رهبر انقلاب اسلامی در دیدار کاروان‌های بازی‌های المپیک و پارالمپیک:
اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار کاروان‌های بازی‌های المپیک و پارالمپیک:
جوان‌های ورزشکار موجب سربلندی ایران هستند
جوان‌های ورزشکار موجب سربلندی ایران هستند

اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پیش از ظهر سه‌شنبه؛ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این مراسم با تلاوت قرآن توسط احسان بیات قاری ورزشکار کوهنورد که فتح چهار قله معروف داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد آغاز شد.

ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک پاریس و پرافتخارترین بانوی ورزشکار پارالمپیکی ایران نیز در پایان سخنانی که در این دیدار داشت انگشتر رهبر انقلاب را برای فرزندش درخواست و آن را دریافت کرد.


هم‌چنین آرین سلیمی دارنده مدال طلای تکواندوی المپیک ۲۰۲۴ در دیدار امروز با رهبر انقلاب در پایان سخنانش تاکید کرد: برای بالا بردن پرچم عزیز کشورمان می‌جنگیم. با افتخار ایرانی هستم و ایرانی می‌مانم.

در ابتدای این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب از مدال‌آوران، ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران کاروان‌های  اعزامی به المپیک و پارالمپیک پاریس تشکر کردند.

گزیده بیانات ایشان را در ادامه بخوانید:

سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل وزرش بین‌المللی در بازی‌های اخیر محسوس بود

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه خاطر نشان کردند:  خیلی خوشحالم از اینکه یک بار دیگر این توفیق را پیدا کردم که با یک مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان این کشور ملاقات کنم. جداً جوان‌های عزیز ورزشکار ما - که مایه افتخار هستند - برای کشور ایران اسباب عزت و سربلندی محسوب می‌شوند بلاشک. 

ایشان افزودند: امسال در بازی‌های المپیک و پارالمپیک یک درخشش ویژه‌ای انسان مشاهده کرد. من البته دنبال کردن جزئیات در کار ورزش و خبرها برایم میسر نیست؛ اما اجمالاً در جریان قضایا قرار میگیرم، تا آنجایی که وقت باشد می‌بینم و یا می‌شنوم. امسال بسیار برجسته بود، بسیار خوب بود. 

رهبر انقلاب تصریح کردند: ملت را شاد کردید، احساس افتخار در ملت ایران به وجود آوردید شما، من صمیمانه تشکر می‌کنم از همه مدال‌آوران، از همه ورزشکاران، از همه مربیان، از همه دست‌اندرکاران، از وزارت ورزش، از کمیته المپیک و دیگر دست‌اندرکارانی که هستند، رؤسای فدراسیون‌ها، از همه‌شان صمیمانه متشکرم. کار ورزش را جدی گرفتید، درستش هم همین است. 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: یکی نکته‌ی دیگر توجه ویژه به رشته‌های پرمدال و همچنین رشته‌هایی است که ما به صورت ملّی و تاریخی در آنها سرآمدیم. فرض کنید کشتی مثلاٌ حالا من قبلاً راجع به ورزش‌های ویژه‌ی ایرانی تذکر دادم که آقای وزیر هم گفتند.

ایشان خاطر نشان کردند: همین ورزش زورخانه‌ای مثلاً. اگر بتوانید شما در میدانهای بین‌المللی ورزش‌های آسیایی، ورزش‌های میدان‌های المپیک، یک جایی بتوانید باز کنید گود ایرانی را نشان بدهید. همین ورزش زورخانه‌ای را نشان بدهید. هم زیباست هم پرمعناست هم یک نظم ویژه‌ای دارد با نظم حاکم بر ورزش‌های امروز در دنیا که غالباً، منشأش، غالباً البته نه همه، منشأش غربی است، این یک نظم دیگری دارد یک شکل دیگری دارد یک نظام دیگری بر آن حاکم است. این را نشان بدهید در دنیا. این هم، یا چوگان که گفته شد بنده هم قبلاً گفتم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰