• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۳-۱۲ - ۰۸:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرونده طلبکاران خارجی یکی پس از دیگری روی میز مدیران پرسپولیس

حکم بنگستون 3 ماه دیگر می‌رسد

پیگیری‌های «فرهیختگان» حاکی از یک خبر بد دیگر برای قرمزهاست. ظاهرا جری بنگستون هم به دادگاه CAS شکایت کرده و به‌زودی علیه پرسپولیس حکم می‌گیرد.

حکم بنگستون 3 ماه دیگر می‌رسد

محمد آقایی‌فرد،  روزنامه‌نگار:  براساس گزارشی که از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شده، میزان بدهی‌ها و جریمه‌های فوتبال ایران به مربیان و بازیکنان خارجی در یک دهه گذشته حدود ۴۸ میلیون دلار اعلام شده است. براساس این گزارش سهم باشگاه پرسپولیس از این بدهی‌ها و جرایم حدود ۱۴ میلیون دلار، سهم باشگاه استقلال حدود ۱۱ میلیون دلار، سهم سایر باشگاه‌ها حدود ۱۵ میلیون دلار و میزان بدهی و جرایم فدراسیون فوتبال به سرمربیان خارجی تیم‌ملی فوتبال ایران نیز حدود ۸ میلیون دلار تعیین شده است. ماجرای بدهی‌های کلان باشگاه‌های ایرانی به خارجی‌ها این روزها با حکمی که برای گابریل کالدرون صادر شده دوباره به دغدغه هواداران تبدیل شده است. این درحالی است که هواداران پرسپولیس به باشگاه کمک مالی‌ای نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی کرده بودند، اما بنا بر این شد که بخش عمده این مبلغ به سوشا مکانی پرداخت شود و البته زمزمه‌هایی مبنی‌بر هزینه‌کرد این پول جهت پرداخت پاداش‌ها نیز به گوش می‌رسد که منبعی برای تایید آن پیدا نکردیم، اما به هر ترتیب نفرات خارجی پرسپولیس یکی پس از دیگری از این تیم شکایت می‌کنند و اوضاع باشگاه سرخ‌پوش تهرانی چندان به کام هواداران نیست.

 نوبت به مهاجم هندوراسی رسید

«فشار بسیار عجیب مالی روی پرسپولیس است و هواداران ما درک می‌کنند در شرایطی که کلیه فضای درآمدی‌ باشگاه در اختیار کارگزار است، علاوه‌بر هزینه‌های زیاد تیم باید هر روز برخی ‌هزینه‌های جانبی پرسپولیس که مربوط به پرونده‌های مختلف است هم متقبل شویم.» این بخشی از صحبت‌های ابراهیم شکوری، سخنگوی باشگاه پرسپولیس است. این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که شنیده‌ایم باشگاه پرسپولیس در روزهای کرونایی فعلی تصمیم داشته بازی‌ها را به‌صورت آنلاین و یا حضوری در یک سینما برگزار کند، اما تعهداتی که باشگاه به کارگزار داده مانع از این اتفاق شده و همین موضوع باشگاه را تحت فشار شدید مالی قرار داده است. از سوی دیگر قرض 30 میلیارد تومانی از همراه اول هم خرج شده و عملا هیچ پولی در باشگاه پرسپولیس وجود ندارد. نکته جالب اینکه شنیده‌ایم کارگزار باشگاه هم تمام تعهدات خود را انجام داده و از باقی مبلغی که باید به پرسپولیس پرداخت کند چیزی حدود 10 میلیارد تومان باقی مانده است. حالا تصور کنید باشگاه پرسپولیس به‌دلیل حضور در آسیا باید مبلغی را خرج رفت‌وآمد‌ها کند، تمدید با ستاره‌ها را انجام دهد و از سوی دیگر بدهی‌ها را پرداخت کند. روز گذشته نیز AFC تصمیم گرفت یک جریمه حدود 500 میلیون تومانی برای پست اینستاگرامی پرسپولیس تعیین کند و هرچند گفته می‌شود کارگزار باید این مبلغ را پرداخت کند اما هواداران نگران هستند که مبادا کارگزار از پرداخت این مبلغ شانه خالی کند و باشگاه پرسپولیس مجبور به واریز این هزینه شود.

پیگیری‌های «فرهیختگان» حاکی از یک خبر بد دیگر برای قرمزهاست. ظاهرا جری بنگستون هم به دادگاه CAS  شکایت کرده و به‌زودی علیه پرسپولیس حکم می‌گیرد. هرچند حکمی که او قرار است علیه باشگاه پرسپولیس بگیرد مبلغ بالایی نیست، اما به هر حال در شرایط فعلی بدهی‌ها روی یکدیگر تلنبار شده و باشگاه باید راهی برای کسب درآمد جدید پیدا کند، هر ریال می‌تواند فشار مضاعفی به پرسپولیس وارد کند. در این باره شنیده‌ایم بنگستون 50 هزار دلار از باشگاه پرسپولیس بابت حقوقش طلبکار است و سرخ‌پوشان مجبورند حقوق او را با 5 درصد تاخیر پرداخت کنند. این یعنی سمیعی یک طلبکار دیگر را هم در راه دارد و به‌زودی باید مبلغی را هم برای او واریز کند.

 نجفی: تذکر دادم اما توجه نکردند

آرش نجفی، وکیل بنگستون درباره پرونده حقوقی این بازیکن به «فرهیختگان» گفت: «من پرسپولیسی هستم و بارها به باشگاه تذکر دادم که حقوق این بازیکن را پرداخت کند، اما جز در دو مرحله که 20 هزار دلار به حساب این بازیکن پرداخت شد، مبلغ دیگری را برای او واریز نکردند. پس از چند مدت قول دادند پول بنگستون را در چهار مرحله پرداخت کنند اما درنهایت آن اتفاق نیز رخ نداد تا بنگستون به CAS شکایت کند و پس از واریز مبلغ رسیدگی، تا سه ماه آینده حکم قطعی محکومیت پرسپولیس به این باشگاه ارسال خواهد شد.»

 شکایت برای 634 دقیقه بازی

نخستین بازی جری بنگستون برای پرسپولیس در هفته سوم و مقابل سپاهان بود که او تنها 18 دقیقه بازی کرد. اتفاقی که سه هفته بعد و در بازی مقابل سایپا هم تکرار شد. بنگستون در لیگ 634 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد و 7 گل به ثمر رساند که این گل‌ها 10 امتیاز برای پرسپولیس به ارمغان آورد با این همه بنگستون هیچ‌وقت تبدیل به مهاجم ثابت تیمش نشد و تنها 4 بازی در ترکیب ثابت پرسپولیس حضور داشت و درنهایت پس از یک دوره حضور در ذوب‌آهن راهی کشورش شد و این روزها در الیمپیای هندوراس بازی می‌کند. پرونده‌ها یکی پس از دیگری به باشگاه پرسپولیس ارسال می‌شوند و آنها را وادار می‌کنند تا با قرض کردن، پول بدهکاران را تامین کنند. قرض‌هایی که بدون‌شک در آینده امان سرخ‌ها را خواهد برید.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک