• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۲-۱۷ - ۱۳:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

توزیع ۵۵ هزار و 404 بسته حمایتی توسط جهادی‌های دانشگاه آزاد

به گفته رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی، از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون حدود 55 هزار و 404 بسته تحت‌عنوان کمک‌های مومنانه به ارزش ریالی 135 میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است.

توزیع ۵۵ هزار و 404 بسته حمایتی توسط جهادی‌های دانشگاه آزاد

به گزارش «فرهیختگان آنلاین» «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد.» این اظهارات مقام معظم رهبری در نطق تلویزیونی ۲۱ فروردین ایشان است. رهبر معظم انقلاب پیش از ماه مبارک رمضان در سخنانی که به‌صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد با اشاره به اتفاقاتی که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور رخ داد، اقدامات خودجوش مردم برای مقابله با کرونا و کمک به نیازمندان را یادآور شدند؛ سخنانی که باعث شد «رزمایش کمک به نیازمندان» با شعار «کمک مومنانه» در ایامی که ویروس کرونا به‌نوعی زندگی همه مردم را تحت‌تاثیر قرار داده، شتاب بیشتری بگیرد.

ایشان در سخنان خود به مشکلات و سخت‌شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و گفتند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم. خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادت‌مان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نمونه‌هایی از اقدامات خودجوش مردمی و کمک‌های جهادی فرمودند: «همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکت‌ها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش‌های اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است.» پس از سخنان مقام معظم رهبری بود که دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات خود را تحت‌عنوان کمک‌های مومنانه آغاز کرد.

به گفته رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی، از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون حدود 55 هزار و 404 بسته تحت‌عنوان کمک‌های مومنانه به ارزش ریالی 135 میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است.

احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» برنامه‌های ماه مبارک رمضان را در این دانشگاه تشریح کرد. به گفته او، پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقدام مومنان روزه‌دار در کمک به هموطنان نیازمند تحت‌عنوان «کمک‌های مومنانه» جهش و حرکت بسیار خوبی در مجموعه کشور و ملت همیشه درصحنه به وجود آمد.

او با بیان اینکه این دعوت روح همدلی و وحدت را در دل‌های همیشه بیدار ما زنده‌تر کرد، گفت: «مردم با تبعیت از امیرالمومنین(ع) شهید این ماه، حرکت‌های بسیار اعجاب‌انگیزی را در این ماه از خود نشان دادند. قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سطح واحدهای دانشگاهی خود با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبری و وظایف قرارگاه در راستای سند دانشگاه اسلامی و در جهت ترویج فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثر تمام دانشگاهیان در سطح دانشگاه آزاد اسلامی که معمولا در برنامه‌های جهادی و خدمت‌رسانی به محرومان، فعال و پای‌کار هستند اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.»

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که حفظ صیانت از عزت‌نفس و کرامت انسانی نیز در دستورکار قرارگاه جهادی قرار گرفته است، اضافه کرد: «اعضای قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی هم در حوزه کارکنان و هم در حوزه اساتید و اعضای هیات‌علمی مصرانه پای‌کار ایستاده و اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند. تاکنون حدود 55 هزار و 404 بسته تحت‌عنوان کمک‌های مومنانه به ارزش ریالی 135 میلیارد ریال تهیه و به‌دست مومنان عزیز در سطح دانشگاه و همچنین خارج از دانشگاه داده شده است.»

او با تاکید بر اینکه تهیه بسته‌های ارزاق و کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: «فکر می‌کنم اوج کمک‌های مومنانه در ایام ولادت امام‌حسن‌مجتبی(ع) کریم اهل‌بیت و همچنین در شب‌ها و ایام قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) باشد و این فعالیت‌ها تداوم خواهد داشت.»

  آشپزخانه‌های دانشگاه دراختیار کمیته امداد امام‌خمینی(ره)قرار گرفته است

صالحی‌آرا در ادامه درخصوص دیگر فعالیت‌های قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در ماه مبارک رمضان توضیح داد: «با توجه به اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل بحث ویروس کرونا تعطیل است و دانشجویان به‌صورت فیزیکی در دانشگاه حضور ندارند در برخی استان‌ها کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از دانشگاه درخواست کرده است محل پخت غذا را دراختیار آنها قرار دهیم و دوستان قرارگاه جهادی به‌قدر توان خود هماهنگی‌های لازم را انجام داده و برخی رستوران‌ها و آشپزخانه‌های دانشگاه دراختیار کمیته امداد و خیرین قرار گرفته است.»

به گفته رئیس مرکز شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به‌امروز در هر وعده افطار و سحر بیش از سه‌هزار پرس غذا پخت و در مراکز مختلف توزیع می‌شود. او در ادامه با تاکید بر اینکه این همیاری‌ها با کمک بسیج اساتید دانشگاه‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: «یک روحیه خوب در این عزیزان تقویت شده است. در عمده واحدهای دانشگاه این کمک و همدلی اتفاق افتاده است و بچه‌ها به‌اندازه توان و با توجه به وضعیت مالی و معیشتی واحد موردنظر تلاش کردند که در این جهت کمک و همدلی خود را انجام دهند.»

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: «اعضای قرارگاه جهادی دانشگاه در بحث کرونا نیز همچون گذشته فعالیت خود را ادامه می‌دهند و همان مسیری که قبل از ماه مبارک رمضان آغاز کرده بودند، در ماه رمضان نیز دنبال می‌کنند. دانشگاه‌های بزرگی مثل تبریز، خراسان‌رضوی و اصفهان در این راستا سردمدار بوده و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.»

  برگزاری جلسات قرائت قرآن به‌صورت مجازی در ماه مبارک رمضان

صالحی‌آرا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «بحث قرائت قرآن را نیز در ایام ماه مبارک رمضان خواهیم داشت که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. تفسیر سوره شورا نیز در مجموعه دانشگاه آزد اسلامی در راس یک ساعت مشخصی انجام می‌شود و تمام مشتاقان در زمان مقرر وارد سایت مجازی شده و از تفسیر این سوره بهره‌مند می‌شوند.» به گفته او، هرساله نمایشگاه‌های کتاب و محصولات قرآنی نیز برگزار می‌شد، اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بسته‌های فرهنگی درقالب موضوعات مجازی دنبال خواهد شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار