• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۱-۱۴ - ۱۰:۲۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از ادامه مشکلات مالی پرسپولیسی‌ها؛ باشگاه وعده سه‌شنبه را داد

هت‌تریک اعتصاب

با اینکه بسیاری از رسانه‌ها از تصمیم اعتصاب بازیکنان پرسپولیس خبر داده بودند، پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان داد این موضوع در حدی نبوده که برخی رسانه‌ها آن را بزرگ جلوه داده‌اند.

هت‌تریک اعتصاب

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  وضع مالی در باشگاه پرسپولیس از حالت خراب به وضع وخیم و اضطراری تبدیل شده و مشخص نیست که تا چه زمانی این تیم و طلبکارانش را بتوان با واکسن وعده و وعید امیدوار نگه داشت. سرخ‌ها در پرداخت ریالی به بازیکنان و کادرفنی داخلی خود عاجز مانده‌اند و اگر به اینها طلب سنگین بشار رسن، پیش پرداخت استوکس و اوساگونا و البته کادرفنی جدید را هم اضافه کنیم به یک مبلغ وحشتناک خواهیم رسید. هرچند نباید فراموش کنیم  پرونده‌هایی در فیفا باز شده که اگر منجر به رای شود ممکن است برای انصاری‌فرد و هیات‌مدیره باشگاه فاجعه‌آمیز شود. هنوز یادمان نرفته که بودیمیر، برانکو و دستیارانش و همچنین کالدرون همراه دستیارانش طلب‌های هنگفتی از باشگاه دارند که با احتساب جرایم احتمالی در نظر گرفته‌شده از سوی فیفا می‌تواند دردسرهای قرمزها را چندین برابر کند.

اعتصاب دیروز در حد یک پیشنهاد بود

با اینکه بسیاری از رسانه‌ها از تصمیم اعتصاب بازیکنان پرسپولیس خبر داده بودند، پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان داد این موضوع در حدی نبوده که برخی رسانه‌ها آن را بزرگ جلوه داده‌اند. با این حال می‌توان نامش را اعتصاب گذاشت. اعتصاب در تمرین دیروز یک پیشنهاد بود که بعد از بازی با صنعت نفت و در حین بازگشت به تهران توسط چند بازیکن قدیمی‌تر مطرح و قرار شد در تمرین صبح یکشنبه با سرمربی و سرپرست باشگاه مطرح شود که البته این موضوع خیلی زود از سوی بزرگ‌ترهای تیم رد شد تا پرسپولیسی‌ها طبق قرار قبلی به ریکاوری مشغول شوند.

قول سه‌شنبه را دادند

بعد از اینکه موضوع اعتصاب در تمرین به گوش کادرفنی و سرپرست تیم رسید، سرمربی پرسپولیس با حضور در جمع بازیکنان از آنها خواست با توجه به نزدیکی دیدار بزرگ مقابل استقلال و به وجود نیامدن فضای یأس و نامیدی در بین هواداران، اقدام به این کار نکنند. او به بازیکنان تیمش امید داد که تا سه‌شنبه بخش قابل‌توجهی از قراردادشان به حساب آنها واریز شود تا در آستانه دربی با روحیه‌ای مضاعف به مصاف رقیب سنتی خود بروند. البته شنیده می‌شود بازیکنان تهدید کرده‌اند که اگر قبل دربی پولی به حساب آنها واریز نشود ممکن است تصمیمات خیلی عجیب و سخت‌تری بگیرند!

سه‌شنبه پول از کجا می‌آید؟

اینکه باشگاه چگونه قول سه‌شنبه را به کادرفنی و بازیکنان داده و قرار است این مبلغ از کجا تهیه شود جریانی است که شاید برای هواداران پرسپولیس -که در این مدت فقط وعده شنیده‌اند- مهم باشد. طبق شنیده‌های «فرهیختگان» ایرانسل که یکی از اسپانسرهای باشگاه پرسپولیس است، به مدیران باشگاه قول داده تا سه‌شنبه مبلغ قابل‌توجهی به حساب آنها واریز می‌کند تا بازیکنان قبل دربی شارژ مالی شوند.

هت‌تریک نافرجام در اعتصاب!

پرسپولیسی‌ها دیروز برای سومین‌بار در طول 18هفته گذشته قصد داشتند  اعتصاب کنند و این اعتصاب مثل دو دفعه قبلی به سرانجام نرسید. آنها یک‌بار پیش از پایان نیم‌فصل اول قصد داشتند اعتصاب کنند که با دخالت افشین پیروانی و کریم باقری این موضوع ختم به خیر شد. یک مرتبه هم بعد از حضور گل‌محمدی سرخ‌ها تا پای اعتصاب رفتند که با پادرمیانی کادرفنی باز هم این موضوع به مرحله اجرا درنیامد و موضوع دیروز هم به خاطر نزدیک بودن به دربی و احتمال زیاد واریز پول تا سه‌شنبه نهایی نشد تا بازیکنان در اعتصاب نافرجام هت‌تریک کنند.

در انتظار درآمدهای قرارداد با آتیه‌پرداز گستر

یکی از اسپانسرهای باشگاه پرسپولیس که به‌تازگی کار خود را با این باشگاه آغاز کرده، آتیه‌پرداز گستر است که با راه‌اندازی یک اپلیکیشن قصد درآمدزایی برای سرخ‌ها دارد. این شرکت که کارگزار اپلیکیشن پرسپولیس است، قرار نیست مبلغی مشخص را به باشگاه بپردازد و درواقع قرار است از مبالغی که به این طریق درآمدزایی می‌شود، درصدی مشخص به باشگاه پرسپولیس و کارگزار تعلق گیرد. جالب است بدانید شرکت کارگزار قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن مبلغ 7.5 میلیارد تومان به حساب باشگاه واریز کرده تا آنها بخشی از مشکلات مالی‌شان را برطرف کنند.

پول با برکت بیرانوند!

بعد از نهایی شدن انتقال علیرضا بیرانوند به آنتورپ بلژیک، طبق توافق قرار شد مبلغ 150 هزار دلار به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شود. هرچند این مبلغ به حساب پرسپولیسی‌ها واریز شده، اما هنوز از سوی سرخ‌ها وصول نشده است.  حالا برخی اعتقاد دارند با این پول قرار است طلب رسن داده شود، برخی می‌گویند پیش‌پرداخت استوکس و اوساگونا پرداخت می‌شود و باید دید این 150هزار دلار چقدر برکت دارد که باشگاه قصد دارد بسیاری از مشکلات ارزی خود را با این مبلغ حل کند.  بد نیست بدانید بدهی پرسپولیس به رسن حدود 320 هزار دلار است که طبق آخرین وعده قرار است تا پایان هفته 200 هزار دلار آن پرداخت شود، پیش‌پرداخت سرخ‌ها به استوکس مبلغی در حدود 120 هزار دلار است و به این مبالغ باید پیش‌پرداخت اوساگونا و البته مربیان جدید را هم اضافه کرد که هنوز هیچ‌پولی نگرفته‌اند.

* نویسنده: آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار