در دومین مرحله از یک پروژه آزمایشی
بانک مرکزی برزیل از 14 اکتبر تا 29 نوامبر درخواست های پیشنهادی را از شرکت هایی دریافت می کند که مایل به شرکت در طرح پایلوت ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشورهستند.
  • ۴ ساعت قبل
  • 00
در دومین مرحله از یک پروژه آزمایشی
بانک مرکزی برزیل و تلاش برای توسعه رمزارز بومی بانک مرکزی
بانک مرکزی برزیل و تلاش برای توسعه رمزارز بومی بانک مرکزی
هومن جعفریخبرنگار

بانک مرکزی برزیل اعلام کرد که قبلاً 13 مورد را تأیید کرده است که شامل برنامه های پیچیده برای واقعی توکن شده از جمله وام های دولتی، دارایی های کشاورزی، دارایی در شبکه های عمومی، مذاکرات مربوط به خودرو، اعتبار کربن، اوراق قرضه و املاک و مستغلات است.
کمیته مدیریت اجرایی طرح ابتدایی این ارز که نام Drex برای آن انتخاب شده، از 14 اکتبر تا 29 نوامبر برنامه های کاربردی برای استفاده از توکن واقعی دیجیتال را دریافت خواهد کرد.
این دومین مرحله از پروژه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور است. بانک مرکزی می خواهد تعداد شرکت کنندگان را افزایش دهد و موارد استفاده پیچیده تر از موارد آزمایش شده در مرحله اول را دریافت کند.
مرحله اول آزمایش پروژه آزمایشی شامل 16 کنسرسیوم بود که اکثر آنها توسط بانک ها رهبری می شدند و برای استفاده از واقعی در یک شبکه دیجیتال غیرمتمرکز از طریق سپرده های بانکی و مبادله اوراق قرضه دولت فدرال در نسخه "توکن شده" ثبت نام کردند.
این بانک همچنین اعلام کرد که متقاضیان باید به آزمایش راه حل های حفظ حریم خصوصی خود ادامه دهند، زیرا چهار شرکت کننده هنوز نمی توانند مشکل «پنهان کردن» تراکنش های بین شرکت کنندگان را به روشی مقیاس پذیر حل کنند.
Drex یک ارز دیجیتال است که توسط بانک مرکزی برزیل ایجاد شده است و هدف آن ایجاد زیرساخت "توکن سازی" در سیستم مالی برزیل است.
در رابطه با استفاده از ارز دیجیتال در برزیل، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل، ژائو پدرو ناسیمنتو، خاطرنشان کرد که توکن‌سازی یک مدل تجاری «ماندگار و دائمی» است و صنعت کریپتو باید در سیستم مالی وارد شود. البته با روشی که «منطبق با مقررات» است.
علاوه بر این، ناسیمنتو افزود که ادغام دارایی‌های مالی سنتی در بلاک چین راه را برای بهبود توزیع محصولات سرمایه‌گذاری هموار می‌کند.
تلاش های برزیل برای توسعه ارزدیجیتال تحت نظاتر بانک مرکزی خود از یک روند جهانی پیروی می کند. بر اساس داده های شورای آتلانتیک، 134 کشور در حال بررسی ساخت رمزارز بانک مرکزی هستند. برزیل یکی از 65 کشوری است که در حال حاضر در مراحل پیشرفته توسعه این پروژه قرار دارد.
تا 11 اکتبر، ارز رسمی خود چین، «رن مینبی دیجیتال» یا e-CNY، 180 میلیون کیف پول شخصی و حجم کل تراکنش 7.3 تریلیون یوان یا معادل 1.02 تریلیون دلار ثبت کرده است که بسیار قابل توجه خواهد بود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰