• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۱۹ - ۱۱:۰۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ رسن هنوز برای ماندن صحبتی با مدیران پرسپولیس نکرده است

مذاکره با بشار در گرو 100 هزار دلار

بشار رسن بعد از تعطیلات قرنطینه با حضور در باشگاه 100 هزار دلار دیگر هم به‌صورت نقدی دریافت کرد تا دریافتی‌اش از پرسپولیس بابت لیگ نوزدهم به 132 هزار دلار برسد.

مذاکره با بشار در گرو 100 هزار دلار

  به گزارش «فرهیختگان»، سرخ‌ها جمعه‌شب و در سکوت ورزشگاه آزادی در شبی که بعد از هفته‌ها یکه‌تازی و درو کردن 3 امتیازهای بازی، مقابل ذوب‌آهن دست خود را به علامت تسلیم بالا برده و شکست را پذیرا شدند، جام قهرمانی لیگ نوزدهم را تحویل گرفتند تا دیگر از لیگ نوزدهم هیچ طلبی نداشته باشند و تنها برای پایان 2 بازی باقیمانده لحظه‌شماری کرده تا بتوانند به‌صورت رسمی کار خود را برای تقویت تیم و حضور در بازی‌های آسیایی آغاز کنند.

در این بین اما هواداران پرسپولیس با مقایسه عملکرد مدیران فصل جاری با فصول گذشته انتقاداتی به نحوه مدیریت باشگاه محبوب‌شان داشتند و بر این باور بودند که تیم مدیریتی فعلی نباید اجازه می‌داد موضوع تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی به اینجا کشیده شود و باید زودتر از اینها تکلیف بازیکنان تیم را روشن می‌کردند تا در فشردگی بازی‌هایی که پیش‌روی تیم است، مشکلی برای تقویت تیم وجود نداشته باشد. خصوصا اینکه لیگ قهرمانان هم در پیش است و ممکن است قرمزها به جای تقویت، تضعیف هم شوند و ستاره‌هایشان را از دست بدهند.

یکی از نفراتی که هواداران پرسپولیس اصرار زیادی به تمدید قراردادش دارند و این را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات‌شان اعلام کرده‌اند، بحث بشار رسن است که با توجه به ملی‌پوش بودنش و همچنین بازی‌های درخشانی که از خود به معرض نمایش گذاشته، قطعا مشتریان بسیاری را اطراف خود می‌بیند.

 فعلا مذاکره بی مذاکره

با اینکه خیلی‌ها بعد از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر منتظر این بودند تا مذاکرات جدی با بازیکنان برای تمدید قرارداد آغاز شود، اما باز هم شاهد آن هستیم که سرخ‌ها بیش از اینکه به‌دنبال حفظ بازیکنان فعلی و جذب نفرات جدید باشند، انرژی خود را معطوف به پرونده‌های موجود در فیفا و به‌خصوص برانکو و دستیارانش کرده تا نگرانی‌های هواداران برای تیم فصل آینده‌شان ادامه داشته باشد.

در این بین بدهی‌های باشگاه به برخی بازیکنان به مانع بزرگی تبدیل شده که طرفین نتوانند پای میز مذاکره بنشینند. رسن هم یک بار حدود یک ماه قبل با پیشنهاد تمدید قراردادش ازسوی باشگاه مواجه شد که از مسئولان خواست این موضوع را به زمانی واگذار کنند که تمام بدهی‌شان به این هافبک عراقی را داده باشند.

گفتنی است، پرسپولیسی‌ها با توجه به رفتار حرفه‌ای این بازیکن بدون هیچ مشکلی این حرف رسن را پذیرفتند و حالا درصدد تهیه مابقی مبلغ بدهی‌شان به این عراقی هستند تا بتوانند با او پای میز مذاکره بنشینند.

جالب است برخی رسانه‌ها از برگزاری نشست پیش از بازی با ذوب‌آهن بین بشار و مدیران پرسپولیسی خبر دادند و جالب‌تر اینکه مدعی شده‌اند در این نشست سرخ‌ها از رسن خوسته‌اند 30 درصد برای فصل بعد از مبلغ قراردادش کسر کرده و با 300 هزار دلار بار دیگر پیراهن سرخ را بر تن کند.

یکی از معاونان باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در این خصوص گفت: «هیچ مذاکره‌ای برای تمدید قرارداد با این بازیکن برگزار نشده و ما منتظریم از منابع مالی مختلف بتوانیم طلب این بازیکن را بپردازیم و در ادامه با او وارد مذاکره شویم. این اخبار واقعیت ندارد و اعدادی هم که گفته می‌شود، زاده ذهن برخی از افراد است.»

 حضور در باشگاه برای دریافت پول

اینکه برخی از مذاکره باشگاه با رسن صحبت کرده‌اند، به حضور این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش در باشگاه پرسپولیس پیش از بازی با ذوب‌آهن بی‌ارتباط نیست، اما اینکه حضور این نفرات به چه دلیل بوده باعث شده آنها دچار اشتباه شوند.

طبق شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس رسن برای دریافت بخشی از مطالباتش در خیابان سئول حضور پیدا کرده و بعد از انجام مراحل اداری این کار، ساختمان باشگاه را ترک کرده و هیچ مذاکره‌ای برای تمدید قرارداد بین طرفین صورت نگرفته است.

البته سرخ‌ها امیدوارند بتوانند در روزهای آینده با تهیه مابقی طلب این هافبک عراقی، او را پای میز مذاکره بنشانند و با توجه به محبوبیتی که رسن بین هواداران پرسپولیس دارد، بتوانند او را قانع کنند تا حداقل برای یک فصل دیگر با سرخ‌ها تمدید قرارداد کند.

 پیشنهاد عربی از دروغ تا واقعیت

برخی از رسانه‌ها بر این باورند رسن فصل آینده را در لیگ عربی قطر یا عربستان توپ می‌زند و باتوجه به اوضاع مالی خوب تیم‌های این دو کشور عربی، بشار هوایی می‌شود و چمدان خود را جمع می‌کند و از ایران می‌رود. آنها معتقدند پرسپولیس نمی‌تواند در ارائه پیشنهاد مالی به بشار با تیم‌های متمول عربی مبارزه کند و همین موضوع این عراقی را از پرسپولیس دور می‌کند.

اما اینکه پیشنهاد این تیم‌های حوزه خلیج‌فارس تا چه حد صحت دارد، موضوعی است که جالب توجه است. طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان»، رسن از چند ماه قبل از این دو کشور پیشنهاداتی دریافت کرده، اما تمام آنها در حد حرف بوده و به پیشنهاد رسمی و مکتوب منتهی نشده است.

پرسپولیسی‌ها هم نگران این هستند که مبادا تا زمانی که با رسن پای میز مذاکره بنشینند، پیشنهاد رسمی به دست این عراقی برسد و باعث شود آنها برای توافق با این هافبک ملی‌پوش به مشکل بربخورند. البته تا به امروز بشار پیشنهاد رسمی در دست ندارد و این روزها بدش هم نمی‌آید که کمی مذاکره با پرسپولیس به تعویق بیفتد تا بتواند بهترین تصمیم را برای فصل آینده‌اش بگیرد.

 بشار چقدر از پرسپولیس طلبکار است؟

رسن در فصلی که به پایان آن نزدیک هستیم با پرسپولیس قرارداد 420 هزار دلاری امضا کرده و همان‌طور  که قبلا نوشتیم، قرارداد او هیچ بند و آپشنی ندارد تا خیال سرخ‌ها از این بابت راحت شود.

بشار تا قبل از نیم‌فصل بابت قرارداد فصل جدیدش حدود 32 هزار دلار دریافت کرده بود و البته بدهی باشگاه از بابت فصل قبلش را هم دریافت کرد. این بازیکن بعد از تعطیلات قرنطینه با حضور در باشگاه 100 هزار دلار دیگر هم به‌صورت نقدی دریافت کرد تا دریافتی‌اش از پرسپولیس بابت لیگ نوزدهم به 132 هزار دلار برسد.

حالا شنیده می‌شود این هافبک عراقی پیش از بازی با ذوب‌آهن 100 هزار دلار دیگر هم دریافت کرده تا حالا بیش از نصف قراردادش را دریافت کرده باشد.

اما در این خصوص یک منبع موثق در باشگاه به «فرهیختگان» گفت: «ما تا اینجای فصل اگر بخواهیم با بشار تسویه کنیم، باید 100 هزار دلار دیگر به او بپردازیم و مابقی مبلغ قراردادش را هم در پایان بازی‌های لیگ و جام حذفی بپردازیم. حالا به‌دنبال آن هستیم تا این 100 هزار دلار را هم پرداخت کنیم تا بتوانیم با این ملی‌پوش عراقی پای میز مذاکره بنشینیم.»

 نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار