در جریان رژه نیروهای مسلح
در جریان رژه نیروهای مسلح جدیدترین موشک بالستیک، دوربرد و نقطه‌زن سپاه به نام «جهاد» به نمایش در آمد. در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) موشک دوربرد و نقطه‌زن «جهاد» و انواع پهپادهای شاهد به نمایش در آمدند.
  • ۱۴۰۳-۰۶-۳۱ - ۰۹:۵۵
  • 00
در جریان رژه نیروهای مسلح
موشک جهاد برای اولین بار به نمایش درآمد
موشک جهاد برای اولین بار به نمایش درآمد

 در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) موشک دوربرد و نقطه‌زن «جهاد» و انواع پهپادهای شاهد به نمایش در آمدند. موشک راهبردی «جهاد» از نسل جدید موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. این موشک دارای سوخت جامد است. این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

 گفتنی است؛ در جریان رژه امروز، 21 موشک بالستیک به نمایش درآمد که شامل 2 تیر موشک خیبرشکن، 2 تیر موشک فتاح، 4 تیر موشک حاج قاسم، 2 تیر موشک قدر اچ، 2 تیر موشک عماد، 3 تیر موشک خرمشهر، 4 تیر موشک سجیل و 2 تیر موشک جهاد می‌شد.

همچنین  جدیدترین پهپاد ساخت نیروهای مسلح کشورمان نیز با نام شاهد 136 بی در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد. شاهد یکی از مشهورترین خانواده های پهپادهای ایرانی ساخت نیروی هوافضای سپاه است که در انواع مدل های رزمی، شناسایی و انتحاری طراحی و تولید می شود. شاهد 136 بی که در رژه نمایش داده شد، از نوع انتحاری است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰