• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۲-۱۲ - ۲۳:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد استان تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

3 آزمایشگاه دانشگاه آزاد در تهران برای تشخیص کرونا مجهز می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از تجهیز سه آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده در فرآیند شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 3 آزمایشگاه دانشگاه آزاد در تهران  برای تشخیص کرونا  مجهز می‌شوند

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، نخستین جلسه ستاد مرکزی مقابله با کرونای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران روز گذشته تشکیل و خروجی آن راه‌اندازی کمیته‌های هشت‌گانه‌ با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی، علمی و آموزشی دانشگاه در راستای مبارزه با ویروس کرونا و آموزش مردمی بود.

سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره جزئیات فعالیت‌های این ستاد صحبت کرد و از تجهیز سه آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده در فرآیند شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در تشریح تشکیل ستاد مرکزی مقابله با کرونای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «جلسه‌ای با حضور همه روسای استان تهران داشتیم و پس از رایزنی‌ها، ستادی را تشکیل دادیم که روزگذشته نخستین جلسه آن برگزار شد. این ستاد، به‌عنوان ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در سطح دانشگاه‌های آزاد استان تهران شناخته می‌شود. هشت کمیته در اولین جلسه با مسئولیت واحدهای مختلف تعیین شدند و قرار است در زمینه‌های مختلف اعم از فعالیت‌های روانی و تبلیغاتی، رسیدگی به بیماران و مباحث آموزشی وارد عمل شوند.»

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های آموزش، کمیته فضای مجازی و کمیته IT ذیل ستاد مرکزی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: «درخصوص پاسخگویی و مشاوره تلفنی نیز تمهیداتی اندیشیده شده که به‌زودی یا در قالب سامانه 4030 که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند یا به صورت مجزا با ایجاد یک سامانه تلفنی این اتفاق را پیگیری خواهیم کرد.»

آقامیری در ادامه با اشاره به تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک در روند شناسایی افراد مبتلا به کرونا، افزود: «در نظر داریم سه آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در شهر تهران را تجهیز کنیم تا ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتوانند تست‌های مربوط به تشخیص مبتلایان ویروس کرونا را انجام دهند. دانشکده پزشکی مامور به انجام این ماموریت شد. در وهله نخست جایابی صورت پذیرفت و سه آزمایشگاه در شرق، غرب و مرکز تهران انتخاب شدند. امیدواریم ظرف چند روز آینده با اختصاص و دراختیار گذاشتن دستگاه‌های مورد نیازشان، بحث تجهیز این آزمایشگاه‌ها هم انجام شود تا نهایتا در پایان هفته امکان کمک‌رسانی این سه مجموعه هم فراهم شود. ما در این زمینه آمادگی خود را به وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم و در صورت نیاز وزارت بهداشت، این ظرفیت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درخصوص فعالیت سایر واحدهای استان اظهار کرد: «واحدهای مستقر در شهرستان‌های تهران مانند اسلامشهر، ورامین، شهر قدس، هرند، فیروزکوه، دماوند و رودهن نیز ستادهایی را در محل استقرار خود تشکیل می‌دهند تا در سطح این شهرستان‌ها هم فعال باشیم.»

آقامیری با اشاره به پتانسیل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران خاطرنشان کرد: «در عین حال فعالیت‌های مختلفی را می‌توانیم از طریق 320هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان تهران پیگیری و دنبال کنیم. ما با یک خانواده بزرگ دانشجویی این امکان را داریم تا به صورت مستقیم با خانواده‌های دانشجویان مستقیم ارتباط بگیریم و آموزش‌های لازم درخصوص کرونا را منتقل کنیم.»

وی درخصوص وضعیت آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سطح تهران اضافه کرد: «واحدهای استان موظف شدند تا برنامه‌ریزی لازم را برای آموزش مجازی داشته باشند. برای فراهم‌آوردن امکانات زیرساختی لازم هم اقداماتی صورت گرفته و اگر موفق شویم پهنای باند مورد نیازمان را بگیریم، با کمک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ظرف هفته آینده آموزش‌ها را آغاز خواهیم کرد و اگر ممکن باشد شاید در ایام تعطیلات عید هم این آموزش‌ها را ادامه دهیم. همه واحدها پیگیر این موضوع هستند ولی آموزش مجازی نیاز به کار سنگینی در زمینه آماده‌سازی زیرساخت‌ها دارد و امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت این امکان را برای دانشجویان فراهم کنیم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پایان گفت: «ما منتظر تصمیم تصمیم‌گیران برای آغاز فعالیت حضوری دانشگاه‌ها هستیم. اگر تصمیم بگیرند دانشگاه‌ها باز شوند ما آمادگی تشکیل کلاس‌ها را داریم؛ اگر نه باید برای یک حرکت خوب علمی با استفاده ارتباطات از راه دور آماده شویم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین