رئیس جمهور کشورمان وارد دوحه شد
رئیس‌جمهور که امروز به دعوت رسمی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با هدف دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا وارد «دوحه» شد.
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۱ - ۱۷:۲۳
  • 00
رئیس جمهور کشورمان وارد دوحه شد
همراه با پزشکیان در قطر
همراه با پزشکیان در قطر

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور که امروز به دعوت رسمی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با هدف دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا وارد «دوحه» شد.  پیش از این پزشکیان در رابطه با این سفر گفت: سفر به قطر به دعوت امیر محترم این کشور انجام می‌شود تا درباره تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گفت‌وگو کنیم.

تصاویری از ورود پزشکیان به دوحه

پزشکیان: ما هم می‌خواهیم امنیت و صلح باشد، این اسرائیل است که در تهران هنیه را ترور کرد
مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران در بدو ورود به دوحه گفت: آمریکایی ها و اروپایی‌ها به ما گفتند اقدامی نکنید ظرف یک هفته در غزه صلح می شود ما صبر کردیم صلح کنند ولی کشتار خود را گسترش دادند و جری تر شدند.

پزشکیان در جواب خبرنگار که می‌پرسد «نگران نبودید این سفر خطرناک باشه؟» می‌گوید: «فکر نمی‌کنم خطری داشته باشد ولی اگر آدم قرار است بمیرد هم با شهادت بمیرد بهتر از مردن در بستر است.»

رئیس‌جمهور در ادامهٔ ویدیوی منتشر شده هم این شعر را می‌خواند: 

گر مرد رهی میان خون باید رفت

وز پای فتاده سرنگون باید رفت

تو پای به ره در نه و از هیچ مپرس

خود راه بگویدت که چون باید رفت

امضای ۶ سند همکاری مشترک میان ایران و قطر
مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و قطر ۶ سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به امضا رساندند.
همکاری در طرح توسعه بند دیر، بهداشت، رفاه و تجارت زنده، برنامه اجرایی همکاری‌های فرهنگی تا پایان سال ۱۴۰۵ و برنامه اجرایی همکاری‌های ورزشی تا سال ۲۰۲۶ از جمله مهمترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که توسط وزرای نیرو، امور خارجه و ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران با همتایان قطری به امضا رسید.

پزشکیان: اگر اسرائیل به ما پاسخ دهد، با پاسخ قوی‌تری پاسخ خواهیم داد
رئیس جمهور در نشست خبری با امیر قطر گفت: اسرائیل مهمان ما را در تهران در روز تحلیف ترور کرد ما بخاطر صلح صبر کردیم اما بجای اینکه دست از کشت و کشتار بردارند جنایت های بیشتری کردند. کار رژیم صهیونیستی ایجاد بحران است و ما وظیفه داریم جلوی بحران را بگیریم.

این خبر تکمیل می‌شود...

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰