این روز‌ها حداقل‌های ظرافت رسانه‌ای را هم رعایت نمی‌کند
پس از اجرای غرورآفرین عملیات وعده صادق ۲، اینترنشنال دست به تحلیل‌های به‌ظاهر متفاوت اما همبسته با یکدیگر زد. «محمد رهبر» روزنامه‌نگار و یکی از پاپت‌های به‌اصطلاح همه‌چیزدان اینترنشنال این وظیفه را به گردن گرفته است. درست پس از عملیات غافلگیرانه وعده صادق ۲ که این رسانه را در شوک و سپس در موقعیت بامزه عزاداری برای ارباب قرار داد، محمد رهبر با آن ژست حق‌به‌جانب بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و خبر حضور رهبر انقلاب در نمازجمعه ۱۳ مهر را تحلیل کرد.
  • ۴ ساعت قبل
  • 00
این روز‌ها حداقل‌های ظرافت رسانه‌ای را هم رعایت نمی‌کند
وقتی اسپانسر ایران‌اینترنشنال موشک خورد!
وقتی اسپانسر ایران‌اینترنشنال موشک خورد!
ایمان عظیمیخبرنگار

ایران‌اینترنشنال -که از قراردادن نام زیبای ایران بر پیشانی این شبکه شرم دارم- قطعا آخرین حربه رسانه‌ای اسرائیل در مواجهه با ایران انقلابی و اسلامی نیست ولی در حال حاضر مهم‌ترین شبکه‌ای است که وظیفه مقابله با ما را در عرصه نمادین و همین‌طور فضای مجازی برعهده دارد. حتی بی‌بی‌سی فارسی هم به دلیل پیشینه تاریخی‌اش قدری در مدل عرضه و تحلیل خبر سیاست به خرج می‌دهد ولی گردانندگان اینترنشنال همچون کارفرمای خویش به هیچ اخلاقی پایبند نیستند و نیش و کنایه‌های خود را با زبانی تروریستی بیان می‌کنند.

پس از اجرای غرورآفرین عملیات وعده صادق ۲، اینترنشنال دست به تحلیل‌های به‌ظاهر متفاوت اما همبسته با یکدیگر زد. «محمد رهبر» روزنامه‌نگار و یکی از پاپت‌های به‌اصطلاح همه‌چیزدان اینترنشنال این وظیفه را به گردن گرفته است. درست پس از عملیات غافلگیرانه وعده صادق ۲ که این رسانه را در شوک و سپس در موقعیت بامزه عزاداری برای ارباب قرار داد، محمد رهبر با آن ژست حق‌به‌جانب بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و خبر حضور رهبر انقلاب در نمازجمعه ۱۳ مهر را تحلیل کرد. او برخلاف همکارانش که به دروغ بر ترس ما از دشمن تاکید می‌کردند، برگزاری نمازجمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای را نشانی از شجاعت و استقامت نمی‌دید و با نگاهی شاذ منافع قدرت‌های دنیا را به دلیلی برای ممانعت از حمله اسرائیل به مصلای تهران قلمداد کرد. 

تجربه نشان داده که منافع قدرت‌های دنیا در خدمت اسرائیل قرار دارد و این رویه برخلاف حرف‌های کودکانه محمد رهبر به‌هیچ‌وجه برعکس نیست. درواقع این‌گونه نیست که فکر کنیم اسرائیل از بیم به خطر افتادن تجارت دوستانش کاری انجام نمی‌دهد، بلکه اقداماتش را براساس ترس یا عدم ترس از واکنش طرف مقابل پایه‌ریزی می‌کند. اسرائیل از ما می‌ترسید که دست به هیچ اقدامی در نمازجمعه نزد و ایران هم این را خوب می‌دانست، پس منافع قدرت‌های بزرگ در این میان مطلقا اهمیتی ندارد. از طرف دیگر کسی که دم از ترس و استیصال نظام ایران می‌زند چرا باید در بیرون از کشور زندگی کند و اسم روزنامه‌نگار را با فعالیت‌های تروریستی و وابستگی‌اش به اسرائیل بدنام جلوه دهد؟ اسم این هرچه که هست مبارزه نیست، چون یک مبارز راه آزادی از دشمن بشریت و رژیم کودک‌کش صهیونیستی حقوق نمی‌گیرد.

متن کامل یادداشت ایمان‌ عظیمی، خبرنگار گروه فرهنگ را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰