اتفاقی عجیب در بیروت با ده‌ها مجروح
برخی منابع به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که چندصد دستگاه ارتباطی «پیجر» که مربوط به اعضای حزب‌الله بوده در تعدادی از مناطق لبنان اعم از بیروت، البقاع و جنوب این کشور منفجر شده است؛ در پی این انفجارها که به طور همزمان، متوالی و در مناطق مختلف لبنان صورت گرفت، تاکنون بیش از ده‌ها لبنانی زخمی شده‌اند.
  • ۴ ساعت قبل
  • 30
اتفاقی عجیب در بیروت با ده‌ها مجروح
پوشش لحظه به لحظه حادثه پیجرها در لبنان
پوشش لحظه به لحظه حادثه پیجرها در لبنان

این خبر درحال بروزرسانی است...

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش و درمان مجروحان حادثه تروریستی امروز در لبنان

در پی حادثه تروریستی عصر امروز در لبنان، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، برای ارائه هر گونه کمک و مساعدت برای درمان مجروحان یا انتقال آنها به تهران اعلام آمادگی کرد.


حزب‌الله: اسرائیل مسئول عملیات تروریستی است

حزب الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر در بیانیه دوم خود اعلام کرد: بعد از بررسی‌های دقیق اطلاعات موجود درباره تجاوزی که بعدازظهر امروز به وقوع پیوست، مسئولیت کامل این تجاوز جنایتکارانه که به شهادت و مجروحیت جمع کثیری منجر شد را متوجه رژیم صهیونیستی می‌دانیم.


شهادت فرزند نماینده فراکسیون حزب‌الله
نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان از شهادت پسرش «مهدی» در اتفاقات امروز خبر داد.


 جزئیات انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان
صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: «رژیم صهیونیستی با این اقدام تروریستی در حقیقت اختلالی را در امدادرسانی‌ها در بیروت به وجود آورد و این اقدام جنایت‌کارانه قطعاً در محاکم بین‌المللی قابل‌پیگیری است.»


 آمار شهدا به ۸ نفر رسید

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان شامگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که در جریان انفجار دستگاه‌های «پیجر» در بیروت، دو هزار ۷۵۰ نفر زخمی و هشت نفر از جمله یک کودک شهید شدند.


 چگونه پیجرها در لبنان منفجر شدند؟
جمال مسلمانی، کارشناس امنیت سایبری الجزیره در پاسخ به سوال «چگونه برخی از پیجرهایی که در اختیار اعضای حزب الله لبنان بوده‌اند منفجر شده‌اند؟» بیان کرد: «احتمالا دشمن اسرائیلی امواجی با ولتاژ بالا به این پیجرها ارسال ها کرده و موجب شده که کیت های داخلی یا باطری این پیجرها بر اثر اصطکاک مغناطیسی منفجر و منجر به زخمی شدن افراد شده است.»


نخستین واکنش حزب الله لبنان  به انفجار دستگاه‌های پیجر 
حزب الله در بیانیه‌ای نوشت: در حال حاضر، دستگاه‌های تخصصی حزب‌الله در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای شناسایی علل این انفجار‌های هم‌زمان هستند. همچنین، دستگاه‌های پزشکی و بهداشتی در حال درمان مجروحین و مصدومین در چندین بیمارستان در مناطق مختلف لبنان می‌باشند.

مقاومت لبنان همچنین تاکید کرد که در تمامی سطوح و واحد‌های مختلف خود در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از لبنان و مردم پایدارش قرار دارد.


سفیر ایران پیجری همراه نداشته است
به نقل از المیادین، سفیر ایران پیجری همراه نداشته و دلیل مجروحیت وی، انفجار پیجر یکی از همراهان آقای امانی بوده است.


همسر مجتبی امانی: حال سفیر ایران خوب است
نرگس قدیریان، همسر سفیر ایران در لبنان، در صفحه شخصی خود نوشت: همسرم دکتر مجتبی امانی در حادثه انفجار پیجر در بیروت کمی زخمی شدند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.


حال سفیر ایران خوب است
 خبرنگار صداوسیما در لبنان بیان کرد: دقایقی پیش با آقای سفیر صحبت کردیم، به ما گفتند حالشان خوب است و در هوشیاری کامل قرار دارند.


الجزیره: لبنان و سوریه هدف حملات سایبری اسرائیل قرار گرفتند
به نقل از الجزیره یک رسانه اسرائیل به دست داشتن این رژیم در انفجارهای دستگاه های ارتباطاتی در سوریه و لبنان اعتراف کرده، در همین ارتباط شورای امنیت داخلی رژیم اشغالگر از وزیران کابینه نتانیاهو خواسته است در این زمینه اظهارنظر و موضع‌گیری نکنند.


سفیر ایران در بیروت مجروح شد
 برخی منابع خبری از مجروحیت مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی حمله گسترده سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه خبر داده‌اند. طبق گفتۀ فارس، یک منبع آگاه   گفت که مجتبی امانی جراحت سطحی داشته و در حال حاضر در بیمارستان تحت‌نظر است.


مشاور نتانیاهو پیام پذیرش مسئولیت خرابکاری در لبنان را پاک کرد
مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیام خود مبنی بر پذیرش مسئولیت حملات بیروت از سوی این رژیم در یکی از شبکه‌های اجتماعی را دقایقی پس از انتشار پاک کرد.


انفجار متوالی دستگاه‌های پیجر در ضاحیه بیروت
امروز طی یک اتفاق غیر عادی ده‌ها تن در لبنان بر اثر انفجار وسایل ارتباطی مجروح شدند. در همین راستا شبکه عبری کان مدعی شد که بعد از زخمی شدن ده‌ها تن از اعضای حزب‌الله درنتیجه انفجار تجهیزات ارتباطی، وضعیت آماده‌باش در اسرائیل اعلام شد.

هشدار: تصاویر حاوی صحنه‌های آزاردهنده است


منابع محلی لبنان می‌گویند چند دستگاه ارتباطی «پیجر» در ضاحیه جنوبی بیروت منفجر شده است. گزارش ها حاکی از آن است که این رویداد فقط محدود به ضاحیه نبود، بلکه در سرتاسر لبنان رخ داد و همزمان برخی از بیسیم‌ها، تلفن های همراه و پیجرها منفجر شدند.

 

ابعاد حادثه همچنان در دست بررسی است و طبق آخرین خبر رسمی اعلام شده، وزارت بهداشت لبنان از شهروندانی که دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم دارند درخواست کرد تا زمانی که ابعاد این اتفاق مشخص نشده از این وسایل ارتباطی دوری کنند.

لازم به ذکر است منابع رسمی مقاومت لبنان هنوز واکنشی به این اتفاق نشان نداده‌اند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰