گزارش زنده مراسم
مراسم اهدای توپ طلا امشب به میزبانی پاریس برگزار می‌شود و وینیسیوس جونیور، رودری و جود بلینگام شانس‌های اصلی کسب این جایزه هستند.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
گزارش زنده مراسم
رودری برنده توپ طلا ۲۰۲۴ شد
رودری برنده توپ طلا  ۲۰۲۴ شد

مراسم اهدای جوایز بهترین‌های سال 2024 امسال با همکاری مجله فرانس فوتبال و یوفا برگزار شد.

این مراسم پیش از شروع حاشیه های زیادی داشت چرا که در ابتدا گفته شده بود که وینیسیوس جونیور قرار است برنده توپ طلا شود اما به یکدفعه امروز گفته شد که توپ طلا به وینی جونیور نمی رسد و این رودری است که برنده توپ طلا خواهد شد. اعضای رئال مادرید هم در پی این خبر، حضور در مراسم توپ طلا را تحریم کردند.

رود گولیت اسطوره فوتبال هلند و ستاره پیشین میلان که سال ۱۹۸۷ جایزه توپ‌طلا را برده بود، جایزه کوپا را به لامین یامال ستاره جوان تیم ملی اسپانیا و بارسلونا اهدا کرد. آردا گولر ستاره ترکیه‌ای رئال‌مادرید، کوبی ماینو هافبک انگلیسی منچستریونایتد، ساوینیو بازیکن برزیلی منچسترسیتی و پاکو کوبارسی مدافع بارسلونا در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

در بخش بعدی، جایزه بهترین تیم زنان سال ۲۰۲۴ به باشگاه بارسلونا اهدا شد که برای دریافت آن خوان لاپورتا رئیس باشگاه و الکسیا پوتیاس ستاره و کاپیتان تیم زنان کاتالان‌ها روی سن آمدند. سپس بهترین تیم مردان سال ۲۰۲۴ معرفی شد که رئال‌مادرید بود. رئال‌مادرید این مراسم را تحریم کرده بود.

هری کین ستاره بایرن‌مونیخ بازیکن بعدی بود که جایزه گرفت. کاپیتان انگلیس امسال به‌خاطر گل‌های ارزشمندی که برای تیم باشگاهی‌اش به ثمر رساند، در کنار کیلیان امباپه ستاره پیشین پاری‌سن‌ژرمن و فعلی رئال‌مادرید، به طور مشترک به جایزه گِرد مولر رسیدند. این دو ستاره فصل قبل هردو ۵۲ گل به ثمر رساندند. این جایزه را هری کین دریافت کرد اما امباپه در مراسم حضور نداشت.

امیلیانو مارتینز دروازه بان تیم ملی آرژانتین به عنوان بهترین دروازه بان سال 2024 میلادی انتخاب شد و جایزه یاشین را دریافت کرد. در رده بندی جایزه بهترین دروازه بان سال، اونای سیمون در رده دوم و آندری لونین در رده سوم قرار داشت. دوناروما چهارم شد و مایک مانیان در رده پنجم جای گرفت.

 اما هیز سرمربی تیم زنان چلسی به عنوان بهترین مربی سال فوتبال زنان انتخاب شد. کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال مادرید به عنوان بهترین سرمربی سال 2024 میلادی انتخاب شد.

 رودریگو هرناندز، هافبک منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا به عنوان بهترین بازیکن جهان و برنده توپ طلای 2024 انتخاب شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰