• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۱-۰۵ - ۰۰:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ملی‌پوشان هندبال با 5 برد پیاپی جهانی شدند

صعود درخشان ایران در عربستان

به تیم کویت تبریک می‌گویم که تا ثانیه‌های آخر جنگید تا جایی که نتیجه‌ بازی در ثانیه‌های آخر مشخص شد. ما درنهایت با اختلاف یک شوت و یک گل بردیم و همین شوت بود که سرنوشت بازی را مشخص کرد.

صعود درخشان ایران در عربستان

به گزارش «فرهیختگان»، تیم ملی هندبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی لهستان از ساعت 14:30 به مصاف کویت رفت و در لحظه آخر با نتیجه 27 بر 26 به برتری رسید و با صعود به دور نیمه‌نهایی، حضورش را در مسابقات جهانی 2023 که در دو کشور سوئد و لهستان برگزار می‌شود، قطعی کرد. نیمه نخست این مسابقه که با درگیری‌های زیاد و اخراج چند بازیکن از دو تیم همراه بود با تساوی 11 - 11 به پایان رسید و در نیمه دوم هم تا آخرین لحظات کار مساوی پیش می‌رفت و حتی بازی تا دو ثانیه مانده به پایان بازی با تساوی 26 - 26 در جریان بود تا اینکه سجاد استکی با شوتی سرکش موفق شد گل برتری ایران را بزند. این شوت حکم صعود ایران به مرحله نیمه‌نهایی و مسابقات جهانی 2023 را امضا کرد. کویت بعد از کره‌جنوبی، دومین تیم پرافتخار آسیا محسوب می‌شود. یونس آثاری، محمدرضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی‌کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، پویا نوروزی‌نژاد، سیدمهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین جهانی ترکیب تیم ملی کشورمان در این مسابقات را تشکیل می‌دهند. مانوئل مونتایافرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد.

تیم ایران در این مسابقات در دور گروهی و مرحله اول ابتدا 32 بر10 استرالیا را شکست داد، در بازی دوم  42 بر 29 هند را مغلوب کرد و در بازی سوم برابر میزبان رقابت‌ها یعنی عربستان سعودی 24 بر 20 به برتری رسید. در دور دوم هم شاگردان فرناندز ابتدا 28 بر 25 عراق را مغلوب کردند و دیروز هم از سد کویت گذشتند تا صعود به نیمه‌نهایی و البته مسابقات جهانی را جشن بگیرند. تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار خود در این مرحله چهارشنبه از ساعت 16:30 برابر بحرین به میدان می‌رود.

در رختکن ایران چه گذشت؟

اشک‌های شوق و سجده‌های شکر بازیکنان کشورمان پس از این پیروزی صحنه‌های زیبایی را در عربستان رقم زد. بازیکنان ایرانی درحالی که از خوشحالی فریاد می‌زدند و خدا را شکر می‌کردند وارد رختکن شدند. این خوشحالی همراه با گریه اکثر بازیکنان بود. محمد سیاوشی که بارها با سیو خود اجازه باز شدن دروازه تیم کشورمان را نداده بود بیش از سایر بازیکنان گریه ‌می‌کرد. علی رحیمی و سرپوشی دیگر دروازه‌بانان کشورمان و علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال او را در آغوش کشیده بودند. سجاد استکی درحالی که پرچم ایران را در دست داشت گریه می‌کرد. اشک‌های مهراد صمصامی نیز از دیگر صحنه‌های جالب در رختکن تیم ملی ایران بود. علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در راهروی ورودی رختکن حضور داشت و درحالی‌که به‌شدت گریه می‌کرد و پرچم ایران را در دست داشت، بازیکنان را در آغوش می‌گرفت و از عملکرد آنها تقدیر می‌کرد.

فرناندز: ایران تیمی در سطح جهانی است

مانوئل مونتایافرناندز، سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان پس از پیروزی برابر کویت و قطعی شدن کسب جواز حضور در مسابقات جهانی و حضور در بین 4 تیم برتر بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: «واقعا مسابقه سخت و مانند یک فینال بود. به تیم کویت تبریک می‌گویم که تا ثانیه‌های آخر جنگید تا جایی که نتیجه‌ بازی در ثانیه‌های آخر مشخص شد. ما درنهایت با اختلاف یک شوت و یک گل بردیم و همین شوت بود که سرنوشت بازی را مشخص کرد. بازی بعدی ما در مقابل بحرین است. هدف اول ما جهانی شدن بود ولی ما اینجا هستیم تا برای رسیدن به فینال بجنگیم و کار ما هنوز تمام نشده ‌است. این مسابقات نمونه‌ای از رقابت‌های جام‌جهانی بود‌‌ و آسیا نشان داد که لیاقت داشتن ۵ سهمیه را دارد. ما نیز در جام‌جهانی نشان خواهیم داد که یک تیم صرفا آسیایی نیستیم، بلکه یک تیم در سطح جهانی هستیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار