• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۱-۲۲ - ۲۲:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارشی از جدیدترین اخبار قرمزها؛ لیست یحیی این هفته به باشگاه می‌رسد

باشگاه پرسپولیس: یا جام بدهید یا ادامه لیگ را برگزار کنید

استعلام رسول پناه از نبی درباره احتمال حضور کالدرون در تیم‌ملی!

یکی از منابع رسمی در باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «ما به هیچ عنوان زیر بار این مدل بازی‌ها نمی‌رویم. بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم می‌گوییم که یا جام قهرمانی را به پرسپولیس بدهند و یا اینکه هر طور شده بازی‌ها را برگزار کنند تا تکلیف قهرمان لیگ مشخص شود.»

باشگاه پرسپولیس: یا جام بدهید یا ادامه لیگ را  برگزار کنید

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مسئولان باشگاه پرسپولیس در روزهایی که فوتبال در تمام دنیا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، سخت به دنبال پیدا کردن راهکاری برای حل مشکلات مالی و پرداخت بدهی طلبکاران ریز و درشت باشگاه هستند.

هرچند در کنار مشکلات مالی که در چند ماه گذشته به دلیل تغییر و تحولات مدیریتی همیشه پرسپولیسی‌ها را آزار داده، حالا اخباری درخصوص تغییر و تحولات مدیریتی هم حاشیه‌های جدیدی برای این تیم و هوادارانش ایجاد کرده است و هواداران سرخ در روزهایی که نگران پوکر قهرمانی تیم محبوب‌شان هستند باید با اخبار نگران‌کننده اطراف پرسپولیس هم کنار بیایند تا شاید در آینده‌ای نزدیک اتفاقات بد و بی‌برنامگی دست از سر این تیم بردارد و آنها بتوانند برای تداوم موفقیت‌هایشان برنامه‌ریزی کنند.

 لیست یحیی این هفته به باشگاه می‌رسد

هر چند این روزها عده‌ای از بازیکنان تیم‌های رقیب و همچنین مهرداد میناوند، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بر این باورند که نفراتی از باشگاه پرسپولیس با بازیکنان لیگ برتری تماس گرفته و فعالیت نقل‌و‌انتقالاتی خود را آغاز کرده‌اند، اما حتی اگر این اتفاق رخ داده باشد   نظر یحیی گل‌محمدی صورت گرفته و جنبه رسمی نداشته است.

پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد در جلسه قبلی یحیی با مدیران باشگاه از او خواسته شد اسامی نفراتی که برای فصل بعد خواهان ادامه حضورشان در تیم است را در اختیار باشگاه قرار دهد تا مدیران پرسپولیسی بتوانند باب مذاکره را برای تمدید قرارداد با نفرات مدنظر گل‌محمدی باز کنند. سرمربی پرسپولیس از رسول پناه خواسته که فعلا تمام تمرکز خود را برای حفظ نفرات فعلی تیم بگذارد و برای خرید بازیکنان جدید عجله نکند. چرا که فرصت برای جذب بازیکنان جدید زیاد است و او باید بر اساس نفراتی که ماندن‌شان در فصل بیستم قطعی شده، لیست نفرات مورد نظرش را اعلام کند. به نظر می‌آید فعالیت پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد با بازیکنان از هفته آینده آغاز شود تا آنها در پایان فصل مشکلی درخصوص ادامه همکاری با نفرات فعلی نداشته باشند.

 موضع پرسپولیس؛ یا جام بدهید یا لیگ را ادامه دهید!

مشکلاتی که ویروس کرونا این روزها برای فوتبال دنیا ایجاد کرده برای هیچ‌کس قابل کتمان نیست و در اکثر کشورها فدراسیون‌ها به دنبال راه حلی برای ادامه لیگ و یا تعطیل کردن آن می‌گردند. درخصوص فوتبال ایران هم هر روز خبر جدید و البته غیررسمی درمورد شرایط ادامه لیگ و یا تعطیلی آن به گوش می‌رسد که البته هیچ‌کدام آنها مورد تایید مدیران فوتبالی نیست و بیشتر گمانه‌زنی رسانه‌ها یا نفرات فوتبالی است.

در جدیدترین این راه‌حل‌ها، از احتمال برگزاری بازی بین تیم‌های مدعی قهرمانی برای تعیین تیم‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی و انتخاب نمایندگان کشورمان در بازی‌های آسیایی صحبت می‌شود که البته این زمزمه با واکنش شدید باشگاه پرسپولیس همراه شده است.

یکی از منابع رسمی در باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در این خصوص گفت: «ما به هیچ عنوان زیر بار این مدل بازی‌ها نمی‌رویم. وقتی که ما با تمام تیم‌های مدعی جدول بازی کرده‌ایم ، دلیلی ندارد که بخواهیم یک بار دیگر با آنها روبه‌رو شویم و این موضوع را بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم می‌گوییم که یا جام قهرمانی را به پرسپولیس بدهند و یا اینکه هر طور شده بازی‌ها را برگزار کنند تا تکلیف قهرمان لیگ مشخص شود.»

او ادامه داد: «ما به سازمان لیگ اعلام کرده‌ایم که حتی حاضریم در جایی متمرکز و بدون حضور تماشاگران به میدان برویم. البته بهتر است برای مشخص شدن تکلیف لیگ برتر خیلی عجله نکنیم و منتظر بمانیم و ببینیم شرایط این ویروس در کشورمان به کجا می‌رسد.»

 خوشحالی سرخ‌ها از خبر مذاکره کالدرون با فدراسیون

اخباری در این یکی، دو روز درخصوص مذاکره فدراسیون فوتبال با گابریل کالدرون، سرمربی سابق پرسپولیس به گوش می‌رسد که البته توسط سخنگوی فدراسیون و محمد نبی که به‌تازگی کارش را در فدراسیون آغاز کرده، تکذیب شده است. اما شایعه حضور مجدد کالدرون در ایران، پرسپولیسی‌ها را به شدت خوشحال کرده است و آنها دعا می‌کنند که این خبر صحت داشته باشد و این مرد آرژانتینی برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی با فدراسیون فوتبال به توافق برسد.

البته این خوشحالی پرسپولیسی‌ها اصلا برای موارد فنی یا محبوبیت این مرد بد‌تیپ نیست، بلکه از گوشه و کنار خبر می‌رسد که کالدرون پذیرفته درصورت توافق با تیم‌ملی ایران، طلبش را به باشگاه پرسپولیس ببخشد که این خودش می‌تواند حدود 500 هزار دلار برای سرخ‌ها سود به همراه داشته باشد که مبلغی در حدود 8 میلیارد می‌شود. شنیده می‌شود بعد از اعلام این خبر، سرپرست باشگاه پرسپولیس با نبی تماس گرفته تا از صحت و سقم این خبر مطلع شود! هر چند ظاهرا حضور کالدرون در تیم ملی چندان جدی نیست.

 تذکر افشین پیروانی به بازیکنان پرسپولیس

تمرین بازیکنان پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی این روزها به یکی از حاشیه‌های این باشگاه تبدیل و باعث شده که از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و حتی وزارت ورزش و جوانان اخطارهایی دریافت کنند.

البته سرخ‌ها همچنان بر این باورند که تمرین انفرادی بازیکنان‌شان در ورزشگاه اختصاصی باشگاه ایرادی ندارد و در تمام دنیا بازیکنان برای تمرین انفرادی نیازی به مجوز کسی ندارند. سرخ‌ها همچنین برای مسئولان ورزش بوژیدار رادوشویچ را مثال زده‌اند که این روزها در کرواسی حضور دارد و همه روزه هم فیلم‌های مربوط به تمرینات اختصاصی‌اش را در محیط بیرون از خانه منتشر می‌کند و مشکلی هم ایجاد نکرده است.

البته موضوع تمرین دسته‌جمعی بازیکنان هم مطرح است که پرسپولیسی‌ها بر این باورند اگر این اتفاق افتاده باشد بدون اطلاع باشگاه بوده و جالب است بدانید افشین پیروانی دیروز با چند بازیکن که در مظان اتهام قرار داشتند تماس گرفته و به آنها تذکر داده که به هیچ عنوان بیش از یک نفر در تمرین حاضر نشوند و برای سلامتی خودشان بیش از هر چیز دیگری اهمیت قائل شوند.

* نویسنده: آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک