• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۲۵ - ۱۶:۳۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

ایجاد ارتباط رودررو و مستقیم؛ مزیت ویژه کلاب‌هاوس

نسیم مجیدی عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی:اپلیکیشن کلاب‌هاوس به‌تازگی وارد کشور شده و به دلیل داشتن ابزارهایی مثل امکان استفاده از پادکست‌های زنده، فضای گفت‌وگو برخط را فراهم کرده است، امکانی که اپلیکیشن‌های دیگر نداشتند و به همین دلیل برای کاربران جذاب است. همیشه اپلیکیشن‌هایی که به‌تازگی وارد می‌شوند در ابتدا برای مخاطبان جذابند و گروه‌های زیادی را به خود جذب می‌کند اما اگر بخواهیم به‌طور قطعی بگوییم که این اپلیکیشن فراگیر خواهد شد یا نه؟ پاسخ منفی است به دلیل اینکه نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های فراگیر شده در کشور قابلیت‌های محدودتری دارد؛ اما در مورد تبلیغات و انتخابات قطعا بسیار پراستفاده خواهد بود و جایگاه مناسبی خواهد داشت. البته اگر به کار خود ادامه دهد چراکه به‌تازگی خبر هک کلاب‌هاوس و افشای اطلاعات حساب بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان منتشر شده که در میزان اعتماد مردم به این اپلیکیشن قطعا تاثیرگزار خواهد بود.
 به‌واقع کلاب‌هاوس در غیاب رسانه‌های داخلی، تاثیر خود را در فضای انتخابات آینده گذاشته کما اینکه می‌بینیم بسیاری از گروه‌ها و افراد با ایجاد اتاق‌های مختلف درحال حاضر مشغول تبلیغات و گفت‌وگو هستند و می‌توان گفت که این اپلیکیشن ابزار بسیار موثر و قدرتمندی در انتخابات پیش رو خواهد بود؛ اما اینکه در آینده چه اتفاقاتی در این فضا رخ خواهد داد وابسته به عملکرد، به‌روزرسانی‌ها و ابزارهای جدید کلاب‌هاوس خواهد بود.
 در کشور ما ارتباطات انسانی در بحث‌هایی مثل انتخابات نسبت به تبلیغات ارتباط جمعی موثر‌تر بوده؛ چراکه وقتی مخاطب احساس می‌کند مورد توجه رودررو و مستقیم قرار می‌گیرد بیشتر اعتماد می‌کند؛ در این زمینه کلاب‌هاوس نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها مزیت دارد لذا برای تبلیغات و جذب گروه‌های مختلف، خصوصا قشر خاکستری جامعه که هنوز ذهن‌شان برای تصمصیم‌گیری در انتخابات آینده شکل نگرفته، کلاب‌هاوس ابزار پرقدرت و پرنفوذی خواهد بود؛ ضمن اینکه با توجه به شرایط کرونایی در کشور ممکن است این اپلیکیشن جایگزین مناسبی برای میتینگ‌ها و نطق‌های انتخاباتی باشد.
اگر بخواهیم کلاب‌هاوس را با اپلیکیشن‌های داخلی مقایسه کنیم یا به‌طور کلی‌تر در مقایسه گسترش اپلیکیشن‌های خارجی با اپلیکیشن‌های داخلی ابتدا باید احساس مردم نسبت به هر اپلیکیشن و امکانات آن را درنظر گرفت. در موضوع عدم فراگیری اپلیکیشن‌های داخلی نسبت به اپلیکیشن‌های خارجی شاید بتوان گفت مهم‌ترین عامل این است که کاربران احساس امنیت کمتری در‌ مورد حفظ اطلاعات شخصی و کاربری خود در اپلیکیشن‌های داخلی دارند که البته باتوجه به وضعیت امنیت بعضی اپلیکیشن‌های خارجی و اخباری که از هک و افشای اطلاعات کاربران اپلیکیشن‌های خارجی بیرون درز می‌کند می‌توان گفت لزوما امنیت اپلیکیشن‌های خارجی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد اما این موضوع عدم امنیت اپلیکیشن‌های داخلی در افکار عمومی باقی‌مانده و تغییر نکرده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار