• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۷-۱۸ - ۱۵:۴۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از دومین بازی شاگردان ویلموتس در مقدماتی جام‌جهانی

ایران - کامبوج، کم‌اهمیت اما تاریخی

درحالی که تیم ملی ایران عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم کامبوج خواهد رفت، تا صبح روز چهارشنبه بانوان بیشتر از مردان بلیت خریدند و تا لحظه تنظیم این گزارش از مجموع حدود ۷۵ هزار صندلی آزادی، تنها ۲۵۰۰ بلیت الکترونیکی توسط تماشاگران مرد خریداری شده است.

ایران - کامبوج، کم‌اهمیت اما تاریخی

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج از دور اول رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. این دیدار از هفته سوم رقابت‌ها درحالی برگزار می‌شود که شاگردان ویلموتس که هفته اول را به استراحت پرداخته بودند، بعد از برتری 2 بر صفر مقابل هنگ‌کنگ در هفته دوم، حالا در گام دوم خود در هفته سوم مقابل تیمی صف‌آرایی خواهند کرد که از 2 بازی قبلی خود فقط یک امتیاز کسب کرده و در گروه سوم رقابت‌ها در رده چهارم قرار دارد.  روی کاغذ به نظر نمی‌رسد تیم درجه 3 کامبوج در این دیدار خیلی برای ملی‌پوشان ایران دردسرساز شود، اما در فوتبال امروز و در سطح تیم‌های ملی دیگر تیم آسانی وجود نداشته و به نظر می‌رسد دست‌کم گرفتن حریف شرق آسیایی می‌تواند تبعات سنگینی برای ویلموتس و شاگردانش داشته باشد.

ویلموتس برای این دیدار که برای نخستین‌بار با حضور تماشاگران خانم نیز همراه است، روی نام بازیکنان مطرحی ازجمله جهانبخش، حسینی و غفوری و حتی صیادمنش خط کشید و بازیکنانی مانند منصوری و محبی را به‌عنوان پدیده‌های لیگ به تیم ملی دعوت کرد.در سوی دیگر یکی از جذابیت‌های تیم ملی کامبوج برای دیدار با ایران حضور «کیسوکه هوندا»، ستاره اسبق تیم ملی ژاپن و باشگاه آث‌میلان در کادر مربیگری این تیم است.

ستاره سامورایی‌ها در جام‌های جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در گفت‌وگو با رسانه‌های کامبوجی پیش از دیدار با ایران اظهار داشت: «من فکر می‌کنم ما از تیم ملی ایران چیزهای زیادی یاد می‌گیریم. آنها بازیکنان خوب زیادی در ترکیب خود دارند و براساس رنکینگ فیفا بهترین تیم آسیا هستند.» 

در هرصورت کامبوج را باید یکی از حریفان نه‌چندان سرسخت ایران در مقدماتی جام‌جهانی 2022 معرفی کرد. حریفی که در آخرین رنکینگ فیفا رتبه 169 را در اختیار گرفته و در تمام تاریخ فوتبال خود عنوان چشمگیری را به‌دست نیاورده است.

   استقبال کم تماشاگران
درحالی که تیم ملی ایران عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم کامبوج خواهد رفت، تا صبح روز چهارشنبه بانوان بیشتر از مردان بلیت خریدند و تا لحظه تنظیم این گزارش از مجموع حدود ۷۵ هزار صندلی آزادی، تنها ۲۵۰۰ بلیت الکترونیکی توسط تماشاگران مرد خریداری شده است.بلیت‌فروشی الکترونیکی از پنجشنبه هفته گذشته ۱۱ مهر از ساعت ۱۰ شب آغاز شد که از همان لحظه آغاز بلیت‌فروشی الکترونیکی تا صبح روز جمعه، بانوان ۳۵۰۰ بلیت ارائه‌شده را خریدند.

   پارکینگ و ورودی‌های بانوان به آزادی مشخص شد

پلیس یگان ویژه تهران بزرگ محل ورود تماشاگران خانم به ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و کامبوج را مشخص کرد.طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط یگان ویژه، پارکینگ‌های ۱۹ و ۲۰ که در ضلع شرقی ورزشگاه آزادی قرار دارند، مختص ورود بانوان خواهد بود. از این دو پارکینگ هیچ تماشاگر مردی حق ورود به ورزشگاه را ندارد. نیروهای پلیس خانم نیز قرار است در این پارکینگ‌ها مستقر شوند تا بانوان را به سمت ورودی‌های ورزشگاه راهنمایی کنند. همچنین براساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده بانوان تنها از ضلع شرقی ورزشگاه امکان ورود به استادیوم آزادی را خواهند داشت.

   گزارش FIFA
سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کامبوج در گزارشی به شرح زیر به این بازی پرداخته است: «تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر پنجشنبه ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف حریف نسبتا آسان خود یعنی کامبوج خواهد رفت. این تیم در رده ۱۶۹ فیفا درحالی میهمان ایران خواهد بود که در دو بازی قبلی خود در این مسابقات تنها یک امتیاز کسب کرده است. دومین پیروزی ایران در راه جام‌جهانی تا حد زیادی برابر تیم کامبوج قطعی است. این درحالی است که علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی در این دیدار غایب خواهد بود و نمی‌تواند تیم ملی ایران را همراهی کند. البته ویلموتس مشکلی برای خط حمله خود ندارد و می‌تواند از سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله استفاده کند. در دیگر دیدار این گروه هنگ‌کنگ باید برابر عراق قرار گیرد.»

   گزارش AFC
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در گزارشی پیش از دیدار ایران با کامبوج اعلام کرد که ایران به دنبال دومین برد خود در انتخابی جام‌جهانی 2022 است. برهمین اساس سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی، به بررسی دیدارهای گروه C رقابت‌ها پرداخت و درخصوص دیدار ایران- کامبوج نوشت: «ایران در دیدار مقابل کامبوج در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به دنبال دومین پیروزی خود در این رقابت‌هاست. ایرانی‌ها کار خود را در این رقابت‌ها با پیروزی ۲ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ آغاز کرده‌اند.

تیم ملی ایران در دیدار با کامبوج بدون علیرضا جهانبخش، هافبک برایتون بازی خواهد کرد. جهانبخش یکی از مهره‌های کلیدی ایران در دیدار با هنگ‌کنگ بود، اما بعد از مصدومیت در اردوی تیم ملی برای تیم برایتون در لیگ جزیره نتوانست بازی کند. علی‌رغم غیبت اجباری جهانبخش، اما ویلموتس مهاجم نوک خود سردار آزمون را تشویق خواهد کرد. سردار در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیز خوش درخشید و با گل‌هایش ایران را به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها رساند. درخشش این بازیکن ۲۴ ساله در رسانه‌ها بسیار بازتاب دارد و او حتی در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای زنیت تا اینجا ۲ گل زده است.»

   محصص: کامبوج می‌تواند تیم ما را اذیت کند
مرتضی محصص، مربی سابق تیم ملی ایران درخصوص این بازی به «فرهیختگان» گفت: «چندی پیش بازی کامبوج و هنگ‌کنگ را تماشا می‌کردم. این تیم خیلی هنگ‌کنگ را اذیت کرد و فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت. دیگر در فوتبال روز دنیا حریف آسان وجود ندارد و به نظر می‌رسد اگر ویلموتس و بازیکنانش بخواهند این حریف را دست‌کم بگیرند، چه‌بسا این تیم دردسرساز شده و تیم ملی ایران را در راه صعود اذیت کند.»

   EFE  اسپانیا: دیداری تاریخی در فوتبال ایران
خبرگزاری EFE اسپانیا با اشاره به این رویداد نوشت: «برای اولین‌بار در یک رویداد مهم شاهد حضور زنان ایرانی در ورزشگاه خواهیم بود. به همین خاطر با هماهنگی‌هایی که فیفا انجام داده، هیاتی عالی از این نهاد برای برقراری ارتباط و سهولت دسترسی زنان به ورزشگاه در ایران حاضر خواهند بود تا این جریان را نظاره و به فیفا گزارش کنند.ایران قسمتی از ورزشگاه را به ورود زنان اختصاص داده تا بانوان ایرانی بتوانند با حضور در ورزشگاه این دیدار را تماشا کنند. اخیرا رئیس یوفا نیز به این موضوعات واکنش نشان داده و از باشگاه‌ها و تیم‌های اروپایی درخواست کرده در کشورهایی که مانع حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌شوند، بازی نداشته باشند. فیفا البته اطمینان داده است با همکاری ایران، زنان ایرانی در ورزشگاه حضور خواهند داشت.»

 
* نویسنده : محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق روزنامه‌نگار
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار