• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۰۹ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد جزئیات برگزاری ششمین جایزه ملی ایثار را تشریح کرد

18 چهره شاخص شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد 17 اسفند معرفی می‌شوند

برگزاری ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار یک اقدام انقلابی و عمل صالح در جهت شناسایی چهره‌های نخبه، انقلابی و میراث‌داران ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس است. این جشنواره با قامت استوار دانشجویان شاهد و ایثارگر خط بطلانی روی عملیات روانی و فتنه شوم دشمن علیه ایثارگران و خانواده آنان می‌کشد.

18 چهره شاخص شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد 17 اسفند معرفی می‌شوند

راضیه فلاح، خبرنگار: نشست خبری ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صبح یکشنبه با حضور احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.  صالحی‌آرا در این نشست با تأکید بر اینکه یادگاران ایثارگران همواره موردتوجه جامعه و دارای مرجعیت هستند، گفت: «این افراد کسانی هستند که در عرصه‌های مختلف تاریخ همراهی خودشان را به انقلاب ثابت کردند، ازاین‌رو مرجعیت دارند.»  وی با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی مدت‌هاست که دنبال ادراک‌سازی و تلاش در جهت جنگ ترکیبی و جنگ شناختی هستند، اظهار داشت: «همین موضوع سبب تأکید رهبر معظم انقلاب درخصوص جهاد تبیین شد و این تکلیف را برای آحاد مردم ایجاد کردند که در این جهاد به دور از هرگونه حاشیه‌سازی و شعارپردازی وارد مرحله اقدام و عمل شوند.»  صالحی‌آرا با اشاره به اینکه باید با آگاه‌سازی غبار ناامیدی و یأس را از مردم و جامعه دور کرد، افزود: «برگزاری ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار یک اقدام انقلابی و عمل صالح در جهت شناسایی چهره‌های نخبه، انقلابی و میراث‌داران ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس است. این جشنواره با قامت استوار دانشجویان شاهد و ایثارگر خط بطلانی روی عملیات روانی و فتنه شوم دشمن علیه ایثارگران و خانواده آنان می‌کشد.»

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: «ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلی دکتری تخصصی، دکتری حرفه‌ای و دستیاری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود که جامعه هدف آن همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، همسر و فرزندان‌شان و همچنین آزادگان، همسر و فرزندان‌شان هستند.»

وی تحرک و ایجاد انگیزه تحصیلی، ایجاد رقابت سازنده و اثربخش در بین جامعه هدف، افزایش ممتازی در هر سال تحصیلی، شناسایی و تجلیل از چهره‌های موفق و معرفی آنان را از اهداف برگزاری ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار عنوان کرد.  احمد صالحی‌آرا، رئیس امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تحقق اهداف برگزاری 6دوره جشنواره جایزه ملی ایثار به «فرهیختگان» گفت: «هدف برگزاری جشنواره جایزه ملی ایثار در مرحله اول شناخت نخبگان ایثارگر است. پس از آن حمایت و هدایت از این نخبگان مدنظر قرار دارد. دانشگاه به‌عنوان یک مزرعه علمی تنها وظیفه تربیت آموزشی این افراد را برعهده دارد. سایر ارکان نظام ازجمله بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مسئولیت هدایت و حمایت از این افراد را به غیر از تحصیل در زمینه کاریابی یا اشتغال‌آفرینی داشتند.»  او در ادامه افزود: «قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آخرین جلسه‌ شورای طرح برنامه شاهد که در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ماه گذشته با حضور وزرا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، تاکید کرد که نباید تنها به تقدیر از این دانشجویان به‌عنوان منتخب اکتفا شود؛ بلکه باید بعد از این مرحله در زمینه اشتغال و کاریابی افراد منتخب این جشنواره هم توجه کرد تا بتوان از تخصص این افراد برای زمینه‌های مختلف استفاده کرد.»  صالحی‌آرا درخصوص نحوه امتیازدهی برای انتخاب افراد برگزیده، اظهار کرد: «براساس دستورالعمل اعلامی که به همه واحدهای استانی ارسال شده، برای هر مقطع آموزشی و پژوهشی امتیازهایی را درنظر گرفته‌ایم. از مهم‌ترین عامل‌های تاثیرگذار در انتخاب افراد برتر، زمان اقدامات انجام‌شده است و این امر باید در اولویت قرار گرفته شود. برای مثال پژوهش باید در یک دوره زمانی محدود و مشخص انجام گرفته باشد و اگر از منظر زمانی هماهنگ با دستورالعمل باشد، به مرحله داوری می‌رسد.»  او در ادامه با بیان امتیازهای مدنظر در انتخاب افراد برگزیده ادامه داد: «امتیاز ایثارگری 5درصد، امتیاز مباحث آموزشی 50درصد، امتیاز مباحث پژوهشی 25درصد و امتیازهای فرهنگی 20درصد درنظر گرفته شده است.»  رئیس امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص نحوه برگزاری جشنواره جایزه ملی ایثار در سال آینده، عنوان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی مجری جشنواره جایزه ملی ایثار است. البته تنها تصدی و اجرای آن برعهده دانشگاه است. اصل این جریان در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود، درنتیجه تغییرات اساسی باید از این بنیاد آغاز شود. اما دانشگاه آزاد اسلامی نیز نظرات و پیشنهادهای خود را آماده کرده و در جلسات گذشته به مسئولان مرتبط ارائه شده است. همچنین پیشنهادهای دیگری را در جلسات آتی که با بنیاد برگزار می‌شود، ارائه می‌کنیم تا تغییرات و تحول لازم و اساسی‌تر در نوع برگزاری، نوع انتخاب و نوع محاسبات ایجاد شود. این تغییرات لازم است تا هرچه سریع‌تر مصوب شوند و دانشجویان نقطه هدف بتوانند خودشان را با تغییرات هماهنگ کنند.»  صالحی‌آرا درخصوص تغییرات پیشنهادی به بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: «بیشترین تغییرات پیشنهادی از جانب دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مباحث آموزشی و پژوهشی در این جشنواره است.»

او درخصوص نحوه داوری و تعداد داوران‌ حاضر در جشنواره جایزه ملی ایثار، گفت: «داوری‌ها در دو مرحله استانی و پس از آن مرحله نهایی انجام می‌گیرد. برای مثال استان آذربایجان‌شرقی در هیات داوری استان 10 برگزیده را انتخاب و به تهران معرفی کرده بود. پس از آن هیات داوری تهران از بین این تعداد یک نفر را برگزید. داورها نیز نمایندگانی از معاونت آموزش، معاونت پژوهش و معاونت فرهنگی هستند و با حضور ناظر بنیاد شهید و امور ایثارگران و کارشناسان دانشگاه در این بنیاد این جشنواره برگزار می‌شود. این افراد با دقت بسیار بالا به بررسی افراد برگزیده می‌پردازند.»

وی ادامه داد: «سهمیه دانشگاه آزاد اسلامی همچون سنوات قبل 18 نفر تعیین شده است. برگزیدگان کشوری شامل یک نفر از استان آذربایجان‌شرقی، یک نفر از استان اصفهان، 4 نفر از استان البرز، 2 نفر از استان قزوین، یک نفر از استان تهران، یک نفر از استان چهارمحال و بختیاری، یک نفر از استان فارس، 6 نفر از استان کرمانشاه و یک از نفر از استان مازندران هستند.»

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: «مراسم اختتامیه ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار 17 اسفندماه سال جاری با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش‌وپرورش، حوزه علمیه، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.»

صالحی‌آرا در پایان تأکید کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل اجرای قوانین جامع ایثارگری، پرچمدار اجرای مباحث دفاع مقدس در سیستم‌های آموزشی کل کشور است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار