.

 مورد عجیب کارت بازی یزدانی

کارت بازی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی قبل از دیدار با فجرسپاسی باطل شده و از آن زمان کارت بازی این دو بازیکن تمدید نشده تا از همان زمان مشخص شود که در بازی برابر فجرسپاسی و سپس بازی‌های بعدی مرادمند و یزدانی غایب هستند و دیگر نمی‌توانند استقلال را همراهی کنند.

بر همین اساس بحث سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند مدت زیادی بود که مطرح شد و سازمان لیگ هم قبلا اعلام کرده بود طبق نامه‌ای که استقلال ارائه داده بود، کارت بازی آنها تا اول اسفندماه اعتبار دارد. اما در فاصله 48 ساعت مانده به بازی استقلال برابر فجرسپاسی هنوز کارت جدید بازی مرادمند و سیاوش یزدانی صادر نشد تا غیبت آنها حداقل در بازی با فجر قطعی شود. در این بین استقلالی‌ها تلاش زیادی کردند تا بتوانند راه قانونی برای حضور مرادمند و یزدانی حداقل تا پایان فصل پیدا کنند اما درنهایت موفقیتی حاصل نشد.

در این خصوص شنیده می‌شود کارت بازی مرادمند که ابتدای فصل برای او صادر شد، به واسطه مشمولیت این بازیکن تا اول اسفندماه 1400 اعتبار داشته و قرار بود اگر قرار است تغییراتی در این تاریخ انجام بشود، این تغییرات به آینده موکول شود اما نکته قابل‌توجه و عجیب اینکه کارت سیاوش یزدانی با توجه به اینکه وی به خاطر ملی‌پوش بودن، دو سال هم مهلت نهایی را رد کرده بود؛ اصلا از همان ابتدا تاریخ اعتبار نداشت تا این بازیکن در صورتی که به تیم ملی دعوت نشد در هر زمانی به خدمت اعزام شود که درنهایت اسفندماه امسال و با 30 ساله شدن یزدانی و به پایان رسیدن مهلت حضور در لیگ برتر به‌عنوان بازیکن ملی‌پوش، این بازیکن نیز به خدمت سربازی اعزام شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار