• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۲-۰۱ - ۱۲:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» خبر داد

مشارکت 80 درصدی دانشجویان تهرانی دانشگاه آزاد در کلاس‌های مجازی

آقامیری گفت: ما توانستیم در این شرایط با برگزاری کلاس‌های مجازی، زیان‌های ناشی از تعطیلی دانشگاه‌ها که متوجه دانشجویان است را جبران کنیم. خوشبختانه تاکنون 80درصد از کلاس‌های مجازی نیز با همکاری اساتید و دانشجویان برگزار شده است.

مشارکت 80 درصدی دانشجویان تهرانی دانشگاه آزاد در کلاس‌های مجازی

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» پیرامون آخرین فعالیت‌های دانشگاه‌های آزاد استان تهران در راستای مبارزه با کرونا گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز همگام با سایر دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور توانسته اقدامات ارزشمندی در جهت مقابله با ویروس کرونا و گذر از این مرحله تاریخی انجام دهد. فارغ از تشکیل ستادهای مقابله با ویروس کرونا در سطح دانشگاه آزاد، فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف ازجمله بالینی، پزشکی فرهنگ‌سازی، تولید محصولات و موارد متعدد دیگری از سوی دانشگاه آزاد استان انجام شده است. از همان ابتدا بیمارستان‌های تحت‌نظارت دانشگاه علوم پزشکی مجدانه برای کمک به بیماران فعال بود و همچنان نیز این روند ادامه دارد. همچنین اقدامات و درمان‌های بالینی توسط پزشکان مراکز درمانی دانشگاه آزاد به‌صورت مستمر به بیماران نیازمند ارائه می‌شود. مباحث دیگری همچون ساخت و تولید محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا مانند ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده نیز از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور، توسط دانشگاه آزاد استان در حال انجام و پیگیری است.»

وی تصریح کرد: «تمامی بدنه دانشگاه آزاد در تلاش هستند تا فشارهای ناشی از ورود این ویروس به کشور بر خانواده‌ها کاهش یابد. در این راستا پژوهش‌های مختلفی نیز انجام شده و همچنان در حال انجام است. یکی از اقدامات قابل توجه دانشگاه آزاد استان، ایجاد کمیته‌ای برای سلامت روان جامعه است که دانشگاه آزاد با همکاری 4030 خدمات مرتبط با سلامت روان مردم جامعه را ارائه می‌دهد؛ به این ترتیب که خانواده‌هایی که در ایام قرنطینه خانگی با مشکل مواجه هستند یا دچار مشکلات روحی شده و نمی‌دانند که با چالش‌ها چگونه برخورد کنند، پس از تماس با شماره 4030، توسط اپراتورهای این مجموعه به کمیته سلامت روان ارتباط داده می‌شوند. در این کمیته اساتید برتر روانشناسی دانشگاه، دانشجویان دکتری و دانشجویان کارشناسی ارشد که قابلیت و توانایی آنها مورد تایید اساتید است، در قالب یک گروه 30 نفر پاسخگوی سوالات مردم هستند.»

آقامیری افزود: «در کنار این موارد موضوع ضدعفونی کردن دانشگاه‌ها و آماده‌سازی کلاس‌ها نیز آغاز شده و در جریان است. دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علاوه بر تولید محصولات موردنیاز مقابله با کرونا، همچنان درحال ضدعفونی کردن معابر عمومی شهر هستند، به‌طوری که بخش عمده‌ای از خیابان انقلاب توسط واحد تهران مرکز ضدعفونی شده و می‌شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به لزوم تاریخ‌نگاری کرونا ادامه داد: «اما یکی از اقدامات مهمی که دانشگاه آزاد استان با همکاری دانشگاه فرشچیان درحال انجام آن است، ساخت مستندی در مورد پدیده کروناست. دانشگاه فرشچیان مسئولیت این مستندسازی را به‌عهده گرفته است و تیمی از دانشگاه آزاد در رشته‌های مختلف مشغول ساخت و تنظیم این مستند هستند. هدف از ساخت این مستند، تاریخ‌نگاری است تا آیندگان با تماشا و خواندن تاریخ این روزها با وضعیت این دوره تاریخی بیشتر آشنا شوند. در این راستا مستندسازان در سطح بیمارستان‌ها، معابر، خانه‌ها و به طور کلی در سطح جامعه از فعالیت‌هایی که اقشار مختلف برای کمک به همنوعان خود و در جهت مبارزره با ویروس کرونا انجام می‌دهند، مستندی تهیه می‌کنند.»

آقامیری درخصوص برگزاری کلاس‌های مجازی گفت: «اگرچه دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر دانشگاه‌های کشور همچنان تعطیل است، اما به‌رغم مشکلاتی که وجود دارد تلاش کرده‌ایم تا فضای آموزشی برای دانشجویان ایجاد شود. ما توانستیم در این شرایط با برگزاری کلاس‌های مجازی، زیان‌های ناشی از تعطیلی دانشگاه‌ها که متوجه دانشجویان است را جبران کنیم. خوشبختانه تاکنون 80درصد از کلاس‌های مجازی نیز با همکاری اساتید و دانشجویان برگزار شده است، اما لازم به‌ذکر است که در این راستا اجرای تنها بخشی از نظام آموزش مجازی در دست دانشگاه است و زیرساخت‌هایی مانند مخابرات و اینترنت از دایره وظایف دانشگاه خارج است و لذا مشکلاتی در این زمینه برای دانشجویان و اساتید وجود دارد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: «درحال حاضر تلاش می‌کنیم تا درصورت امکان و براساس بخشنامه و پروتکل‌های وزارت بهداشت کلاس‌ها در مقطع تحصیلات‌تکمیلی به‌صورت حضوری برگزار شود. در این زمینه اقدامات لازم در سطح استان انجام شده است و امیدواریم که در بازه زمانی کوتاهی این پروسه اتفاق بیفتد. حقیقت این است تغییر روشی که به‌واسطه تعطیلی دانشگاه‌ها و ضرورت آموزش مجازی اتفاق افتاد، با مخالفت‌هایی از سوی اساتید و دانشجویان (نه‌تنها دانشگاه آزاد اسلامی بلکه همه دانشگاه‌های سراسر کشور) روبه‌رو شد ولی خوشبختانه اساتید با تشویق دانشجویان به همکاری در فضای مجازی، روند آموزش مجازی را تسهیل کردند و درحال حاضر مشارکت دانشجویان در فضای آموزش مجازی 80 درصد است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار