• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۵-۰۵ - ۰۱:۱۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
عضو شبکه سراسری کانون‌های معرفت رضوی:

تعطیلی‌های ناشی از کرونا تاثیری در دغدغه‌مندی اعضای کانون‌ها نداشت

پس از برگزاری دومین دوره معرفت رضوی، با توجه به ظرفیت خوب ایجادشده، دانشجویان فراگیر دوره با مطالبه جهت فعالیت در واحدهای دانشگاهی و با کمک مسئولان وقت دانشگاه، کانون‌هایی با این نام در اکثر واحدهای دانشگاهی تاسیس کردند و فراگیرانِ منتخب دوره به‌عنوان سفیران معرفت‌افزایی در واحدها شروع به فعالیت کردند.

تعطیلی‌های ناشی از کرونا  تاثیری در دغدغه‌مندی اعضای کانون‌ها نداشت

نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار: فاطمه‌سادات میراحمدی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و دبیر و عضو شبکه سراسری کانون‌های معرفت رضوی و مسئول خواهران چهارمین دوره کشوری معرفت رضوی با اشاره به کانون معرفت رضوی دانشگاه آزاد، اهداف و فعالیت‌هایی که این کانون تاکنون انجام داده است، گفت: «از سال ۹۶ ابتدا دوره‌های معرفت رضوی طبق دغدغه‌ متعهدسازی نیروهای جوان در دانشگاه‌ها- که از تاکیدات رهبری بوده و هست، در قالب اردوی دانشجویی، شامل کلاس‌هایی با محوریت خداشناسی، قرآن‌شناسی، فلسفه و اخلاق، غرب‌شناسی و... و گعده‌های بحث و بررسی با هدف تعمیق مبانی دینی_انقلابی دانشجویان و افزایش دغدغه‌مندی بین آنها در بخش خواهران و برادران- برگزار شد.»  وی افزود: «در ادامه با توجه به لزوم شبکه‌سازی نیروهای جبهه انقلاب در دانشگاه و توانمندسازی دانشجویان برای فعالیت در کف دانشگاه، دوره‌های منتخبان، دبیران و سفیران معرفت‌افزایی جهت آموزش مباحث تشکیلاتی به دانشجویان فعال و برتر دوره‌ها نقش مکملِ دوره مقدماتی را ایفا کردند. پس از برگزاری دومین دوره معرفت رضوی، با توجه به ظرفیت خوب ایجادشده، دانشجویان فراگیر دوره با مطالبه جهت فعالیت در واحدهای دانشگاهی و با کمک مسئولان وقت دانشگاه، کانون‌هایی با این نام در اکثر واحدهای دانشگاهی تاسیس کردند و فراگیرانِ منتخب دوره به‌عنوان سفیران معرفت‌افزایی در واحدها شروع به فعالیت کردند.»

دبیر کانون معرفت رضوی دانشگاه آزاد نجف‌آباد، گفت: «زمان تاسیس اکثر کانون‌ها با تعطیلی‌های سراسری به‌‌دلیل بیماری‌کرونا مصادف شد؛ باوجود این، به‌دلیل دغدغه‌مندی دانشجوها تلاش‌های زیادی صورت گرفت که این ظرفیت ایجادشده حفظ شود که الحمدلله این هدف محقق شد. فعالیت‌ها در این مدت عمدتا به‌صورت مجازی و با همکاری واحدهای مختلف صورت گرفت. به‌عنوان مثال دوره‌های رهپویان معرفت، قرارهای عاشقانه (مطالعه‌ کتب ارزشمند با برنامه‌ریزی، مثل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و... در کنار قرار نمازشب و...)، سیرهای مطالعاتی، کارگاه‌های توانمندسازی مثل دوره سواد رسانه، نشریه‌نویسی و برنامه‌های متعدد دیگر به‌صورت کشوری و بین‌واحدی، و همچنین برنامه‌های درون‌واحدی توسط دبیران کانون‌ها برای دانشجویان واحدها صورت گرفت. یکی از دوره‌های درون‌دانشگاهی، دوره ۴۰روز زندگی بود که در واحد نجف‌آباد با همکاری کانون‌های دیگر با هدف تصحیح الگوهای زندگی و تغییر به‌سمت الگوهای اسلامی اجرا کردیم.»

مشارکت فعالانه کانون‌ها در جشنواره نشریات دانشگاه آزاد

میراحمدی، در ادامه افزود: «از برنامه‌های دیگر می‌توان به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، وبینارهای تخصصی در حوزه‌های مختلف ازجمله موضوع مهم غرب‌شناسی، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با حضور استادان برجسته در فضای مجازی، مسابقات و دوره‌های کتابخوانی، برنامه‌های مناسبتی و... اشاره کرد. همچنین دبیران واحدها با مناسب دیدن موقعیت ایجادشده و مجازی شدن اکثر فعالیت‌ها به‌دلیل کرونا با تبدیل این تهدید به فرصت، در واحد‌ها نشریاتی با زمینه فرهنگی_دینی تاسیس کردند که هرکدام شماره‌های متعددی از نشریات را به‌صورت الکترونیکی در این فضا منتشر کرده و شاهد مشارکت بالای دانشجویان فعال کانون‌های معرفت رضوی در جشنواره‌های نشریات دانشگاه آزاد اسلامی مثل جشنواره قلم هستیم.»

چهارمین دوره معرفت رضوی شهریور برگزار می‌شود

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره معرفت رضوی، گفت: «دوره معرفت رضوی که امسال چهارمین سال برگزاری آن است به فضل الهی از اول تا ۲۰ شهریورماه برگزار می‌شود. قابل ذکر است که تمام مراحل این دوره ازجمله ایجاد بستر ثبت‌نام، گزینش دانشجوها، تولید محتوای تبلیغات و... به‌صورت دانشجویی و توسط دانشجویانی که در دوره‌های قبل خود فراگیر دوره بودند، درحال اجراست. می‌توان گفت، درصد بالایی از اجرای این دوره به‌صورت خودجوش دانشجویی درحال رقم خوردن است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین