• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۱-۲۱ - ۱۱:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
از سوی نگاهداری

دستاوردهای پنجمین نشست راهبری پژوهشی دانشگاه آزاد تشریح شد

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی، دستاوردهای پنجمین نشست راهبری پژوهش منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

دستاوردهای پنجمین نشست راهبری پژوهشی دانشگاه آزاد تشریح شد

ب به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پنجمین نشست راهبری پژوهشی منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی، متشکل از دانشگاه های استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در واحد شیراز به ریاست دکتر بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به مدت دو روز برگزار شد.

در این نشست که رؤسای استانی دانشگاه در منطقه 7 و معاونان پژوهشی و رؤسای باشگاه، معاونان و مدیران کل حوزه پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان حضور داشتند، نظارت و راهبری اقدامات صورت گرفته در هر استان در حوزه پژوهشی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات و چالش های هر استان اتخاذ شد.

دکتر نگاهداری، هدف اصلی نشست های راهبری پژوهشی منطقه ای را تبیین اهداف کلان دانشگاه در امر پژوهش و بررسی عملکرد پژوهشی استان ها در راستای رویکردهای جدید برشمرد.

در بخش دیگری از این نشست که با حضور مسئولان حوزه های اقتصادی منطقه، رؤسا، معاونان استانی و مدیران کل پژوهشی سازمان مرکزی برگزار شد، طرفین نقطه نظرات و پیشنهادات خود را جهت همکاری های فیمابین مطرح کردند.

دکتر نگاهداری، انعقاد 5 تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و مجتمع صنعتی فراسان، کارخانه لاستیک سازی دنا، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، شرکت تولید نیروی برق حرارتی فارس و بوشهر، شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس به منظور توسعه و گسترش تعاملات و همکاری های پژوهشی، صنعتی و تحقیقاتی و همچنین دو تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و گروه صنایع غذایی کوبودنا و مجتمع صنعتی طبیعت زنده (سینره) با هدف گسترش تعاملات و همکاری های پژوهشی، صنعتی و تحقیقاتی را از مهمترین مصوبات این نشست عنوان کرد.

وی از برخی مراکز تحقیقاتی واحد شیراز، مجموعه کارگاهی دکتر حسابی آن واحد، آزمایشگاه های دانشکده علوم پایه و کشاورزی و همچنین مجتمع صنعتی فراسان و کارخانه دنا بازدید کرد.

موافقت با تأسیس دو گروه پژوهشی با عناوین «مواد زیست فعال طبیعی یا سنتزی» و «کشاورزی پایدار و امنیت غذایی» در استان کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج، موافقت با تجمیع تجهیزات کارگاهی واحدهای شیراز، نی ریز و سروستان در راستای همکاری با شرکت های قطعه ساز و بهره برداری لازم از تجهیزات موجود، انتخاب استان بوشهر به عنوان پایلوت برای اجرای برنامه بازاریابی شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی را از دیگر دستاوردهای این نشست برشمرد.

همچنین مقرر شد، کلیه تجهیزات بلااستفاده استان ها از جمله دستگاه NMR واحد فیروزآباد، علوم و تحقیقات فارس و ... در قالب طرح تعاون تجهیزات، تعیین تکلیف شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

علی خطیبی، معاون اداری مالی وزارت علوم:

استقلال مالی دانشگاه‌ها محقق شود

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار