• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۴-۲۲ - ۰۱:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دردسر آقای دلال برای پرسپولیس بعد از استقلال

طلبکار مرادمند جلب آل‌کثیر را هم گرفت!

ماجرای حسین مرادمند اگرچه با وساطت فرهاد و فرزاد مجیدی حل شد اما اتفاقی بود که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. طبق اخباری که «فرهیختگان» کسب کرده، داستان از این قرار بود که یک دلال فوتبال وقتی دو بازیکن را از نفت مسجدسلیمان به شهرخودرو (پدیده) منتقل کرد، بابت حق دلالی خود مبلغی در حدود دویست‌وخرده‌ای میلیون تومان از فرهاد حمیداوی، مالک وقت تیم مشهدی طلبکار شد.

طلبکار مرادمند جلب آل‌کثیر را هم گرفت!

محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار: درحالی که تمام دنیا درگیر رقابت‌های یورو و کوپا‌آمریکا بود و هواداران از فوتبال زیبا لذت می‌بردند در ایران اما استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها به جان یکدیگر افتاده بودند و هر روز باب جدیدی در زمینه ادبیات فارسی فتح می‌شد. یک روز گل‌محمدی از «هوچی‌گری» استقلالی‌ها می‌گفت و روز دیگر آبی‌ها سرمربی پرسپولیس را «گستاخ» می‌نامیدند. یک روز ویس یک پیشکسوت «فحش‌آلود» شد و روز دیگر «گل‌واژه» وارد ادبیات بیانیه‌نویسی باشگاه پرسپولیس شد تا دو طرف نشان دهند در آستانه دربی از هیچ کوششی برای تلخ‌کردن کام هواداران دریغ نمی‌کنند. در این میان اما برای اولین‌بار ماجرای چک برگشتی یک بازیکن فوتبال و احتمال دستگیری او پیش از مسابقه نیز به میان آمد؛ اتفاقی که اگر نگوییم در تاریخ فوتبال کشورمان بی‌سابقه، حداقل کم‌سابقه است. ماجرای حسین مرادمند اگرچه با وساطت فرهاد و فرزاد مجیدی حل شد اما اتفاقی بود که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. طبق اخباری که «فرهیختگان» کسب کرده، داستان از این قرار بود که یک دلال فوتبال وقتی دو بازیکن را از نفت مسجدسلیمان به شهرخودرو (پدیده) منتقل کرد، بابت حق دلالی خود مبلغی در حدود دویست‌وخرده‌ای میلیون تومان از فرهاد حمیداوی، مالک وقت تیم مشهدی طلبکار شد. ازسوی دیگر حسین مرادمند نیز زمانی که از شهرخودرو به استقلال منتقل شده بود بابت رضایتنامه‌اش سه فقره چک شخصی به حمیداوی داد که مالک شهرخودرو یکی از چک‌ها را به دلال مذکور داد و از او خواست آن چک را خرج نکند و تا زمانی که مرادمند پولش را از استقلال نگرفته است، صبر کند. به هر ترتیب باشگاه استقلال در پی بدعهدی خود به مرادمند پولی پرداخت نکرد و مشکلاتی که برای حمیداوی رخ داد نیز سبب شد آقای دلال به‌سراغ چک رفته و آن را به اجرا بگذارد. درنهایت حکم جلب مرادمند صادر شد و دلال مذکور که با گرفتن وکیل سعی داشت کارها را از طریق او پیش ببرد و نامش لو نرود بالاخره به پول خود رسید. اگر به‌خاطر داشته باشید وکیل دلال مذکور در یک گفت‌وگو عنوان کرده بود موکلش علاقه‌ای به افشای نام خود ندارد. به هر حال موکل او دلال شناخته‌شده‌ای بود که ممکن است فصل آینده به استقلال بازیکن بدهد و به‌خوبی می‌داند که اگر نامش به رسانه‌ها برسد و هواداران بدانند بی‌شک اجازه جذب بازیکن از او را نمی‌دهند.

 این قسمت: پرسپولیس

ماجرا اما محدود به استقلال نیست. ظاهرا پرسپولیس هم درگیر این داستان شده و به‌زودی چک ستاره این تیم دردسرساز می‌شود. شنیده‌های «فرهیختگان» حاکی از آن است که دلال حسین مرادمند که زمینه حضور او در استقلال را فراهم کرد، عیسی آل‌کثیر را نیز به پرسپولیس آورده و بابت انتقال او مبلغی در حدود 500میلیون تومان از این بازیکن جنوبی طلبکار است. مبلغی که آل‌کثیر هنوز نتوانسته آن را پرداخت کند و به این دلال بدهکار است. دراین‌باره شنیده‌ایم آقای دلال چک عیسی آل‌کثیر را نیز به اجرا گذاشته و حکم جلب ستاره مصدوم پرسپولیس را هم گرفته اما هنوز آن را اجرایی نکرده است. عیسی آل‌کثیر که این روزها با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کند و رقیبی جدی به‌نام شهریار مغانلو و مهدی عبدی دارد این روزها با افتی محسوس مواجه شده و برخی نزدیکان او اعتقاد دارند این مسائل روی روحیه آل‌کثیر تاثیرگذار بوده است. درباره دلیل اجرایی نشدن حکم چک برگشتی آل‌کثیر شایعات بسیاری مطرح است اما نفوذ یکی از اطرافیان تیم پرسپولیس روی این دلال باعث شده تا او فعلا دست نگه دارد. دراین‌باره شنیده‌ایم اطرافیان آل‌کثیر به این دلال قول داده‌اند که در پایان فصل جاری بدهی او را صاف خواهند کرد و از او خواسته‌اند تا پایان فصل صبر کند، خواسته‌ای که فعلا مورد موافقت قرار گرفته اما مشخص نیست صبر دلال مذکور چه زمانی به‌سر برسد و ممکن است هر لحظه آن چک به مرحله اجرایی برسد و اتفاقاتی که برای مرادمند رخ داد، دامن‌گیر آل‌کثیر هم بشود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار