• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۱۵ - ۰۲:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
طاهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: تیم حقوقی استقلال پاسخ فولادی‌ها را می‌دهد

تماشاگران در اراک تا پشت در رختکن آمده بودند

به حقانیت استیناف اعتقاد داریم، امیدوارم رای‌شان عادلانه باشد

واقعا در اراک اذیت شدیم چون بی‌نظمی عجیبی در ورزشگاه و محوطه رختکن حاکم بود تا جایی که فرهاد مجیدی با هزار مصیبت به محل کنفرانس رفت اما بازهم تاکید می‌کنم ای کاش در ورزشگاه‌ها روی هواداران باز شود تا دیگر شاهد این اتفاق‌ها نباشیم.

تماشاگران در اراک تا پشت در رختکن آمده بودند

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: به‌اعتقاد سرمربی استقلال، فضای استادیوم اراک در جریان دیدار این تیم مقابل آلومینیوم از هفته سیزدهم لیگ برتر که با توقف آبی‌ها همراه شد، مناسب نبود. به‌قول مجیدی، مشخص نشد این بازی با تماشاگر بود یا بدون تماشاگر؟ بوقچی‌ها از دقیقه اول از آن بالا با حرف‌های رکیک کار می‌کردند و فضا اصلا قشنگ و ورزشی نبود. مجیدی همچنین درباره جو ورزشگاه در پایان بازی در نشست خبری تاکید کرد بین دو نیمه وقتی به‌سمت رختکن می‌رفتند تعداد زیادی از افراد در سالن حضور داشتند که مشخص نبود از کجا به ورزشگاه آمده بودند و الفاظ رکیکی استفاده می‌شد که برای فوتبال اراک مناسب نبود. وی به این نکته اشاره کرد که ازدحام جمعیت باعث شده بود آنها نتوانند به رختکن بروند و تاکید کرد اگر در ورزشگاه‌ها اجازه ورود تماشاگران را نمی‌دهند این افراد چگونه وارد شده‌اند و 90دقیقه به اعضای استقلال توهین کرده‌اند. وی همچنین اعلام کرد بیژن طاهری به‌عنوان سرپرست دراین‌باره صحبت خواهد کرد. بر همین اساس درخصوص اتفاق‌های این دیدار و به‌خصوص مسائلی که مجیدی درباره آن صحبت کرده و البته سایر مسائل دیگر مرتبط با باشگاه استقلال با سرپرست استقلالی‌ها به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با طاهری را در ادامه می‌خوانید.

در اراک چه خبر بود؟ مجیدی اعتراض‌های زیادی به این موضوع کرد و در آخر هم گفت سرپرست تیم بهتر می‌تواند درباره این قضایا صحبت کند. 500نفری که مجیدی به آنها اشاره می‌کرد واقعا در ورزشگاه بودند؟

500 نفری که در ورزشگاه حضور داشتند از تماشاگران بازی بودند، این درحالی است که قانون می‌گوید دو باشگاه می‌توانند درمجموع 20نفر یعنی هر باشگاه 10نفر را به‌عنوان میهمان به ورزشگاه دعوت کند که آنها هم باید در سی‌آی‌پی ورزشگاه حاضر باشند نه روی سکوها، این درحالی است که همه این تماشاگران روی سکو بودند و توهین می‌کردند و تا به حال چنین چیزهایی را در عمرم ندیده بودم. برای من به‌شخصه اولین‌بار بود که این اتفاق‌ها افتاد و واقعا از این وضعیت تعجب کردم و تاسف خوردم. تا به حال چنین وضعیتی را ندیده بودم چه زمانی که بازی می‌کردم و چه زمانی که مربیگری می‌کردم و چه حالا که سرپرست هستم که بخواهند علنا به تیم یا کادر و بازیکنان توهین کنند و کسی هم پاسخگو نباشد. این مسائل واقعا باعث تاسف بود و از این موضوع ناراحت شدم که مگر چقدر این بازی یا فوتبال ارزش دارد که بخواهیم برای بردن دست به هر کاری بزنیم. در ذات فوتبال و ورزش این کارها وجود ندارد. در ورزش همه دور هم جمع می‌شوند و فلسفه آن هم این است که از کنار این دورهمی دوستان جدید پیدا کنند و دوستی‌ها استحکام پیدا کند؛ اما ما هر هفته از کنار این فوتبال و از بابت اتفاق‌هایی که می‌افتد 10 دشمن پیدا می‌کنیم و دشمن هم می‌شویم؛ اما کلا به‌نظر من اتفاق‌هایی که در اراک افتاد، قشنگ نبود.

تا جایی که یادمان می‌آید در ورزشگاه شیراز هم در جریان دیدار استقلال و فجرسپاسی شلوغ بود اما در پایان مسابقه با اینکه استقلال در دقایق پایانی گل مساوی را دریافت کرد، کسی از بابت توهین یا مسائلی که مطرح می‌کنید شکایتی را مطرح نکرد.

بله، درست است. در شیراز کسی به ما این‌طور که در اراک توهین شد، توهین نکرد. اتفاق‌ها در جریان و بعد از بازی آلومینیوم واقعا زشت و زننده بود. در هر صورت چنین مسائلی را نمی‌پسندم چون ما در کمال ادب و احترام با همه برخورد و صحبت کردیم و جز احترام کسی چیزی از ما ندید؛ اما آنها علنا آمدند و جلوی چشم‌مان فحش دادند و رفتند و این اتفاق‌ها واقعا زننده بود.

سال گذشته هم برخی اتفاق‌های مشابه در سفر استقلالی‌ها به اراک رخ داد و این درحالی است که پرسپولیسی‌ها هم موفق نمی‌شوند در این شهر نتیجه لازم را بگیرند.

در هر صورت هرچه بود این اتفاق‌ها در جریان دیدار اخیر استقلال رخ داد و درخور شأن فوتبال ما نبود و این رفتارها اصلا زیبنده لیگ ما نیست. 13هفته در فصل جاری به میدان رفتیم، اولین هفته‌ای بود که این اتفاق‌ها را می‌دیدیم. این همه هم شهرستان رفتیم و تا به حال چنین مسائلی را ندیده بودیم. امیدوارم ان‌شاءالله زودتر هواداران برگردند تا این مشکلات و معضلات حل شود. اگر تماشاگران به‌صورت رسمی به ورزشگاه‌ها برگردند دیگر به راهرو نمی‌آیند تا مخفیانه بازی را ببینند و از روی سکوها کار خود را دنبال خواهند کرد. وقتی تماشاگر آزاد باشد دیگر آنها به هر طریقی سعی نمی‌کنند وارد ورزشگاه شوند. اصلا چطور می‌شود تماشاگر تا پشت در رختکن می‌آید. مگر ورزشگاه مسئول ندارد که تماشاگر تا آنجا می‌آید؛ یعنی در رختکن را باز می‌کردیم تماشاگران اراکی پشت در بودند. چطور می‌شود که این اتفاق‌ها رخ می‌دهد؟ مگر ما در آزادی بازی داریم از این اتفاق‌ها می‌افتد و تماشاگر پشت در رختکن می‌آید؟ اصلا چرا تماشاگران ما در بازی‌های شهرستان‌ها به ورزشگاه نیایند؟ وقتی در بازی‌های خارج از خانه تماشاگر می‌آید، حق تماشاگران خودمان ضایع می‌شود که از خانه بازی را می‌بینند یا به‌قدری لطف دارند که به هتل محل اسکان تیم مراجعه می‌کنند و اما در ادامه بازهم برای تماشای بازی به خانه برمی‌گردند. چرا آنها به ورزشگاه نیایند؟ این مورد حق تماشاگران ماست که به ورزشگاه بیایند و ما را تشویق و از تیم حمایت کنند؛ اما فقط تماشاگران رقیبان ما به ورزشگاه می‌آیند و به این ترتیب حق ما از این نظر ضایع می‌شود. یک کاری کرده‌اند که تماشاگر ما باید به خانه‌اش برود اما تماشاگران دیگر تیم‌ها مثل همین تیم اراکی به ورزشگاه بیایند و توهین هم بکنند. این اقدامات جای تاسف دارد.

زد و خوردی که صورت نگرفت؟

خیر، درگیری فیزیکی وجود نداشت و فقط توهین می‌کردند، اما واقعا در اراک اذیت شدیم چون بی‌نظمی عجیبی در ورزشگاه و محوطه رختکن حاکم بود تا جایی که فرهاد مجیدی با هزار مصیبت به محل کنفرانس رفت اما بازهم تاکید می‌کنم ای کاش در ورزشگاه‌ها روی هواداران باز شود تا دیگر شاهد این اتفاق‌ها نباشیم.

فولادی‌ها پس از شکست هفته گذشته مقابل استقلال که موضوع سربازی 2بازیکن استقلال را مطرح کردند، سرمربی آنها بعد از توقف خانگی مقابل پیکان حالا با اشاره به دو اشتباه صالح حردانی مدعی شده این بازیکن به‌خاطر مذاکره با یک تیم تمرکزش را از دست داده است. البته برخی می‌گویند نکونام به استقلال و مجیدی کنایه زده، چراکه حردانی پیش از فصل جاری هم در لیست خرید استقلال بود و در یک مصاحبه دریافت پیشنهاد از این تیم را تایید کرد، اما درنهایت فولاد اجازه جدایی نداد. در این مورد چه صحبتی دارید؟

درباره موضوعی که از آن صحبت می‌کنید، چیزی که مشخصا نسبت به ما نگفتند که جوابی بدهیم؛ اما درباره موضوع سربازی دو مدافع تیم یعنی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی تیم حقوقی استقلال درحال بررسی لازم است تا پاسخ شکایت فولادی‌ها را بدهیم. اما بازهم تاکید می‌کنم درباره اظهارات سرمربی این تیم نمی‌توانم حرفی بزنم چون صحبتی از باشگاه استقلال یا افراد منتسب به این باشگاه نشده است.

درست است که استقلال در دیدارهای خود پرفرازونشیب ظاهر شده است و بعضا مثل دیدار در اراک خوب بازی نمی‌کند؛ اما در هر صورت بدون شکست و با کمترین گل‌خورده در صدر جدول قرار دارد. این درحالی است که شکل بازی این تیم انتقادهای گسترده‌ای را به‌همراه داشته است. در این مورد صحبتی دارید؟

به هر حال وقتی تیم بخواهد جان بگیرد و به سروسامان برسد و دوباره در فوتبال ایران قدرت‌نمایی کند یک عده شروع می‌کنند به حاشیه‌سازی و شیطنت. این درحالی است که ما کاری به این مسائل نداریم و تمرکز کادرفنی و بچه‌های ما روی بازی‌های خودمان و در هر مسابقه برای پیروزی و موفقیت است. ان‌شاءالله این مشکلات هم حل می‌شود و از بازی‌های بعدی دوباره روی برد می‌افتیم. آنها سعی می‌کنند تمرکز ما را به‌هم بزنند اما ما حواس‌مان جمع است و کاری نمی‌کنیم که تمرکزمان به‌هم بریزد.

درباره موضوع پرونده بازیکن خارجی گل‌گهر هم شنیده می‌شود شاید استیناف رای کمیته انضباطی را بشکند. در این مورد چیزی نشنیده‌اید؟

خیر، دیگر صحبت بیشتری باقی نمی‌ماند. ما به عدالت و حقانیت کمیته استیناف اعتقاد داریم و امیدوارم رای‌شان درخصوص این پرونده عادلانه باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار