• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۷-۲۳ - ۰۸:۵۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ برنامه قرمزها برای پرداخت کمتر از نصف طلب برانکو

350 هزار یورو ذخیره شد، 250 هزار یورو پرداخت!

کارشناس حقوقی: خطر سقوط با این پرداختی کمتر می‌شود

بسیاری از رسانه‌ها و کانال و پیج‌های هواداری دیروز خبر از پرداخت 400 هزار یورو که نیمی از طلب برانکو را در بر می‌گیرد دادند اما پرداختی سرخ‌ها به سرمربی اسبق خود به این مبلغ هم نرسیده و کمتر از مبلغی است که در رسانه‌ها عنوان شده است.

350 هزار یورو ذخیره شد، 250 هزار یورو پرداخت!

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها این روزها با موارد ریز و درشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و مشخص نیست با شرایط موجود آنها چه طرح و برنامه‌ای برای خروج از این بحران اتخاذ می‌کنند و آیا سکوت امروز مدیران پرسپولیس به‌خاطر حفظ آرامش تیم و تلاش برای رتق و فتق امور است یا اینکه از سر ناتوانی و تسلیم آنها در برابر مشکلاتی است که به‌نظر می‌رسد خیلی هم کم نیست.

چند شب قبل بود که مدیران پرسپولیسی با حضور در مقابل خبرنگاران از پرداخت تمام و کمال پول برانکو حرف زدند و با فروتنی خاص ضمن تشکر از برانکو و هواداران به‌خاطر صبری که به خرج دادند، اعلام کردند که منابع این مبلغ مشخص شده و ظرف 24 ساعت کارهای مربوط به پرداخت بدهی سرمربی پیشین انجام می‌شود اما بعد از آن باز هم مدیران پرسپولیسی در سکوتی مبهم فرو رفتند و با گذشت 48 ساعت از تاریخی که قول پرداخت داده بودند، دیروز خبر رسید که کارهای پرداخت بخشی از مطالبات برانکو در حال انجام است تا موقتا این بخش از پول این سرمربی کروات به او پرداخت شود.

 350 هزار یورو ذخیره شد 250 هزار یورو پرداخت!

بسیاری از رسانه‌ها و کانال و پیج‌های هواداری دیروز خبر از پرداخت 400 هزار یورو که نیمی از طلب برانکو را در بر می‌گیرد دادند اما پرداختی سرخ‌ها به سرمربی اسبق خود به این مبلغ هم نرسیده و کمتر از مبلغی است که در رسانه‌ها عنوان شده است. بر اساس اخبار دریافتی این پول حدودا 250 هزار یورو بوده و حتی کمتر از  مبلغی است که پیش از این مدیران پرسپولیس از تهیه آن صحبت می‌کردند(350 هزار یورو) و با این اوصاف می‌توان متوجه شد که در این چند روز هیچ اتفاق مثبتی در جهت حل و فصل پرونده برانکو در فیفا رخ نداده و مبلغ جدیدی هم به دارایی سرخ‌ها اضافه نشده است. حالا سوال اینجاست که اگر قرار بود همان پولی که چند روز قبل هم در باشگاه بود، با چند روز تاخیر و با کسر آن به حساب برانکو واریز شود، چرا این اتفاق همان چند روز قبل رخ نداد و دلیل تعلل مدیران پرسپولیسی چه بوده است؟

 کارگزار پول نداد؛ اول امضای الحاقیه بعد پول!

چند روز قبل نوشتیم بخشی از پولی که پرسپولیسی‌ها برای پرداخت طلب برانکو قرار است تهیه کنند از طریق کارگزار باشگاه بوده و آنها پذیرفته‌اند که تا سقف 20 میلیارد پول به این باشگاه تزریق کنند تا مدیران پرسپولیس بتوانند علاوه‌بر پرداخت مطالبات برانکو، بخشی از بدهی خود را به بازیکنانشان هم بدهند و آنها را برای حضور در تمرینات راضی کنند اما تا دیروز هیچ مبلغی از سوی کارگزار به حساب سرخ‌ها واریز نشده بود و بعید است که حداقل تا 4، 5 روز آینده هم این اتفاق رخ بدهد و دلیل این موضوع هم الحاقیه جدیدی است که باید به قرارداد باشگاه و کارگزار اضافه شود. همانطور که قبلا هم نوشتیم آتیه‌داده‌پرداز پذیرفته که این مبلغ را در ازای اضافه شدن بندهای جدیدی به قرارداد پرداخت کند و این در حالی است که مدیران سرخ نمی‌توانند خیلی فوری اقدام به امضای متمم قراردادشان کنند.

شنیده می‌شود که پیش‌نویس این الحاقیه آماده شده و در اختیار مدیران پرسپولیس نیز قرار گرفته است اما این موضوع و امضای نهایی آن در گرو تاییدی است که وزارتخانه به باشگاه می‌دهد. پرسپولیسی‌ها درصورت عدم‌تایید وزیر نمی‌توانند این قرارداد را امضا کنند و در این صورت مشخص نیست که پول برانکو از چه منبعی تهیه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که کارگزار پرسپولیس در قبال پرداخت این پول به باشگاه چه توقعاتی دارد و ممکن است خواسته آنها چندان منطقی هم نباشد!

 پول برانکو امروز به حسابش واریز می‌شود

دیروز پرسپولیسی‌ها موفق شدند تمام مبالغ ریالی خود را به یورو تبدیل کنند و با کمک گرفتن از بانک مرکزی تلاش کردند که این مبلغ را به حساب برانکو واریز کنند. اما در این خصوص شنیده می‌شود دیروز کارهای مقدماتی این انتقال پول انجام شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این مبلغ به حساب برانکو در عمان می‌نشیند.  موضوع بعدی مدیران پرسپولیس به مذاکراتی مربوط می‌شود که می‌خواهند بعد از واریز این پول به حساب برانکو با وکیل این مرد کروات آغاز کنند. پرسپولیسی‌ها قصد دارند با نشان دادن حسن‌نیت خود به برانکو ایوانکوویچ از او بخواهند که حدود دو هفته دیگر به باشگاه زمان بدهد تا آنها بتوانند در این مهلت جدید باقیمانده طلب برانکو را هم تهیه کرده و به‌حساب او واریز کنند.

هرچند سخت‌گیری وکیل برانکو درخصوص این پرونده، باور این موضوع را که قرار است او به پرسپولیسی‌ها فرصت جدیدی بدهد سخت کرده است و باید برای این موضوع منتظر روزهای آینده باشیم.

 باختر: با پرداخت این پول خطر سقوط کمتر می‌شود

حالا سوالی مطرح است مبنی‌بر اینکه واریز این بخش از بدهی برانکو به حسابش چه کمکی می‌تواند به پرسپولیس در کمیته انضباطی فیفا کند و آیا ممکن است تخفیفاتی برای این باشگاه درنظر گرفته شود.

رسول باختر، کارشناس حقوقی فوتبال کشور در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «پرسپولیس موظف است تا تاریخ اعلام شده از سوی فیفا مبلغ بدهی به برانکو را به‌صورت کامل بپردازد و وقتی عنوان می‌شود که بخشی از این مبلغ پرداخت شده، به‌طور قطع باید منتظر جرایم جدیدی از سوی فیفا باشد.»

او ادامه داد: «همانطور که پیش از این هم اعلام کرده‌ایم، با توجه به اینکه در نوبت قبل پنجره‌های پرسپولیس بسته شد، این بار فیفا مطابق روالی که دارد یا این تیم را با کسر امتیاز جریمه می‌کند و یا سقوط به دسته‌های پایین‌تر را در دستور کار خود قرار می‌دهد و این موضوع قابل پیش‌بینی نیست که فیفا کدام‌یک از این جرایم را درنظر خواهد گرفت.» 

باختر درخصوص اینکه گفته می‌شود به‌دلیل نشان دادن حسن‌نیت از سوی باشگاه پرسپولیس حداقل جریمه شامل حال آنها می‌شود گفت: «حسن‌نیت زمانی اتفاق می‌افتاد که باشگاه تمام طلب این مربی را در موعد مقرر پرداخت می‌کرد و نام این موضوع را نمی‌توان حسن‌‌نیت گذاشت، اما با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کل پول برانکو پرداخت می‌شود، به احتمال زیاد سایه خطر سقوط به دسته پایین‌تر از سر این تیم برداشته می‌شود، هرچند این موضوع را نمی‌توان به قطعیت اعلام کرد.»

این کارشناس حقوقی در پایان خاطرنشان کرد: «تنها راه پرسپولیس برای فرار از محرومیت‌های بعدی درصورت عدم‌واریزی پول برانکو به‌صورت کامل این است که با او و وکیلش توافق جدیدی انجام دهند تا نامه جدیدی به فیفا ارسال نشود و آنها فرصت داشته باشند که با این مربی تسویه حساب کنند.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار