• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۱۷ - ۱۰:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بازتاب تکراری مشکلات استراماچونی با استقلال در رسانه‌های ایتالیایی

تهدید دوبارهِ استرا

خبرگزاری «آنسا» ایتالیا نوشت: مربی ایتالیایی با تاخیر در پرداخت دستمزدش از سوی باشگاه مواجه شده و دورانی سخت را تجربه می‌کند. حالا و پس از این اتفاقات پای فیفا هم به این پرونده باز شده و ممکن است درنهایت باعث فسخ قرارداد این مربی با استقلال شود.

تهدید دوبارهِ استرا

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، هواداران استقلال در عرض کمتر از 48 ساعت پس از رسیدن به صدر جدول لیگ برتر کام‌شان دوباره تلخ شد. کشمکش‌هایی که سرمربی ایتالیایی تیم از ابتدای فصل با این باشگاه داشت صبح دیروز وارد فاز جدیدی شد و پس از اینکه خبری درباره احتمال بازگشت آندره‌آ استراماچونی به ایتالیا مطرح شد، رسانه‌های این کشور نیز به سرعت اخباری در مورد مشکلات او در ایران منتشر کردند. چنین اتفاقاتی پیش از این هم در مورد مرد ایتالیایی رخ داده بود و هر زمان که او مشکلی با مدیران باشگاه پیدا می‌کرد به سرعت مشروح اتفاقات در سایت‌های این کشور منتشر می‌شد.

تمجید از آبی‌ها و صحبت از فسخ

سرمربی استقلال که روند فوق‌العاده‌ای در هفته‌های اخیر داشته، حالا که تیمش بالاخره صدرنشین لیگ شده خود را در بهترین موقعیت برای دریافت مطالباتش می‌بیند. سایت کالچومرکاتو در گزارشی که دیروز منتشر کرد آورده است: «چند روز پیش درباره داستان استراماچونی در استقلال برایتان نوشتیم. او چهار روز پس از اینکه دو امتیاز مهم را در لیگ از دست داد، عصر پنجشنبه برابر چشمان 100 هزار هوادار تیمش برابر شهرخودرو به برتری رسید و به رکورد عالی 9 برد در 10 مسابقه اخیر رسید. تیم او حالا پس از 6 سال صدرنشین لیگ برتر شده و عملکردی بسیار خوب داشته است. آنها در گلزنی آماری قابل توجه دارند و توانسته‌اند 25 گل به ثمر برسانند تا از این حیث نیز صدرنشین باشند و تیمی که بعد از آنها بیشترین تعداد گل زده را دارد تنها 18 بار دروازه حریفان را گشوده است.»

این سایت ایتالیایی در ادامه مطلب خود اشاره‌ای به مشکلات استراماچونی در این تیم دارد: «تیم در زمین مسابقه در اوج قرار دارد اما اوضاع خارج از زمین چندان شباهتی به نتایج ندارد. جمعه شب فصل جدیدی در ماجراجویی پیچیده مربی ایتالیایی نوشته شد. به نظر می‌رسد فیفا بی‌نظمی‌ها و تاخیرهایی را در پرداخت دستمزد استراماچونی تشخیص داده و ممکن است قرارداد او با استقلال به حالت تعلیق درآید. به همین دلیل او روز شنبه خودش تیم را تمرین نداد و با لباس‌شخصی در کنار زمین شاهد تمرینات شاگردانش بود. براساس قوانین سختگیرانه و استانداردهایی که در زمینه پرداخت دستمزدها در دنیا وجود دارد، به‌خصوص برای باشگاهی مثل استقلال که در لیگ قهرمانان آسیا نیز سابقه بازی دارد، چنین اتفاقاتی می‌تواند درنهایت باعث فسخ فوری قرارداد سرمربی با باشگاه شود.»

جلوگیری از فاجعه

در بخش دیگری از مطلب این سایت به واکنش‌هایی که پس از انتشار این اخبار بوده، پرداخته شده و آمده است: «در پایان تمرین روز شنبه، بازیکنان اضطراب و استرس زیادی داشتند. وریا غفوری، کاپیتان تیم هم از این شرایط ناراضی است و توضیح می‌دهد که رفتن این مربی که توانسته تیم را پس از مدت‌ها به صدر جدول برساند و در حالی که تنها دو روز به بازی بعدی استقلال در لیگ باقی‌مانده، یک فاجعه است. از سوی دیگر فشار هواداران به باشگاه هم زیاد شده و باعث شده تا خلیل‌زاده، یکی از مدیران باشگاه به آنها اطمینان دهد که این مشکلات تا صبح یکشنبه برطرف خواهد شد و استراماچونی روز دوشنبه در دیدار این تیم برابر پیکان روی نیمکت استقلال حضور خواهد داشت.»

نقطه پایان همکاری

خبرگزاری «آنسا» ایتالیا نیز به بررسی این اتفاقات در ایران پرداخته و می‌نویسد: «استقلال بازگشتی فوق‌العاده به رقابت‌های لیگ داشته و بالاخره موفق شد به صدر جدول برسد. با این حال شاید حضور استراماچونی روی نیمکت این تیم چندان طولانی نباشد. این مربی ایتالیایی با تاخیر در پرداخت دستمزدش از سوی باشگاه مواجه شده و دورانی سخت را تجربه می‌کند. حالا و پس از این اتفاقات پای فیفا هم به این پرونده باز شده و ممکن است درنهایت باعث فسخ قرارداد این مربی با استقلال شود. این وضعیت غیرقابل حل به نظر می‌رسد و با اینکه تیم از 10 بازی قبلی خود 9 مسابقه را برده اما شاید اگر اوضاع خیلی زود تغییر نکند استراماچونی و استقلال به نقطه پایان همکاری خود برسند.»

* نویسنده: سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار