به دلیل اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی انجام شد
ایران خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل به دلیل اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی شد.
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۶ - ۰۰:۱۸
  • 00
به دلیل اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی انجام شد
درخواست ایران برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت
درخواست ایران برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت

عباس عراقچی وزیر خارجه ایران بعد از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در نامه ایی به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت، اعلام کرد: در حالی سامانه پدافند هوایی ایران اکثر موشک ها را رهگیری کرد که چهار افسر ارتش شجاعانه جان خود را برای دفاع و پاسداری از امنیت ملی فدا کردند و به شهادت رسیدند.

ایران این تجاوزات عمدی رژیم صهیونیستی را با شدیدترین لحن محکوم می کند. حملات غیرقانونی رژیم اسرائیل، ناقض اصول بنیادین حقوق بین الملل و منشور ملل متحد به ویژه بند 4 ماده 2 است. اقدامات رژیم اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه می‌شود.

ایران در راستای رعایت اصول مندرج در منشور ملل متحد و بر اساس حقوق بین الملل، حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه در زمان مناسب محفوظ می دارد.

با توجه به پیامدهای تجاوزات مداوم و سیستماتیک رژیم اسرائیل، ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می خواهد موضع قاطعی اتخاذ کنند و رژیم اسرائیل را به دلیل ارتکاب این اقدامات تجاوزکارانه قویا و بطور صریح محکوم کنند.

‌ایران از رئیس شورای امنیت درخواست می کند برای رسیدگی به این نقض شدید و اقدامات غیرقانونی و اطمینان از پاسخگو کردن این رژیم جنایتکار، نشست فوری تشکیل دهد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰