این خبر تکمیل می‌شود
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین طی خبری اعلام کرد که منابع لبنانی از انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در مناطقی در این کشور از جمله ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.  خبرنگار الجزیره هم از وقوع انفجارهایی در لبنان خبر داده است.
  • ۲ ساعت قبل
  • 10
این خبر تکمیل می‌شود
انفجار مجدد چند پیجر در لبنان
انفجار مجدد چند پیجر در لبنان

این خبر درحال به‌روزرسانی است...

سخنان نخست‌وزیر لبنان در واکنش به انفجارهای امروز
 نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان اظهار کرد: ما درحال حاضر در میانه یک جنگ هستیم؛ گواه آن هم وضعیتی است که مردم ما در این ۱۱ ماه در جنوب کشور تجربه کردند.
وی بیان کرد: از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تا با موضوع انفجار دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان جلسه فوق‌‌العاده برگزار کند. دشمن اسرائیلی تمامی قوانین بین‌المللی را به سخره گرفته است.


آکسیوس: انفجارهای امروز لبنان به دلیل نگرانی از شناسایی اطلاعاتی حزب‌الله بود 
منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه آکسیوس گفته‌اند هدف اسرائیل از موج دوم انفجارها ایجاد بدبینی و ترس در صفوف حزب‌الله لبنان و وادار کردن رهبران این گروه مقاومت به تغییر سیاست در قبال اسرائیل بوده است.  هدف از انفجارهای امروز این بود که حزب‌الله مجاب شود که به نفعش است از حماس فاصله بگیرد و صرف‌نظر از آتش‌بس در غزه، با اسرائیل به صورت جداگانه برای پایان دادن به درگیری‌ها به توافق برسد. 
منابع مورد استناد آکسیوس همچنین گفته‌اند تصمیم اسرائیل ناشی از این ارزیابی بوده است که حزب‌الله ممکن است در تحقیقات خود درباره حملات روز گذشته موفق به شناسایی رخنه امنیتی در دستگاه‌های بی‌سیم شود.


۹ شهید و بیش از ۳۰۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
 الجزیره به نقل از وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در پی انفجارهای امروز تاکنون ۹ لبنانی شهید و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند.


آتش‌سوزی ۶۰ خانه و مغازه در لبنان
سازمان امدادرسانی لبنان اعلام کرد که نیروهای آتش‌نشانی این کشور امروز در استان نبطیه واقع در جنوب لبنان، ۶۰ مورد آتش‌سوزی در منازل و مغازه‌هایی که تجهیزات بی‌سیم در آن‌ها منفجر شده بود را خاموش کرده‌اند.


سخنگوی دولت: اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: تروریسم رژیم صهیونیستی موجب نفرت و انزجار است. اقدام جنایت‌بار دیروز در انفجار دستگاه‌های ارتباطی و جنایت امروز در انفجار بی‌سیم‌های اعضای حزب‌الله لبنان که به کشته و مجروح شدن صدها تن از شهروندان لبنانی منجر شد محکوم است. دولت جمهوری اسلامی آماده امداد به مجروحان این جنایت است.


فیلمی از لحظه وقوع انفجارهای امروز در یک فروشگاه تعمیر تجهیزات ارتباطی در بیروت منتشر شده است.

هشدار: تصاویر حاوی صحنه‌های آزاردهنده است


 به نقل از الجزیره علاوه بر بیروت، در چند شهر جنوب و منطقه بقاع در شرق لبنان هم انفجار رخ داده است.


رویترز به نقل از یک منبع امنیتی بیان کرد که دستگاه‌های ارتباطی که در نقاط مختلف لبنان منفجر شدند، بی‌سیم‌های دستی هستند و با دستگاه‌های پیجر که دیروز منفجر شدند، متفاوتند.


مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین طی خبری اعلام کرد که منابع لبنانی از انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در مناطقی در این کشور از جمله ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.  خبرنگار الجزیره هم از وقوع انفجارهایی در لبنان خبر داده است.

همچنین المنار خبر داد که انفجارهای دقایقی قبل بیسیم‌ها هم مثل دیروز در مناطقی از لبنان اتفاق افتاده و به بیروت محدود نمی‌شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰