• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۲-۱۳ - ۰۹:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کمالوند با چراغ سبز مجیدی و مددی جدا شد، صدای هیات‌مدیره درآمد

امید آبی‌ها به بازگشت فراز با استناد به بند فسخ

کمالوند حداقل در این یکی دو ماه اخیر نشان داده که خیلی به عدد و رقم‌های قراردادش توجه نداشته و همین موضوع جای امیدواری و بازگشت وی به جمع استقلالی‌ها را زنده باقی نگه خواهد داشت.

امید آبی‌ها به بازگشت فراز با استناد به بند فسخ

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: تیم فوتبال استقلال بعد از موفقیت در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و صعود به مرحله حذفی به‌عنوان صدرنشین گروهی که به گروه مرگ معروف شد، بامداد یکشنبه به تهران بازگشت تا این‌بار خود را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و همچنین مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا که البته قرار است حدود اواخر شهریورماه برگزار شود، آماده کند. این درحالی است که همان‌طور که دیروز در «فرهیختگان» خبر دادیم برخلاف سال‌های گذشته این امیدواری وجود دارد که امسال و با حفظ ستاره‌های آبی شاکله این تیم برای فصل جدید رقابت‌ها حفظ شود و در کنار این نفرات نیز به‌منظور تقویت ترکیب تیم فرهاد مجیدی، برخی نفرات مورد نیاز او هرچه سریع‌تر در زمان مقرر به جمع استقلالی‌ها اضافه شوند؛ با این وجود هر چقدر از این جهت جای امیدواری هست اما از لحاظ فنی اتفاقی روی نیمکت این تیم افتاد و فراز کمالوند، مدیرفنی استقلال از این تیم جدا شد تا سرمربی سایپا شود. این درحالی است که برای اولین‌بار در «فرهیختگان» نوشتیم بعد از دو دور مذاکره بین سایپایی‌ها و کمالوند و همچنین اصرار سراجی برای نارنجی‌پوش شدن فراز و از سوی دیگر از آنجایی که کمالوند سال‌ها به‌عنوان نفر اول در تیم‌های مختلف کار کرده‌ بود؛ سرانجام مجموعه این عوامل باعث شد تا این مربی در ادامه فصل برای استقلالی‌ها رفیق نیمه‌راه شده و به مقصد سایپا، جمع آبی‌پوشان را ترک کند.

 رویکرد متفاوت الهلال و استقلال

در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها قرار است استقلال در یک تک‌بازی میزبان الهلال عربستان باشد (البته شایعاتی درباره احتمال رفت و برگشت شدن مسابقات و برگزاری همه رقابت‌ها به‌صورت متمرکز مطرح شده است). این درحالی است که تا اینجای کار فعلا استقلال یکی از ارکان اصلی موفقیت خود در جدول را از دست داده است، اما از تیم عربستانی اخبار دیگری منتشر می‌شود مبنی‌بر اینکه آنها بیکار ننشسته و به شدیدترین نحو ممکن درصدد تقویت تیم خود هستند.

الهلال عربستان که در لیگ قهرمانان آسیا نمایشی ناامیدکننده داشت و به‌سختی توانست که جواز صعود از مرحله گروهی را به‌دست آورد با روژیر میکاله، سرمربی برزیلی خود ادامه نخواهد داد و تقریبا اخراج این مربی قطعی شده است. برهمین اساس نیز یک سایت پرتغالی اعلام کرد که الهلال با ژوزه مورایس، دستیار ژوزه مورینیو به توافق رسیده است و او قرار است به‌همراه دستیاران خود با هواپیمای اختصاصی راهی ریاض شود تا مذاکرات نهایی خود را با سران الهلال انجام دهد. همچنین این باشگاه عربستانی قصد دارد که خط حمله خود را هم تقویت کند و خبرها حاکی از این است که سران باشگاه با موسی مارگا هم‌تیمی مهدی طارمی در پورتو به توافق رسیده‌اند تا جایی که عنوان‌شده مارگا پیشنهاد سه‌ساله الهلال با حقوق سالانه ۵ میلیون یورو را قبول کرده است.

بنابراین در اولین گام رویکرد متفاوت دو باشگاه کمی تا قسمتی نگرانی‌های هواداران استقلال را در پی داشته و باید منتظر ماند تا مشخص شود فرهاد مجیدی نفر اول کادرفنی استقلال برای این موضوع در آینده چه تدبیری را به کار خواهد بست.

 جدایی فراز بدون اطلاع هیات‌مدیره

با این حال نکته قابل توجه در موضوع جدایی فراز کمالوند از باشگاه استقلال می‌توان به این امر اشاره کرد که این اتفاق بدون اطلاع اعضای هیات‌مدیره باشگاه صورت گرفته که طبق شنیده‌ها این موضوع تا حدودی تعجب و ناراحتی و عصبانیت اعضا را در پی داشته است. ظاهرا این اتفاق در بامداد روز یکشنبه که کاروان استقلال به تهران بازگشت تا لحظه انتقال خبر کمالوند به سایپا از هیات‌مدیره مخفی ماند و باعث شد تا در این بین برخی اتفاقات حاشیه‌ای نیز رخ بدهد.

این موضوع یعنی بی‌اطلاعی اعضای هیات‌مدیره استقلال از جدایی فراز کمالوند از کادرفنی این تیم نیز باعث شد تا مهدی عبدیان، عضو هیات‌مدیره این باشگاه روز گذشته در فضای مجازی دچار اشتباه شده و در پاسخ به کامنت یک هوادار این موضوع را کذب محض دانسته و آن را صراحتا تکذیب کند، درحالی‌که کمالوند با سایپا قرارداد بسته و روز گذشته مراسم معارفه‌اش نیز برگزار شد و حتی در دیدار دوستانه مقابل بادران که عصر روز گذشته برگزار شد تیمش را هدایت کرد. نکته جالب اینکه کمالوند طی روزهای گذشته از طریق فضای مجازی به محسن بیاتی‌نیا سرمربی موقت و دستیار فعلی خود در باشگاه سایپا برنامه تمرینات ارائه کرده و برخی جزئیات از تیم را از او گرفته تا به‌محض بازگشت کار را آغاز کند.

 سایپایی بودن مددی مزیدعلت شد؟

برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات حکایت از آن دارد از آنجایی که احمد مددی، مدیرعامل فعلی استقلال پیش از این در باشگاه سایپا کار کرده و از کارمندان این باشگاه به‌شمار می‌رفته برای جدایی کمالوند از استقلال و پیوستن او به جمع سایپایی‌ها مقاومتی نکرده و اتفاقا همین امر باعث شده است تا در پروسه نارنجی‌پوش شدن کمالوند تسریع ایجاد شود. حال اینکه آیا واقعا این موضوع صحت دارد یا خیر باید به نسبت اتفاقات آینده صبر پیشه کرد.

با این حال طبق اخبار شنیده شده در اواخر هفته گذشته و قبل از دیدار آخر استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بعد از رضایت فرهاد مجیدی جهت جدایی کمالوند، رضایت‌های لازم از مددی، مدیرعامل استقلال نیز گرفته شده تا دیگر مانعی برای سایپایی‌شدن کمالوند باقی نماند.

 فراز برمی‌گردد؟

در گزارش قبلی خود در «فرهیختگان» نوشتیم به احتمال زیاد با جدایی کمالوند از جمع استقلالی‌ها این مربی ماموریت خواهد داشت تا سایپا را در لیگ برتر حفظ کرده و در ادامه فصل لیگ قهرمانان آسیا این امکان وجود دارد که دوباره به‌عنوان مدیرفنی به جمع استقلالی‌ها برگردد. نکته قابل توجه در این بین اینکه گفته می‌شود کمالوند با قرارداد یک‌ونیم‌ساله به سایپا پیوسته و این درحالی است که قرارداد او با استقلال نیز به مدت یک‌ونیم فصل امضا شد و در شاهین بوشهر نیز او به همین میزان قرارداد داشت. بنابراین این موضوع که قرارداد یک‌ونیم‌ساله با سایپا مانع از بازگشت کمالوند و استقلال در آینده نزدیک شده تقریبا حرفی بی‌اساس بوده؛ چراکه کمالوند حداقل در این یکی دو ماه اخیر نشان داده که خیلی به عدد و رقم‌های قراردادش توجه نداشته و همین موضوع جای امیدواری و بازگشت وی به جمع استقلالی‌ها را زنده باقی نگه خواهد داشت.

همچنین روز گذشته در برخی رسانه‌ها در فضای مجازی اعداد عجیب و غریبی درخصوص رقم قرارداد فراز کمالوند (حدود 5 میلیارد) منتشر شده که با پرس‌وجوهای خبرنگار «فرهیختگان» از برخی نزدیکان به باشگاه سایپا مشخص شد چنین امری صحت نداشته و دریافتی کمالوند حداقل تا آخر فصل بسیار کمتر از این ارقام مطرح شده خواهد بود. نکته دیگر اینکه در قرارداد کمالوند بند جدایی وجود داشته و این مربی می‌تواند تا قبل از پایان قرارداد با شرایط مقرر از سایپا جدا شود. ضن اینکه سایپا در انتهای جدول قرار داشته و یکی از گزینه‌های سقوط به‌شمار می‌رود و اگر کمالوند نتواند این تیم را در لیگ برتر نگه دارد احتمالا در پایان فصل مشکلی برای جدایی از این تیم نخواهد داشت هرچند مدیران سایپا برای بقای تیم خود سراغ کمالوند رفته‌اند.

 

 

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک