• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۰-۲۱ - ۰۱:۰۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نگاهی به افرادی که برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند

5+1 به‌دنبال ریاست

دیروز 5 نفر از افراد شناخته‌شده برای پست ریاست ثبت‌نام کردند و البته در این بخش یک شخص ناشناس نیز ثبت‌نام کرد. در دوره جدید فقط بهاروند از دور قبلی باقی مانده و سایرین ترجیح دادند در دور جدید انتخابات شرکت نکنند.

5+1 به‌دنبال ریاست

  به گزارش «فرهیختگان»، زمان ثبت‌نام کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال و هیات‌رئیسه این فدراسیون با پایان ساعات اداری شنبه ۲۰ اسفند به اتمام رسید و چهره‌های متعددی برای عرصه انتخابات فدراسیون فوتبال در سمت‌های مختلف ثبت‌نام کردند. این درحالی است که تعویق یک‌ساله انتخابات به‌خاطر بازنویسی اساسنامه فدراسیون معادلات ریاست بر فدراسیون فوتبال را تغییر داد، تا جایی‌که در دوره قبلی ثبت‌نام‌ها همایون (حیدر) بهاروند، عباس صوفی، محمدحسین قریب، حبیب کاشانی، هدایت‌اله ممبینی و مهدی محمدنبی برای ریاست فدراسیون کاندید شده بودند که در دوره جدید فقط بهاروند از دور قبلی باقی مانده و سایرین ترجیح دادند در دور جدید انتخابات شرکت نکنند. دیروز 5 نفر از افراد شناخته‌شده برای پست ریاست ثبت‌نام کردند و البته در این بخش یک شخص ناشناس نیز ثبت‌نام کرد. اسامی نامزدهایی که در مدت زمان قانونی ثبت‌نام کردند، به شرح زیر است:

 پست ریاست:

حیدر بهاروند (نواب رئیس: شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، منصور قنبرزاده و شهره موسوی)

دبیر و رئیس سابق هیات فوتبال لرستان که ریاست سازمان لیگ و نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد، در یک سال گذشته به‌عنوان سرپرست فدراسیون را اداره کرده و به‌عنوان یکی از باسابقه‌ها در انتخابات شرکت می‌کند. او به جناح حاکم بر فدراسیون یعنی مهدی تاج و یارانش نزدیک است و در رسانه‌ها نیز چهره محبوبی به‌شمار نمی‌رود، چراکه وی را برای سرپرستی فدراسیون هم گزینه مناسبی نمی‌دانند چه برسد به ریاست.

علی کریمی (نواب رئیس: مهدی مهدوی‌کیا، سعید دقیقی و فاطمه علیپور)

علی کریمی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های فوتبالی در ایران که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس و تیم ملی را در کارنامه دارد، با ثبت‌نام برای پست ریاست خبرساز شده و در این چند روز تمامی اخبار به این حضور اختصاص پیدا کرد، این درحالی است که کریمی حمایت چهره‌های فوتبالی مثل پروین، فتح‌الله‌زاده، وریا غفوری، علیرضا جهانخش و... را نیز به‌همراه دارد. در روز انتخابات به‌خاطر عدم حضور مهدی مهدوی‌کیا نایب‌رئیس اول کریمی این موضوع تاحدی خبرساز شد، اما بعدا از فدراسیون فوتبال خبر رسید که مهدوی‌کیا می‌تواند تا 10 روز آینده به‌صورت حضوری در فدراسیون حاضر شده و ثبت‌نام نهایی را انجام دهد. برخی گزینه‌ها مثل سعید آذری هم که قصد شرکت در انتخابات را داشتند اعلام کردند در حمایت از کریمی ثبت‌نام نخواهند کرد و دیروز هم به فدراسیون نرفتند. کریمی دیروز بعد از ثبت‌نام اعلام کرد که اگر اهالی فوتبال به‌دنبال فوتبال پاک هستند، بدون اینکه او لابی کند به او رای بدهند و تاکید کرد دیگر علاقه‌ای به مربیگری ندارد و اگر رئیس شود هم نگاه رنگی نخواهد داشت، با این‌حال تحلیلگران بر این باورند که کریمی در مجمع رای چندان بالایی ندارد!

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم (نواب رئیس: منصور قنبرزاده، حیدر بهاروند و شهره موسوی)

عضو سابق هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال را باید یکی از مرموزترین کاندیداها معرفی کرد. او در این بین ائتلاف جالبی نیز با دیگر کاندیدا یعنی بهاروند داشته و نکته قابل‌توجه اینکه شهره موسوی مالک و مدیر باشگاه دسته‌اولی بادران نیز به‌عنوان نایب‌رئیس عزیزی‌خادم در بخش بانوان (مانند بهاروند) معرفی شده است.

کیومرث هاشمی (نواب رئیس: غلامرضا بهروان، علیرضا رحیمی و پریا شهریاری)

یکی از سیاسی‌ترین کاندیداها کیومرث هاشمی به‌شمار می‌رود. معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک درحالی به گردونه انتخابات وارد شده که شنیده می‌شود به‌خاطر حضور او محمدحسین قریب کاندیدای جدی دور قبلی انتخابات که برگزار نشد، از حضور در میدان رقابت انصراف داده است. می‌گویند هاشمی گزینه وزارت ورزش در این انتخابات است و گفته می‌شود یکی از گزینه‌های جدی برای ریاست خواهد بود. هاشمی در صحبت‌هایش بعد از ثبت‌نام به بحث مهم پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی اشاره کرد و گفت: «ان‌شاء‌الله بتوانیم با کمک رسانه‌ها، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان صداوسیما مشکل حق پخش را حل کنیم و عمده مشکلات اقتصادی باشگاه‌ها به نوعی حل شود. البته اعتقاد دارم که فوتبال کشور باید در بخش مالی خود مستقل شود.»

مصطفی آجرلو (نواب رئیس: حسن نصر اصفهانی، سعید فتاحی و لیلا محمدیان)

مدیرعامل سابق باشگاه پاس و تراکتور در حالی به انتخابات آمده که گفته می‌شود به قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی نزدیک است و به همین دلیل هم گزینه کم‌شانسی نیست. آجرلو در دور قبل انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از شکست از مهدی تاج جنجال زیادی به پا کرد. او بعد از ثبت‌نام با بیان اینکه ظاهرا هرچه جلوتر می‌رویم فضای انتخابات مناسب‌تر می‌شود، گفت: «اتفاق خوبی افتاده و اینکه اهالی فوتبال به‌ویژه افراد خلاق فوتبالی که جوانی خود را برای این رشته گذاشته‌اند این اجازه را دارند که وارد عرصه انتخابات شوند ارزشمند است. امیدوارم اتفاق‌های قبلی دیگر تکرار نشود، زیرا آنچه به فوتبال کمک می‌کند، روند برگزاری انتخابات به شکل سالم است.»

ستار عبدی‌پور

دیروز یک روحانی از استان البرز هم برای ثبت‌نام در پست ریاست فدراسیون فوتبال در محل این ساختمان حضور یافت و باعث تعجب حاضران شد. جالب اینکه او اسامی نواب رئیسش را اعلام نکرد و گفت: «مدارک خود را تحویل دبیرخانه دادم و برای حضور در انتخابات چهار امضا جمع و ثبت‌نام کردم.»

 هیات‌رئیسه

نماینده هیات‌ها:
فریدون اصفهانیان (زنجان)، امیرحسین محتشم (بوشهر)، طهمورث حیدری (چهارمحال‌وبختیاری)، حسین باجیوند (قزوین)، علی طاهری (اصفهان)، جواد ششکلانی (آذربایجان شرقی)، احسان اصولی (خراسان رضوی)

نماینده باشگاه‌ها:

بهرام رضائیان (پارس جنوبی)، سعید عباسی (آلومینیوم)، احمد مددی (استقلال)، مهرداد سراجی (سایپا)، محمدرضا ساکت (سپاهان)، محمد جواهری (گل‌گهر)، اکبر محمدی (پیکان)، فرهاد حمیداوی (شهرخودرو) و علیرضا جنتی (گیتی‌پسند)

کارشناس:

امین نوروزی، توحید سیف برقی، علیرضا شهاب، مسعود مرادی، داود رفعتی، علیرضا رحیمی،‌ حمیدرضا مهرعلی، غلامحسین زمان‌آبادی، علی علیزاده، حسین شمس، رسول فروغی، احمدرضا براتی، سعید نجاریان، منصور قنبرزاده، میرشاد ماجدی، هدایت ممبینی، صادق درودگر، خداداد افشاریان، حسین زرگر، حسن کامرانی‌فر، محسن ترکی، محمد آخوندی، علیرضا کهوری، نیما نکیسا، حسین زرگر، بهنام ابوالقاسمپور، شهامت عباسی، سعید نحوی، بیت‌الله‌ رضایی و ابراهیم شکوری.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار