• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۴-۲۳ - ۰۲:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تازه‌ترین اخبار قرمزها؛ درگیری در فرودگاه و سفارت، دلیل اصلی نامه سمیعی به رادو

قطع همکاری پرسپولیس و اسپانسر منتظر یک امضا

تلاش پرسپولیس برای کاهش مالیات 100 میلیارد تومانی!

خبر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس عزم خود را جزم کرده تا به همکاری‌اش با اسپانسر فصل جاری خود پایان دهد. شنیدیم مذاکرات باشگاه با کارگزار بر پایه قطع همکاری ادامه پیدا کرده و ظاهرا دارد به نتایجی هم می‌رسد. البته پرسپولیس براساس قرارداد موجود قادر به فسخ یکطرفه نیست.

قطع همکاری پرسپولیس و اسپانسر منتظر یک امضا

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: پرسپولیس فردا در حساس‌ترین دیدار جام حذفی فصل‌جاری باید به‌مصاف رقیب دیرینه یعنی استقلال برود و به همین دلیل همه فکر و ذکر هوادارانش به این بازی خلاصه شده است. صدرنشینی این تیم در لیگ برتر باعث شده هواداران این باشگاه خواهان فتح جام حذفی توسط تیم محبوب‌شان باشند و همین مساله می‌تواند گرمای بازی فردا را دوچندان کند. با وجود این اتفاقاتی در باشگاه پرسپولیس رخ می‌دهد که اخبارش می‌تواند برای هواداران این تیم جالب و البته قابل پیگیری باشد.

 فاصله قطع همکاری با کارگزار به‌اندازه یک امضا

خبر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس عزم خود را جزم کرده تا به همکاری‌اش با اسپانسر فصل جاری خود پایان دهد. شنیدیم مذاکرات باشگاه با کارگزار بر پایه قطع همکاری ادامه پیدا کرده و ظاهرا دارد به نتایجی هم می‌رسد. البته پرسپولیس براساس قرارداد موجود قادر به فسخ یکطرفه نیست و این کارگزار است که می‌تواند قرارداد را یکطرفه فسخ کند. شنیدیم باشگاه خواستار امضای نامه‌ای از سوی کارگزار شده تا اجازه فسخ قرارداد را دریافت کند و به‌نظر می‌رسد تلاش‌هایش دارد کم‌کم نتیجه می‌دهد. اگر این نامه که به نامه اقاله معروف است، امضا شود پرسپولیس با کارگزار بدون هزینه اضافه قطع همکاری کرده و می‌تواند با اسپانسر جدید وارد مذاکره شود.

گفتنی است مبلغ قرارداد پرسپولیس و کارگزار در فصل جاری 110میلیارد تومان بوده که به‌علت استفاده زودهنگام از این منبع مالی و اصطلاحا پیش‌خور شدن پول توسط مدیریت های قبلی رقمی ‌معادل 28میلیارد تومان در این فصل به پرسپولیس پرداخت و باشگاه با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو شد.

 علت نامه تهدید سمیعی به رادو چه بود؟

همانطور که مطلع هستید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چندی قبل با ارسال نامه‌ای به بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان کروات این تیم به او بابت برخی مسائل اخلاقی تذکر جدی داد و این بازیکن را تهدید کرد که در صورت ادامه برخی رفتارها او را به کمیته انضباطی یا حتی مراجع قضایی کشور معرفی می‌کند. اما دلیل اصلی این اخطار چه بود؟ از باشگاه پرسپولیس خبر رسید علت اصلی این تذکر جدی به دو اتفاقی باز می‌گردد که رادو در فرودگاه امام و سفارت هند رقم زده بود. ماجرای فرودگاه چنین بود که زمان ورود این بازیکن به ایران قرار بود از او تست کرونا گرفته شود و باید هزینه این کار را به‌شکل ارزی پرداخت می‌کرد اما این کار با اعتراض شدید رادو مواجه شده و کار به دخالت حراست فرودگاه کشیده شد. حراست فرودگاه با باشگاه پرسپولیس تماس می‌گیرد و خواستار تایید عضویت رادو در باشگاه پرسپولیس می‌شود و باشگاه هم تایید می‌کند تا مانع بازداشت این بازیکن شود.

اما اتفاق بعدی به زمانی باز می‌گردد که این بازیکن در سفارت هند جهت دریافت ویزا حضور پیدا کرد. ظاهرا کارهای این بازیکن در سفارت طولانی می‌شود و این اتفاق با اعتراض و فریاد رادو همراه شده و البته از واژه‌ای هم استفاده کرده که باعث ناراحتی کارمندان ایرانی سفارت شده است. این دو اتفاق باعث می‌شود سمیعی به‌شکل رسمی ‌و باجدیت به این بازیکن تذکر دهد. گفتنی است رادو بعد از کشمکش های زیادی که با باشگاه داشت دیشب از مسیر مونیخ فرانکفورت تهران وارد کشور شده تا از امروز دوباره همراه سرخپوشان پرسپولیس باشد.

 تلاش پرسپولیس برای کاهش مالیات 100 میلیاردی

بدهی‌های پرسپولیس به اعضای قدیم و جدید تیم کم بود، حالا ماجرای بدهی مالیاتی هم وسط آمده است. با اینکه در فصول گذشته بارها اخباری مبنی بر حضور حسابرسان در باشگاه و سروسامان بخشیدن به حساب‌های مالی باشگاه منتشر شد اما همچنان خبر می‌رسد که پرسپولیس رقم سنگینی به اداره مالیات بدهکار است و برخی در باشگاه این رقم را بالغ بر 100 میلیارد تومان عنوان می‌کنند؛ رقمی‌که ظاهرا از اوایل دهه 80 شمسی روی هم جمع شده است! پرسپولیسی‌ها با استناد به دولتی و البته فرهنگی ورزشی بودن باشگاه سعی در کاهش این رقم دارند اما تا اینجا موفق به حل مشکل نشده اند. مشخص هم نیست در زمان مدیریت سمیعی این مشکل حل شود!

گل‌محمدی خبرنگاری را از جلسه بیرون نکرده است

باشگاه پرسپولیس می‌گوید در جلسه بعد از بازی این تیم مقابل آلومینیوم اراک گل‌محمدی هیچ خبرنگاری را از جلسه اخراج نکرده و فقط خواستار خاموش شدن دوربین‌های تلویزیون شده است. می‌گویند از تلویزیون اصلا خبرنگاری حاضر نبوده و فقط دوربین‌های آنها حضور داشته که خواستار خاموش شدنش شده بود. علت این اتفاق هم این بوده که تلویزیون بازی حساس قهرمانی را در شبکه‌ای پخش کرده که مخاطبش کمتر از شبکه 3 بوده و بازی‌ای را که هیچ‌نقشی در مسیر قهرمانی نداشته در شبکه پرمخاطب پخش مستقیم کرده‌اند. باشگاه پرسپولیس می‌گوید گل‌محمدی این حق را داشته که به نشانه اعتراض مقابل دوربین‌های تلویزیونی حضور پیدا نکند.

 تلاش برای رساندن پول قبل از دربی

باشگاه پرسپولیس همه تلاشش را به‌کار گرفته که علی‌رغم خالی بودن حساب خود تا قبل از دربی مقداری پول به حساب بازیکنان واریز کند. ظاهرا سمیعی دنبال منبع مالی دیگری بوده که شاید بتواند به کمک آن سرخپوشان را قبل از دربی شارژ کند. شاید الان که این مطلب را می‌خوانید این پول تهیه شده باشد. با وجود این باشگاه تاکید دارد حسابش کاملا خالی است و اگر این پول جور نشود بازیکنان باید تا آخرین واریزی کارگزار در پایان فصل صبر کنند. آن هم درحالی‌که نزدیکان کارگزار می‌گویند هیچ بدهی‌ای وجود ندارد!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک