• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۰-۱۷ - ۱۲:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رویارویی سیتی و یونایتد در نیمه‌نهایی جام اتحادیه

جدال سرعت و مالکیت

مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس امشب با مصاف حساس دو تیم شهر منچستر آغاز می‌شود.

جدال سرعت و مالکیت

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس امشب با مصاف حساس دو تیم شهر منچستر آغاز می‌شود و یونایتد و سیتی در ورزشگاه اولدترافورد دیدار رفت خود را برگزار می‌کنند. دو تیم در این فصل یک‌بار به مصاف هم رفته‌اند که در لیگ برتر سرخ‌پوشان موفق شدند در زمین حریف به برتری 2 بر یک برسند. در دیگر دیدار این مرحله نیز فردا شب لسترسیتی که با قرعه‌ای مناسب در این مرحله روبه‌رو شده به مصاف استون‌ویلا می‌رود و دیدارهای برگشت نیز سه هفته دیگر برگزار می‌شود.

 تمجید از گواردیولا

منچستریونایتد در این فصل هنوز به ثبات لازم نرسیده و تحت هدایت اوله‌گنار سولشر فرازونشیب زیادی داشته است. آنها تنها تیمی هستند که در این فصل توانسته‌اند لیورپول را متوقف کنند. برتری برابر سیتی، تاتنهام و چلسی از دیگر نتایج درخشان آنها بوده، اما در مصاف با تیم‌هایی چون واتفورد، بورنموث و نیوکسل شکست خورده‌اند تا همچنان از کورس رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان دور بمانند. شاگردان سولشر در هر سه تورنمنت لیگ اروپا، جام حذفی و جام اتحادیه حضور دارند و امیدوارند با عبور از سد سیتی نخستین جام خود در این فصل را تصاحب کنند.شیاطین سرخ برای دیدار امشب دو هافبک اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. پل پوگبا که به دلیل عمل جراحی روی مچ پایش حدود یک ماه دور از میادین است و اسکات مک‌تومینی نیز که پیش از ژانویه در مصاف با نیوکسل آسیب دید حداقل دو ماه خانه‌نشین خواهد بود. هری مگوایر، مدافع یونایتد نیز در دیدار روز شنبه برابر ولورهمپتون در جام حذفی مصدوم شد و حضورش در دیدار امشب قطعی نیست. سولشر به دلیل مصدومیت مدافعانش مجبور شد مگوایر را تا انتها در بازی نگه دارد و حالا امیدوار است مدافع ملی‌پوش تیمش به بازی امشب برسد: «پس از مصدومیت مگوایر تصور می‌کردیم که نمی‌تواند در نیمه دوم بازی کند، اما در بین دو نیمه مشخص شد که مشکل خاصی برای ادامه بازی ندارد. هنوز شرایطش برای دیدار با سیتی مشخص نیست و البته فرصت کمی برای ریکاوری و درمان او داریم.»

آنتونی مارسیال، جسی لینگارد و لوک شاو در بازی شنبه غایب بودند و سرمربی نروژی امیدوار است آنها برای این مسابقه آماده شوند: «امیدوارم بیماری آنها خوب شود. آنها یکی دو شب استراحت کردند و باید ببینیم در روز مسابقه آیا می‌توانند به آمادگی لازم برای حضور در زمین برسند یا خیر.» به نظر می‌رسد اگر مگوایر نتواند به دیدار امشب برسد، سولشر از فیل جونز به‌عنوان زوج لیندلوف در خط‌دفاعی استفاده خواهد کرد.سولشر درباره رویارویی با تیم همشهری در دربی منچستر می‌گوید: «وقتی نوبت به این بازی می‌رسد آمادگی و روی فرم بودن تیم‌ها چندان تاثیری ندارد. در دربی‌ها کوچک‌ترین جزئیات می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. آدرنالین بازیکنان بالا می‌رود و جو ورزشگاه کاملا متفاوت می‌شود. در یک لحظه و با یک تصمیم سرنوشت بازی عوض می‌شود. یک تصمیم داور، شانس، مصدومیت و حتی یک کارت قرمز می‌تواند تیم برنده را عوض کند. به هر حال آنها تیم بزرگی هستند و من گواردیولا را تحسین می‌کنم. آنها استاندارد تیم‌ها در لیگ برتر را بالا برده‌اند و در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در فوتبال انگلیس به وجود آورده‌اند.

 مقابله با سرعت یونایتد

سیتی، مدافع عنوان قهرمانی این جام تقریبا از قهرمانی در لیگ نا امید شده و تمرکزش بیشتر روی لیگ قهرمانان و البته دو جام داخلی خواهد بود. گواردیولا فصل پیش با غلبه بر چلسی فاتح این مسابقات شد و این فصل هم دوست ندارد تیمش در این مرحله و در حالی که شانس خوبی برای دفاع از عنوان قهرمانی دارد، جام را از دست بدهد. مربی اسپانیایی به جز لروی سانه، جان استونز و امریک لاپورته که مدت‌هاست مصدومند غایب دیگری برای این دیدار ندارد. او در مصاف با پورت‌وال در جام حذفی به ستاره‌هایی چون استرلینگ، دی‌بروینه و رودری استراحت داد تا برای این دیدار حساس آماده باشند. در این دیدار احتمالا باز هم کلودیو براوو که معمولا در جام‌های داخلی گلر اصلی سیتی است درون دروازه قرار می‌گیرد و ادرسون که در سه بازی گذشته به دلیل بیماری و همچنین محرومیت غایب بوده، باز هم نیمکت‌نشین خواهد بود.

گواردیولا معتقد است رقیب سنتی تیمش برای این دیدار هم همان استراتژی بازی قبل را در پیش خواهد گرفت و برنامه آنها عوض نخواهد شد: «در اولدترافورد کمی اوضاع فرق خواهد کرد، اما فکر می‌کنم شیوه بازی آنها مثل مسابقه قبل با ما خواهد بود. سیستم بازی آنها براساس دوندگی و استفاده از سرعت بازیکنان است. در این زمینه یونایتد یکی از بهترین تیم‌های اروپاست. با وجود داشتن نفراتی چون جیمز، گرین‌وود، مارسیال، رشفورد و لینگارد که همگی سرعتی هستند به خوبی می‌توانند از این توانایی استفاده کنند. باید اشتباهات‌مان در بازی‌سازی را به حداقل برسانیم و برای این شیوه بازی حریف آماده باشیم. البته ما بازی خودمان را انجام خواهیم داد. باید در زمین آنها گل بزنیم تا برای بازی برگشت کارمان راحت‌تر باشد.»

با این حال حضور اوتامندی و فرناندینیو که مدافعان سریعی نیستند می‌تواند پاشنه آشیل سیتی در این دیدار باشد و بازیکنان سرعتی یونایتد می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. البته فوتبال مالکانه شاگردان گواردیولا نقطه قوت آبی‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک