• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۱۹ - ۰۲:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از آخرین وضعیت مالی قرمزها؛ پرونده سوشا در کمیته تعیین وضعیت

درخواست پرسپولیس از کارگزار 300میلیارد جای 110میلیارد!

رادو تسویه‌حساب کامل می‌خواهد، امیدی به تغییر نظر کالدرون نیست

مذاکرات باشگاه پرسپولیس با کارگزار برای ادامه همکاری در فصل‌های بعد هنوز به نتیجه نرسیده است. باشگاه پرسپولیس برای یک فصل رقمی حدود 300میلیارد تومان می‌خواهد و می‌گوید کمتر از این رقم نمی‌تواند همه نیازهای مالی این باشگاه را پوشش دهد. اما کارگزار هنوز روی رقم 110میلیارد تومان اصرار دارد.

درخواست پرسپولیس از کارگزار 300میلیارد جای 110میلیارد!

اردلان بزرگ نیا، روزنامه نگار: بازی‌های تیم‌ملی در منامه همه افکار و اذهان را به‌سمت خودش معطوف کرده و هواداران پرسپولیس بیشتر درگیر برد 3 بر صفر تیم‌ملی مقابل بحرین و البته مصدومیت کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری هستند اما در باشگاه پرسپولیس اخبار و حتی شایعات زیادی وجود دارد که از چشم‌ها پنهان نیست. «فرهیختگان» نگاهی انداخته به این اخبار و شایعات منتشره که در این روزها به گوش می‌رسد.

 پرسپولیس به‌خاطر ندادن طلب سوشا نگرانی ندارد

گفته می‌شد 17خرداد باشگاه پرسپولیس آخرین فرصت را برای پرداخت بدهی خود به چند بازیکن ازجمله سوشا مکانی و البته باشگاه پدیده برای رضایتنامه یحیی گل‌محمدی دارد و پس از این تاریخ روند پرونده این شکایت‌ها به‌گونه‌ای دیگر دنبال خواهد شد. طبق آخرین اخبار این بدهی‌ها ازسوی باشگاه پرسپولیس در این تاریخ پرداخت نشد تا پرونده این شکایت‌ها همچنان باز بماند. گفته می‌شود وکیل سوشا مکانی اقدامات قانونی را در این مورد انجام داده است، اما باشگاه پرسپولیس درمورد علت عدم پرداخت این بدهی‌ها اعلام کرده نسبت به برخی پرونده‌ها ازجمله پرونده شکایت سوشا مکانی اعتراضاتی دارد و کمیته تعیین وضعیت بازیکنان باید به این اعتراضات رسیدگی کند. باشگاه پرسپولیس تاکید دارد هیچ خطری از جانب این پرونده‌های شکایت، باشگاه را تهدید نمی‌کند. به‌نظر می‌رسد تلاش باشگاه جهت کاهش رقم‌های پرداختی است و اگر در این راه به نتیجه‌ای نرسد طلب این نفرات را طبق تعهدی که داده پرداخت خواهد کرد.

 طلب میلیاردی رادو

بوژیدار رادوشویچ، دروازه‌بان کروات پرسپولیس مدتی است ایران را به مقصد کشورش ترک کرده و اعلام کرده به‌خاطر عدم دریافت پولش از باشگاه قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرده است؛ اما از باشگاه اخبار دیگری در این مورد شنیده می‌شود. مدیران باشگاه می‌گویند رادو هنوز قراردادش را با این باشگاه فسخ نکرده اما جهت دریافت 21هزار دلار طلبش هم قرار بوده به ایران بیاید که این اتفاق رخ نداده و حاضر به بازگشت به ایران نشده است. باشگاه می‌گوید با پرداخت این 21هزار دلار که نقدا پرداخت شده، وصولی این بازیکن از باشگاه مثل سایر سرخپوشان به 60درصد می‌رسد و حقی از او گرفته نشده است. اما رادو مسائل و مشکلات دیگری هم دارد. او حدود 100هزار دلار از گذشته طلب دارد که هنوز به او پرداخت نشده و این یعنی یک طلب 2.3 میلیارد تومانی.

از طرفی در قرارداد این بازیکن قید شده در خردادماه باید با او تسویه‌حساب شود و برای همین طلب کامل این فصلش را درخواست کرده اما باشگاه می‌گوید این بند قرارداد برای زمانی بوده که بازی‌ها طبق برنامه در اردیبهشت‌ماه تمام می‌شده اما به‌خاطر کرونا پرسپولیس 7بازی‌اش در لیگ و بازی سوپرجام و دیدارهای جام‌حذفی‌اش باقی‌مانده و تسویه‌حساب با بازیکنان به بعد از این رقابت‌ها موکول می‌شود. کشمکش بین این بازیکن و باشگاه همچنان ادامه دارد و ممکن است به شکایت رادو از پرسپولیس ختم شود.

 قراردادی طولانی اما عجیب!

درمورد رادو خبر دیگری هم وجود دارد. ظاهرا این بازیکن با پرسپولیس قراردادی 4ساله دارد و هنوز 2فصل دیگر از این قرارداد باقی‌مانده است. البته این موضوع خیلی عجیب نیست اما می‌گویند در این قرارداد با وجود بالاتر رفتن سن بازیکن مبلغ قرارداد او هر سال بیشتر می‌شود. این اتفاق درحالی رخ داده که باشگاه تاکید دارد چنین آپشنی برای سیدجلال حسینی که کاپیتان تیم است و سابقه زیادی در این باشگاه دارد لحاظ نشده و مبلغ قرارداد این بازیکن افزایش چندانی مثل قرارداد رادو نداشته و ندارد! به این ترتیب شکایت رادو می‌تواند تاوان سختی برای باشگاه به‌همراه داشته باشد.

 ناامیدی پرسپولیس در پرونده کالدرون

شکایت کالدرون از پرسپولیس به حکم پرداخت رسید و پرسپولیس حالا یک‌ماه فرصت دارد تا 580هزار دلار به او بپردازد. شنیده‌ایم باشگاه به‌علت خالی بودن صندوقش مجبور است بار دیگر شانس خود را در مذاکره با این مربی بسنجد. قرار است گفت‌وگویی دوطرفه انجام شود هرچند امیدهای پرسپولیس برای موفق شدن در این ماجرا بسیار کم است. با وجود این قرار است به‌زودی تلاش‌هایی در این زمینه ازسوی پرسپولیسی‌ها صورت بگیرد.

 پرسپولیس 300 میلیارد می‌خواهد

مذاکرات باشگاه پرسپولیس با کارگزار برای ادامه همکاری در فصل‌های بعد هنوز به نتیجه نرسیده است. باشگاه پرسپولیس برای یک فصل رقمی حدود 300میلیارد تومان می‌خواهد و می‌گوید کمتر از این رقم نمی‌تواند همه نیازهای مالی این باشگاه را پوشش دهد. اما کارگزار هنوز روی رقم 110میلیارد تومان اصرار دارد و می‌گوید بیشتر از این رقم با توجه به پتانسیل‌های موجود درآمدزایی برایش مقرون‌به‌صرفه نیست. قرارداد کارگزار در پایان این فصل تمام می‌شود و آخرین پرداختی آنها به پرسپولیس حدود 15میلیارد تومان خواهد بود.

 دوباره ریحان‌فیلم

چند روزی است واحد حقوقی باشگاه پرسپولیس نسبت به پرونده شکایت ریحان‌فیلم از باشگاه پرسپولیس حساس شده و مشغول پیگیری این پرونده شده است. ریحان‌فیلم چند سال پیش جهت همکاری با باشگاه در زمینه بلیت‌فروشی مذاکراتی را انجام داد و بعد از توافقات حاصله 8میلیارد تومان به پرسپولیس پرداخت کرد اما به‌یک‌باره شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وارد موضوع شد و توافقات کاملا نادیده گرفته شد. همین موضوع باعث شد مدیریت ریحان‌فیلم از باشگاه پرسپولیس رسما شکایت کند. ظاهرا حالا این شکایت به صدور حکم نزدیک شده که واحد حقوقی باشگاه پرسپولیس به تکاپو افتاده درمورد این پرونده تحقیقات تازه‌ای را در دستورکار قرار دهد. گفته می‌شد ریحان‌فیلم قرار بوده مانند کارگزار کنونی با پرسپولیس همکاری داشته باشد اما با اصرار وزارت ورزش برای همکاری پرسپولیس با کارگزار این شرکت به‌سمت شکایت قضایی سوق داده شده!

 شایعه عجیب اطراف باشگاه پرسپولیس

یک شایعه عجیب هم مطرح شده است. شنیده شده برخی افراد در باشگاه درمورد بلیت پرواز سرخپوشان، رزرو هتل و تهیه لباس برای باشگاه فاکتورسازی و رقم بالاتری در فاکتور قید می‌کردند و به این شکل برای خود راه درآمدزایی پیدا کرده بودند که البته با دخالت سمیعی، مدیرعامل باشگاه جلوی این کار گرفته شده است. در این زمینه هرچه سعی کردیم از مسئولان باشگاه پرسپولیس اطلاعاتی کسب کنیم کسی پاسخگو نبود. به‌نظر می‌رسد فعلا این شنیده را باید در حد شایعه بدانیم تا ببینیم آیا باشگاه درمورد این موضوع اطلاع‌رسانی می‌کند یا نه.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک