در جلسه امروز هیئت دولت
رئیس جمهور ضمن تبریک پرتاب موفق ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» تصریح کرد: ایجاد وحدت و انسجام در عرصه داخلی و در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، عزت و اقتدار ما را ارتقا می‌بخشد.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
در جلسه امروز هیئت دولت
پزشکیان: وفاق باعث عزت و افتخار می‌شود
پزشکیان: وفاق باعث عزت و افتخار می‌شود

مسعود پزشکیان در جلسه عصر یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ هیات دولت با قدردانی از همه کسانی که برای برگزاری موفق سفر به عراق تلاش کردند، اظهار داشت: بنده نه در شعار، بلکه بر اساس اعتقاداتم باور دارم که اگر ما بر اساس سیره رسول اکرم (ص)، برای تقویت برادری و وفاق تلاش کنیم، ایجاد وحدت و انسجام در عرصه داخلی و در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، عزت و اقتدار ما را ارتقا می‌بخشد.

رئیس جمهور از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست توافقات صورت گرفته در سفر عراق به خصوص تکمیل خط‌آهن شملچه به بصره را با سرعت پیگیری کنند و افزود: باید به دنبال تمهید مقدمات امنیتی، اقتصادی و سیاسی ایجاد یک شبکه بهم پیوسته از مسیرهای ارتباطی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه باشیم تا هر فردی در هر کشوری از منطقه بتواند به راحتی در این مسیرها تردد کند. این شبکه مثل شریان داخلی بدن عمل می‌کند و به هر جا که برسد به آنجا حیات و زندگی می‌بخشد. ایجاد چنین شبکه‌ای باعث تقویت ثبات و امنیت و تامین منافع همه کشورهای منطقه نیز خواهد شد.

پزشکیان به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: بیایید به مبارکی این روزهای عزیز در عمل و نه صرفا در شعار به دنبال وحدت و وفاق باشیم؛ عمل و رفتار ما زبانی است که همه وقتی آن را ببینند، درک می‌کنند و نیازی به توضیح ندارد. دشمن از تفرقه و اختلاف ما سوءاستفاده می‌کند، پس ضروری است که با هم متحد باشیم.

رئیس جمهور در بخش بعدی سخنانش با اشاره به گزارش وزرای دفاع و ارتباطات، با تبریک پرتاب موفق ماهواره تحقیقاتی «چمران ۱» به مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین با همت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری مراکز دانش‌بنیان کشور گفت: حق این است که بگوییم زحمات و تلاش‌های اصلی برای آماده‌سازی و پرتاب این ماهواره در دولت گذشته صورت گرفته و باید از همه دست‌اندرکاران این دستاورد مهم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع، وزارت ارتباطات، وزارت علوم و شرکت‌های دانش‌بنیان همکار صمیمانه قدردانی کنیم. باید قدر نخبگانی را که چنین دستاوردهایی برای کشور خلق می‌کنند، بدانیم و با حمایت و تشویق و ایجاد فضای کار برای آنها مانع از خروج این جوانان کارآمد و نخبه از کشور بشویم.

پزشکیان با اشاره به روند تدوین وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی متناسب با تحقق حداکثری سند چشم‌انداز، برنامه هفتم و سیاست‌های کلی ابلاغی، از همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشوری و استانی خواست تا تکالیف تعیین شده را به شکل جدی سرلوحه کارها قرار دهند و با مشخص کردن آن بخش از تکالیف اسناد بالادستی که قابلیت اجرا ندارند، درباره اصلاح آنها با مجلس شورای اسلامی رایزنی‌های لازم صورت گیرد.

در این جلسه وزرای آموزش و پرورش و کشور برای عضویت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان ناظر در شورای حقوق و دستمزد انتخاب شدند.

سید عباس عراچی وزیر امور خارجه نیز در جلسه هیات دولت گزارشی مفصل از رایزنی‌ها و توافقات حاصل شده در سفر عراق ارائه کرد و گفت که مسئولان عراقی، چه در بغداد و چه در اقلیم کردستان و بصره از این سفر به گرمی استقبال کرده و بسیار برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها علاقمند بودند و باید از این فرصت برای ارتقای سطح روابط و تامین منافع متقابل به بهترین شکل بهره بگیریم.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش نیز در آستانه بازگشایی مدارس گزارشی درباره آخرین وضعیت و مسائل حوزه آموزش و پرورش و تلاش‌های صورت گرفته در راستای آماده‌سازی مدارس برای استقبال و پذیرایی از دانش‌آموزان ارائه کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰