• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۰-۱۲ - ۱۲:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

رئیسی: مطالبات مردم به حق است

رئیس دستگاه قضائی تاکید کرد: ملتی پای‌کار، مقاوم و بابصیرت داریم و این مسؤولیت ما را سنگین می‌کند و پاسداشت چنین مردمی تحقق عدالت اداری است. مطالبات مردم به حق است و همه مسؤولین باید مطالبات به حق مردم را دنبال و پیگیری کنند تا رضایت مردم جلب شود.

رئیسی: مطالبات مردم به حق است

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان البرز اظهار کرد: امروز فرصت مغتنمی بود تا حضور مجددی در این استان داشته باشم و مناسب است که یادی از شهدای گرانقدر این استان داشته باشیم که امنیت و اقتدار امروز ما مرهون مجاهدت‌ها و دلاوری‌ آن بزرگان است.

رئیس دستگاه قضائی ادامه داد: کرج در سال 59 یکی از بخش‌های پشتیبانی مالی و نیروی انسانی برای جبهه ها شد و جوانان این منطقه رشادت های کم نظیری از خود نشان دادند. در سال های بعد از جنگ نیز در همه این سال‌ها مردم بصیرت و اخلاص خود را نشان داده اند و نسل های جدید ما مسؤولیت پذیری و بصیرتشان اگر از نسل اول انقلاب بیشتر نباشد کمتر نیست.

رئیسی گفت: امروز پاسداشت مردم در اجرای عدالت اداری و مبارزه با فساد اداری است و مدیران محترمی که در کسوت مدیریت انجام وظیفه می‌کنند بدانند اجرای عدالت اداری و مبارزه بی امان با فساد اداری مهم‌ترین وظیفه آنهاست.

وی افزود: مردم توقع یک نظام اداری کار آمد و اجرای عدالت و قانون را از ما دارند و این نظام اداری گره گشای مشکلات کشور و مردم خواهد بود چرا که اجازه دور زدن قانون در چنین نظام اداری به کسی داده نمی‌شود.

رئیس دستگاه قضائی با بیان اینکه رویش‌های بسیاری بعد از انقلاب داشتیم، گفت: در حوزه‌های اقتصادی، صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و مجموعه‌های دانش‌بنیان گام‌های بسیاری برداشته شده است.

وی ادامه داد: امروز گفتمان غالب در کشور باید اجرای عدالت و مبارزه با فساد باشد و این شعار باید از حرف به عمل تبدیل شود تا مردم با تمام وجود آن را احساس کنند.

رئیسی تاکید کرد: ملتی پای‌کار، مقاوم و بابصیرت داریم و این مسؤولیت ما را سنگین می‌کند و پاسداشت چنین مردمی تحقق عدالت اداری است. مطالبات مردم به حق است و همه مسؤولین باید مطالبات به حق مردم را دنبال و پیگیری کنند تا رضایت مردم جلب شود.

رئیس دستگاه قضایی با بیان اینکه نظام اداری باید به نحوی باشد که بروکراسی اداری موجب رشوه، زد و بند و تخلف نشود گفت: مدیران قبل از همه باید به فکر باشند؛ همچنین حراست ها باید احساس وظیفه کنند و چشمان بینای مدیران باشند؛  باید هشدار بدهند و به مدیر بگویند و روند ناسالم را گزارش کنند.

رئیسی افزود: با بیانات مقام معظم رهبری کل کشور نسبت به رونق تولید حس خوبی گرفته و باید قانون فضای کسب و کار بهبود یابد و موانع جلوی راه تولید کننده برداشته شود و دستگاه‌های مرتبط هم در این رابطه نظارت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب منشور کامل و جامعی برای بهبود فضای کسب و کار در کشور است گفت: اختلافات بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر در شورای حل اختلاف حل شود و رئیس کل دادگستری این را برای حل مشکل واحدهای تولیدی فعال کنند.

رئیس دستگاه قضایی با تاکید بر اینکه دادگاه‌های اقتصادی باید از نظر کارشناسان مرتبط استفاده کند گفت: از مشورت حسابرسان، کارشناسان، کارآفرینان و کسانی که مشورت آنان به قاضی در صدور رای عادلانه و مناسب کمک کند استقبال می‌کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از بیانات خود اصلاح نظام بانکی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: افزایش نقدینگی برای کشور خطرناک است و اگر نقدینگی به طرف تولید رفت مشکلات حل می شود و رونق اقتصادی اتفاق می افتد اما اگر به شکل صحیح مدیریت نشود آثار فاجعه باری بر کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید از تولید کننده داخلی به شکل جدی حمایت شود؛ در مالیات و عوارض به گونه رفتار کنید که تولید کننده تحت فشار نباشد و کارگروهی با حضور دستگاه قضایی، استانداری و بخش های صنعتی و تولیدی و نمایندگان مجلس برای آسیب شناسی تولید در استان تعیین شود مشکلات منجر به توقف و کند شدن تولید نشود.

رئیسی ادامه داد: معتقدیم این کارگروه درخصوص آسیب شناسی می‌تواند اثرات بسیار خوبی داشته باشد و البته بخش بازرسی و نظارت به طور جدی باید فعال باشد و موارد و مشکلات را رصد کند. بنا به فرموده رهبری هر کالایی که در داخل تولید می‌شود به هیچ عنوان نباید وارد شود تا افزایش صادرات و کاهش واردات تحقق یابد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مدیران محترم بدانند، ما از مدیر مسوولیت‌پذیر با سرعت و با جسارت با همه ظرفیت حمایت می‌کنیم و با اقتدار از تولید کننده‌ای که تحریم را دور می‌زند و خط تولید و اشتغال را افزایش می‌دهد حمایت می‌کنیم.

رئیسی اظهار کرد: نباید اراضی کشاورزی تغییر کاربری شوند و همه باید تغییر کاربری غیر مجاز را باید امری ضد ارزش بدانند. این ها منابع ملی و ذخایر کشور و جزو حقوق عامه هستند و اولین میدان دار این میدان مدیران محیط زیست و منابع طبیعی هستند که باید با جدیت این امر را دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه باید تلاش کنیم تا کاهش جمعیت کیفری داشته باشیم. به دنبال این هستیم که زندان های درون شهر به خارج شهر منتقل شود و یکی از مشکلات این استان هم همین امر است.

رئیس دستگاه قضایی اظهار داشت: استان البرز بسیار مهاجرپذیر است و برای اینکه این مهاجرت پذیری تبدیل به فرصت  شود باید در روستاها و شهرهای مختلف استان و زمینه های کسب و کار و مسکن را ایجاد کنیم و جاذبه های گردشگری منطقه را فعال کنیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

امیرحسین کسائی، خبرنگار:

مسجد پارک قیطریه و بانی خیر

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران:

نگاهی به علت‌های ساختاری مشارکت پایین‌تر از میانگین در تهران

همه ابهامات مصوبۀ جدید شورای عالی فضای مجازی؛

ممنوع می‌کنم، پس هستم!

در پی انتقاد از به کار رفتن واژه «خلیج فارس»؛

خبرنگاران قطری، لطفا به موزه‌ها سر بزنید!

سیدجواد نقوی، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

از شورشی‌های یمنی تا سال 57! چراغ سبز به تحقیر ملی

علی سعد، مدیر اندیشکده حکمرانی شریف:

مهجوریت سرمایه ‌اجتماعی و تلاش برای اصلاح امور

نقدی به یک رفتار رسانه‌ای که چند بار تکرار شده است

کاش مردم سیستان‌و‌بلوچستان، توییت خانم خبرنگار را ندیده باشند

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

تنش در شرق از زاویه‌ای دیگر

سهیلا عباس‌پور، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

کریم مجتهدی؛ فیلسوفی وقف فلسفه

پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

مدرسه دولتی از نوعی دیگر

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

بنویسید مرا، شهر مرا خشت به خشت

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

مردی در خیابان کشوردوست

نعمیه موحد، روزنامه‌نگار:

چرا دوباره هک شدیم؟

بچه کشتن تو مرام من نیست؛

دم ناصر خاکزادهای مدینه گرم...

در ۱۰۰ سالگی از جان جلال چه می‌خواهیم؟

ایران ۱۴۰۲ و جنبش جلال

حضور وزیر بهداشت و خبرنگار صداوسیما در اتاق زایمان؛

اتاق زایمان بیلبورد تبلیغاتی نیست

ابوالقاسم رحمانی، دستیار سردبیر:

موضع فان فانی

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

پرواز از پمپ‌بنزین

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان؛

از عباس آژانس تا سخنران تلویزیون + فیلم

حامد عسکری، شاعر و نویسنده؛

ملاقات بر سطح لغزنده‌ کلمات

از میدان التحریر تا دانشگاه هاروارد؛

ایران در نوک پیکان درگیری‌ است

فاطمه کنعانی، عضو هیات‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

قوی سیاه هوش‌مصنوعی و دنیای سفید کودکان

رامین شمسایی‌نیا، دانش‌آموخته دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی:

ایده «مقاومت اجتماعی» اسلام‌گرا و لکنت علوم اجتماعی متاخر

خبر بازداشت فرزند یکی از مسئولان قضایی تایید شد

فرصت و تهدید برخورد با یک دانه‌درشت دیگر

کلید اسرار بر قفل صندوق‌های قرض‌الحسنه؛

روایتی از شگرد جدید فرار مالیاتی در استان فارس

تاثیر و تأثر سینما و جامعه از منظر مرحوم دکتر عماد افروغ

سینما آینه جامعه است

به بهانه استعفای لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌خاطر اقدام غیراخلاقی در جام‌جهانی

وقتی اخلاق بر فوتبال پیروز شد

ادعای معاون وزیر آموزش‌وپرورش مبنی‌بر تعطیلی انتشارات گاج باز هم آب رفت؛

مردودی آموزش و پرورش در آزمون گاج

مهدی عبداللهی، دبیر گروه اقتصاد:

موفقیت سیاست دلارزدایی از ارز اربعین

رضا کردلو، روزنامه‌نگار:

پراکنده از اربعین

صادق نیکو، روزنامه‌نگار:

زبان رسا و البته رسانا

احمد اولیائی، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

اربعین را به مثابه «فرهنگ» باید دید نه اتفاق مناسکی موسمی

نقدی بر سفر هیات فنی آب ایران جهت درخواست اجرای کامل قرارداد هیرمند

غصه ناتمام هیرمند

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار