• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۱-۱۷ - ۱۱:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه:

سرای نوآوری کشاورزی و دامپروری در سال 1400 راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی سرای نوآوری کشاورزی و دامداری برای سال جدید در دستور کار قرار گرفته است.

سرای نوآوری کشاورزی و دامپروری در سال 1400 راه‌اندازی می‌شود

فرهاد گل‌‌محمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درباره چشم‌انداز و مأموریت‌های این دانشگاه با توجه به مزیت‌های منطقه‌ای این استان در سال جدید گفت: «عمده برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در سال جدید حوزه دامداری و دامپروری تعریف شده است. واحد کرمانشاه با توجه به فارغ‌التحصیلان خود و همچنین با توجه به وجود زمین‌های کشاورزی و دامپروری این پتانسیل را دارد که در این زمینه ورود کند. قبل از عید برنامه‌های خود را در این زمینه بررسی کرده تا در سال 1400 بتوانیم بر این مبنا حرکت کنیم.»

او ادامه داد: «بنابراین راه‌اندازی سرای نوآوری کشاورزی و دامداری برای سال جدید در دستور کار قرار گرفته است. برای رسیدن به انتخاب نخست داوطلبان، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی باید از آموزش به پژوهش‌محور کردن فعالیت‌ها تقویت و توسعه یابد و این موضوع با اقداماتی مانند راه‌اندازی سرای نوآوری در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی، اسانس و عصاره‌‌گیری امکان‌پذیر است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سرای فناوری قرار است در زمینه گیاهان دارویی و فرآوری محصولات گیاهی و کشاورزی و حتی دامی استان به ما کمک کند، تصریح کرد: «مجوز اولیه راه‌اندازی این سرای نوآوری صادر شده که چند اشکال به آن وارد شده که به‌زودی با رفع این موانع مجوز نهایی راه‌اندازی این سرا صادر خواهد شد. درحال حاضر ساختمان این سرا مشخص شده و معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز با بازدید از این ساختمان روند کار را تایید کردند. پروپوزال راه‌اندازی این سرا در شورای دانشگاه سازمان مرکزی بررسی شد و به‌زودی مجوز نهایی آن صادر می‌شود.»

گل‌محمدی تاکید کرد: «گسترش کلینیک‌های فنی و تخصصی و خدماتی در دانشگاه و استفاده از دانشجویان برای راه‌‌اندازی آنها که به مرور زمان خود بهترین ابزار برای تبلیغ دانشگاه در سطح استان خواهد بود نیز از دیگر برنامه‌ها برای سال 1400 است.»

  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: «مرتبط ‌کردن آزمایشگاه مرکزی با بیرون دانشگاه از طریق فضای مجازی و تبلیغات و رساندن این آزمایشگاه به بهره‌وری مناسب و راه‌اندازی سرای‌نوآوری و اخذ مبلغ 6 میلیارد تومان از معاونت علمی ریاست‌جمهوری از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار سال 1400 است.»

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق شعار سال(تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) نیز گفت: «در قسمت تولید با توجه به پتانسیل‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانیم کمک‌رسان باشیم. در حوزه پشتیبانی نیز دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به قسمت‌های مختلف کمک کند یعنی از لحاظ مشاوره‌های علمی به قسمت‌های تولید این پتانسیل را دارد که در حوزه پشتیبانی‌ها ورود کند. دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه نیز همواره تاکید داشتند که دانشگاه در حوزه پشتیبانی‌ها همواره پشتیبان تمام قسمت‌هایی است که به تحقق این شعار کمک می‌کند.»

گل‌محمدی در پایان گفت: «در حوزه مانع‌زدایی نیز می‌توانیم در سطح استان، ارتباطات خود را با استانداری گسترش داده و برای رفع موانع در تحقق شعار سال پیشگام شویم. در استان کرمانشاه برای تحقق شعار سال بحث تولید را آغاز کرده‌ایم چراکه در این استان پتانسیل خوبی در حوزه دامپروری و کشاورزی وجود دارد که امسال به‌طور جد در این حوزه وارد خواهیم شد. در حوزه پشتیبانی نیز به همه ارگان‌ها اعلام کردیم که این ظرفیت را در حوزه انسانی داریم تا به آنها کمک کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین