پیشنهاد سردبیر روزنامه فرهیختگانپیشنهاد سردبیر

مهمترین اخبار

معاون وزیر خارجه:

در ابتدای حادثه ۲ بار با امام جمعۀ تبریز صحبت شد

مهدی صفری، معاون وزیر امورخارجه درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور گفت: در ابتدای حادثه ۲ بار توانستند با امام جمعۀ تبریز صحبت کنند و ایشان گفتند من حالم کمی بد است و صدای آمبولانس‌ها را می‌شنوم.

هوای بسیار نامساعد منطقه؛

خبر جدیدی از بالگرد رئیس جمهور وجود ندارد

خبرنگار حاضر در محل حادثه،ذآخرین وضعیت بالگرد رئیس‌جمهور را تشریح کرد: هوای منطقه جنگلی پیرداوود شهرستان ورزقان در زمان بروز سانحه بسیار نامساعد و مه شدیدی حاکم بوده است. گروه‌های امدادی از استانها مجاور حاضر شدند. به صورت پیاده عملیات جست‌وجو ادامه دارد. تا الان خبر جدیدی به دست ما نرسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر؛

محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از شناسایی محل احتمالی بالگرد رئیس جمهوری خبر داد.

عربستان:

با نگرانی زیاد سانحه بالگرد را دنبال می‌کنیم

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که این کشور با نگرانی شدید آنچه را که در رسانه‌ها در خصوص بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه منتشر شده است دنبال می کند.

«از هم‌میهنان می‌خواهیم نذر ختم صلوات کنند»؛

ختم صلوات برای سلامتی رئیس‌جمهور

صفحه اینستاگرام سیدابراهیم رئیسی از مردم خواسته برای سلامتی او و همراهانش در سانحه هوایی امروز «نذر ختم صلوات» کنند.

خبرنگار صداوسیما:

هیچ‌گونه اطلاع دقیقی از وضعیت بالگرد رئیس‌جمهور نداریم

خبرنگار صدا و سیما با ارائه گزارشی از محل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش گفت: به علت بارندگی و هوای مه آلود کار جست‌وجو با مشکل روبرو شده است اما نیروهای امدادی همچنان در حال حرکت به سمت محل حادثه هستند.

شبکه خبر منتشر کرد؛

اولین تصاویر از امدادرسانی به بالگرد حامل رئیس جمهور

شبکه خبر از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در نزدیکی ورزقان خبر داد. گروه‌های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور هستند.

در گفت‌وگو با شبکه خبر:

وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند

احمد وحیدی، وزیر کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد: «گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند». همچنین خبرگزاری دولت از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی خبر داد.

پس از تهدید او به قتل انجام شد؛

اسلحه‌کشی بن‌‌گویر به روی صهیونیست‌ها

ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از اینکه شهرک‌نشینان صهیونیست خود او را تهدید به قتل کردند، به سمت آن‌ها اسلحه کشید.

باران سکه در فدراسیون؛

چه کسی در فساد فوتبال باید کارت زرد بگیرد؟

اتفاقات چند روز گذشته در فوتبال بسیار پر سروصدا شده و دامنه این بحث و اتفاق به خانواده‌ها کشیده شده است.

زنجیره انسانی که در وسط سیل تشکیل شد؛

همدلی مردم برای نجات پاکبان مشهدی

ویدئویی از ایجاد یک زنجیره انسانی برای نجات پاکبانی که در‌ وسط سیل روز گذشته مشهد گیر کرده بود، منتشر شده است.

با ورود به ده پرونده اقتصادی انجام شد؛

اقدام بزرگ سازمان اطلاعات سپاه در بازگرداندن اموال بیت المال

سازمان اطلاعات سپاه با ورود به ده پرونده اقتصادی موفق به بازگرداندن چه میزان از اموال بیت المال شد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش این چند دقیقه را ببینید.

درگیری فرقه پهلوی و یک فعال تجزیه‌طلب؛

گرگ‌ها به جان هم افتادند!

علی جوانمردی، فعال تجزیه‌طلب علیه رضا پهلوی گفته: «یاسمین پهلوی ۳ ماه تنها با یک پورن استار اجاره‌ای مسافرت رفته، این فرد چطور می‌خواهد ملکه‌ی ایران شود؟»

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

فیلم سینمایی «بیبدن»یکی از آثار مهم، پرسروصدا و تماشاگرپسند سال 1403 که حالا با جذب حدود 700 هزار تماشاگر و دستیابی به گیشه‌ای 41 میلیارد تومانی، به دومین فیلم غیرکمدی پرفروش تاریخ سینمای ایران تبدیل شده، فیلمی متوسط است که امتیازاتی در متن دارد و ضعف‌هایی در اجرا.

درباره سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران؛

نمایشگاهی که مردم دوستش دارند اما...

«استقبال مردم» همیشه جزء لاینفک نمایشگاه کتاب است. رویدادی که در سال‌های قبل میزبان خیل مردمی بود که برای کتاب دورهم جمع می‌شدند اما می‌شود گفت امسال چنین نبود و چندین عامل از گرانی کاغذ و به تبع آن کتاب گرفته تا نمایشگاه مجازی کتاب و تغییرات اجتماعی و کم شدن تبلیغات شهری، همه دست‌به‌دست هم دادند تا نمایشگاه کتاب خلوت‌تر از سال‌های قبل باشد.

مرتضی علیزاده، کارگردان فیلم سینمایی «بیبدن»؛

‌طرز بیان موضوع قصاص در قرآن مدرن است

با مرتضی علیزاده، کارگردان فیلم بیبدن درباره اولین اثر بلند سینمایی‌اش حرف زده‌ایم و او از چالش‌هایی که برای پرداخت به چنین موضوعاتی داشت‌ نکات قابل توجهی بیان می‌کند. بخشی از این چالش‌ها طبیعتا مربوط به مدیریت فرهنگی است و بخشی دیگر از مواجهه فیلمساز با مخاطبانش برمی‌خیزد.

کریدور اصلی در جنوب، کریدور فرعی در شمال؛

اشتباه چابهار!

خبر قرارداد بلندمدت چابهار با هند، برخی امیدها برای تغییر راهبرد درباره این پروژه عظیم و حیاتی را به یأس تبدیل کرد. هند که در 10 سال گذشته امکان و قرارداد ساخت این بندر اقیانوسی را داشته، نشان داده قصدی برای گسترش واقعی آن ندارد ولی حالا به‌واسطه کمک به ایران در قضیه‌ بریکس، پاداشی بسیار بزرگ و استراتژیک را علی‌رغم آن تجربه دریافت کرده است. اما چرا این قرارداد اشتباه است و چرا این اشتباه تکرار شده؟

3 تیم حاضر در نیمه‌نهایی جام‌حذفی برای نخستین‌بار می‌توانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند؛

فینالیست‌های شگفتی‌ساز؟

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در غیاب استقلال و پرسپولیس برگزار شد و درنهایت 4 تیم سپاهان، گل‌گهر، آلومینیوم و مس‌رفسنجان به نیمه‌نهایی صعود کردند.

روابط هند و آمریکا و چشم‌انداز آینده پروژه؛

چرا واشنگتن به توافق چابهار روی خوش نشان نداد؟

امضای توافق بلندمدت 10‌ساله میان جمهوری اسلامی ایران و هند برای پیگیری پروژه مهم بندر تجاری- اقتصادی چابهار از موضوعات و مسائلی بود که طی هفته گذشته به‌شدت مورد توجه رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و محافل سیاسی جهان قرار گرفت.

تغییر زمان اجرای آزمون؛

اختلال در سامانه، امتحانات نهایی را به تاخیر انداخت

برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان به دلیل‌ اشکالات در سامانه آموزش و پرورش به تأخیر افتاد.

غارت آثار باستانی ایران توسط آمریکا سر دراز دارد؛

دیدار با الواح هخامنشی پس از ۹۲ سال دوری

پس از ده‌ها سال رایزنی، 3505 قطعه الواح هخامنشی در پنجمین استرداد و در 30 شهریورماه به ایران برگردانده شدند و امروز (29 اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی موزه‌ها از آن‌ها رونمایی شد.

بر اساس آمار ثبت احوال کشور؛

ایرانی‌ها در چند سالگی پدر و مادر می‌شوند؟

بر اساس آمار ثبت احوال کشور میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۲.۱ سال بوده است که میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال است.

چرا استعفای خداداد افشاریان و سهیل مهدی مهم است؟

برای قدم اول خوب بود

پس از انتشار خبر فساد و رشوه در باشگاه مس رفسنجان که در ابتدای هفته قبل سر‌و‌صدای زیادی به‌پا کرد بسیاری منتظر بودند ببینند واکنش مدیران رده‌بالای فدراسیون و به‌خصوص رئیس آن به این ماجرا چیست و در نهایت قرار است چه برخوردی با افرادی که در این پرونده متهم هستند صورت بگیرد.

جهان‌روایی پول چینی از ۲ درصد در سال ۲۰۲۲ به حدود ۶ درصد رسیده است؛

افزایش ۲۰۰ درصدی اعتماد دنیا به یوان

رئیس‌‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه ۱۶ می وارد پکن شد. این اولین سفر ولادیمیر پوتین به خارج از کشور از زمان انتخاب مجدد او در ماه مارس و دومین سفرش در 6 ماهه گذشته به چین است.

عدم استقبال بیرانوند از رسانه‌ای شدن درد دستش؛

پای پیشنهاد وسوسه‌انگیز در میان است؟

علیرضا بیرانوند در واکنش به خبر «فرهیختگان» مبنی بر اینکه احتمال دارد بعد از بازی‌های لیگ به درمان مچ دستش پرداخته و از این رو در فیفا‌دی غایب بزرگ اردوی تیم ملی باشد، اعلام کرد نه‌تنها در این فیفا‌دی بلکه در جام‌جهانی 2030 هم حضور پیدا خواهد کرد.

سرمایه ملی در تلاطم سود و زیان؛

اقتصاد دولتی چگونه زیان می‌سازد؟

شرکت‌های دولتی شرکت‌هایی هستند که تمام یا بیش از نیمی از مالکیت آنها در اختیار دولت قرار دارد. این شرکت‌ها با توجه به حجم بالای دارایی، نقدینگی و کارکنان، بخش مهمی از اقتصاد کشور را در بر گرفته و به‌طور مسلم ساماندهی آنها می‌تواند گام مهمی در جهت ساماندهی اقتصادی کشور باشد. این شرکت‌ها را می‌توان در سه بخش دولتی در مسیر واگذاری، خصولتی و دولتی غیرقابل واگذاری گنجانید.

دنیای فوتبال چگونه با فسادهای مالی و پرداخت رشوه برخورد می‌کند؟

تنبیهات سنگین بدون مصلحت‌اندیشی

کلید واژه فساد در فوتبال طی سال‌های اخیر بارها شنیده شده و البته کمتر در فوتبال ایران شاهد برخوردی جدی و سخت با این پدیده بوده‌ایم.

رد شایعات فضای مجازی؛

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی بازگشت

حسن یزدانی که از سال گذشته به دلیل جراحی کتف فرصت حضور در اردوی تیم ملی را پیدا نکرده بود، روز گذشته به اردوی تیم ملی برگشت.

روسیه چطور با حمایت چین کمترین آسیب اقتصادی را در جنگ دید؟

عصر جدید شرق‌گرایی در اقتصاد و امنیت

رابطه چین- روسیه با رابطه تاریخی آمریکا- انگلیس قابل مقایسه است؛ بازه‌هایی از دشمنی و دوستی‌های عمیق. از این رو هرگونه سفر و ارتباطات دوجانبه میان روس‌ها و چینی‌ها همانند روابط ممتاز واشنگتن- لندن به‌عنوان قدرت‌های ممتاز غربی، بر تحولات جهانی اثرگذار تلقی می‌شود.

وینگر سرخپوشان رفتنی شد؟

مصدومیت صادقی جدی است

سعید صادقی که اواخر هفته گذشته به طرز عجیبی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد این روزها زیر نظر پزشک متخصص دوران درمانی‌اش را آغاز کرده است.

دکتر طهرانچی در اجلاس سراسری مدیران گروه رشته‌های مهندسی برق، پزشکی و انرژی:

دانشگاه نوین توسعه علم و توسعه فناوری را با هم رقم می‌زند

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس سراسری مدیران گروه رشته‌های مهندسی برق، مهندسی پزشکی و مهندسی انرژی که در واحد یزد برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاهی که نسل ما در آن تحصیل می‌کرد باید با دانشگاه‌های امروز متفاوت باشد، گفت: «اگر بخواهیم دانشگاه‌ها به حیات خود ادامه دهند و باقی بمانند، باید متناسب با نیاز جوانان تغییر رویکرد دهند.»

از پیشنهاد سنگین به بیرانوند و ترابی تا اقدام ناگهانی برای واگذاری سهام باشگاه؛

تصمیم اخیر زنوزی را چقدر باید جدی گرفت؟

نتایجی که تراکتور در چند سال اخیر کسب کرده با هزینه‌های این باشگاه همخوانی ندارد. درواقع یکی از مشکلات اصلی تراکتور این است که در هر نقل و انتقالات تابستانی بیشتر از اینکه به فکر حفظ اسکلت اصلی تیمش باشد به فکر جابه‌جایی بازیکنانش و جذب نفرات شاخص تیم‌های دیگر است.

تکرار نظیر به نظیر جنایت‌های اسرائیل در طول تاریخ؛

سایۀ نکبت ۷۶ ساله بر سر غزه

فریم‌هایی از آوارگی و شهادت فلسطینیان در روزهای نکبت‌بار سال 1948 که 76 سال بعد در غزه تکرار شد. 15 می 1948 که روز اعلام موجودیت اسرائیل و آوارگی یک شبۀ 700 هزار فلسطینی است به روز نکبت مشهور است.

بازی زری خوشکام در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»

اسباب عاشقی رو داری ولی...

زری خوشکام بازیگر قدیمی سینمای ایران همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی امروز ۲۸ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت. بخشی از بازی او در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» را ببینید.

فروش 425 میلیاردی کتاب؛

نمایشگاه کتاب رکورد زد

علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: مجموع فروش حضوری و مجازی در نمایشگاه امسال 425 میلیارد تومان بوده است.

گفتگوهای روزنامه فرهیختگانگفتگو

‌طرز بیان موضوع قصاص در قرآن مدرن است
مرتضی علیزاده، کارگردان فیلم سینمایی «بیبدن»؛

‌طرز بیان موضوع قصاص در قرآن مدرن است

به پاکسازی ۱۰ ساله با قوانین سخت نیاز داریم
جلال چراغپور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به پاکسازی ۱۰ ساله با قوانین سخت نیاز داریم

ما مقصریم که جوانان بیهقی را نمی‌شناسند
احسان رضایی، داستان‌نویس و منتقد ادبی:

ما مقصریم که جوانان بیهقی را نمی‌شناسند

روسیه به دنبال نوسازی صنایع نظامی است
شعیب بهمن در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان»:

روسیه به دنبال نوسازی صنایع نظامی است

بخشی از نسل جدید سواد تاریخی و خواندن ندارد
منصور ضابطیان، نویسنده و سفرنامه‌نویس:

بخشی از نسل جدید سواد تاریخی و خواندن ندارد

تعطیلات بدون تحقیقات
موافقان و مخالفان نتوانسته‌اند به ابهامات زیادی که درباره تعطیلی آخر هفته مطرح شده، پاسخ دهند؛

تعطیلات بدون تحقیقات

کتاب‌ها فروش نمی‌روند!
حال اقتصاد حوزهٔ نشر خوب نیست؛

کتاب‌ها فروش نمی‌روند!

کتاب موج‌سوار لزوما کتاب خوب نیست
ایوب آقاخانی، کارگردان و بازیگر تئاتر:

کتاب موج‌سوار لزوما کتاب خوب نیست

هیچ قدرتی پورموسوی را به ما تحمیل نکرد
مدیرعامل استقلال خوزستان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هیچ قدرتی پورموسوی را به ما تحمیل نکرد

ژیمناستیک ایران می‌تواند در جهان تاریخ‌ساز باشد
آریا مام عبدالله در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

ژیمناستیک ایران می‌تواند در جهان تاریخ‌ساز باشد

چرا مشارکت دور دوم کم شد؟
پاسخ جمعی از کارشناسان مسائل سیاسی به یک سوال مهم در فضای سیاسی کشور؛

چرا مشارکت دور دوم کم شد؟

پرسپولیس مسیر قهرمانی را خیلی خوب بلد است
کارشناس شناخته‌شده فوتبال کشورمان؛

پرسپولیس مسیر قهرمانی را خیلی خوب بلد است

حوزه هنری؛ از مخملباف تا قیصر امین‌پور و آوینی
محسن مومنی‌شریف از تاریخ حوزه می‌گوید؛

حوزه هنری؛ از مخملباف تا قیصر امین‌پور و آوینی

وجدان‌های آگاه در مقابله با رژیم‌صهیونستی بیدار شدند
گفت‌وگو سیاستمدار ایرانی و فلسطینی؛

وجدان‌های آگاه در مقابله با رژیم‌صهیونستی بیدار شدند

رویکردمان باید یادگیری مدام از جهان در عرصه نوآوری باشد
رویکردمان باید یادگیری مدام از جهان در عرصه نوآوری باشد

رویکردمان باید یادگیری مدام از جهان در عرصه نوآوری باشد

ووشو در صورت میزبانی چین المپیکی می‌شود
امیر صدیقی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛

ووشو در صورت میزبانی چین المپیکی می‌شود

از استقلال به تیم ملی امید دعوت شدم
ضیایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

از استقلال به تیم ملی امید دعوت شدم

عشق و جنگ بزرگ‌ترین سوژه‌های تاریخ هستند
احمد دهقان در ویژه‌نامه نمایشگاه کتاب «فرهیختگان» مطرح کرد؛

عشق و جنگ بزرگ‌ترین سوژه‌های تاریخ هستند

«مرد ابدی» به زبان‌های دیگر هم ترجمه می‌شود
مجید قلی‌زاده، مدیر انتشارات تسنیم:

«مرد ابدی» به زبان‌های دیگر هم ترجمه می‌شود

بازی پیچیده اتمی ایران
درباره اظهارات صریح تازه کمال خرازی که یک دیپلمات محافظه‌کار است؛

بازی پیچیده اتمی ایران

نقش‌آفرینی شبکه‌های دختران دانشجو در حل مسائل دانشگاه
مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده خبر داد؛

نقش‌آفرینی شبکه‌های دختران دانشجو در حل مسائل دانشگاه

شبکه پژوهشی دانشگاه در خدمت چالش‌های امنیت غذایی
مشارکت 12 هزار استاد و 2 هزار دانشجو ؛

شبکه پژوهشی دانشگاه در خدمت چالش‌های امنیت غذایی

انگیزه بالایی برای جام‌جهانی داریم
مهدی کریمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

انگیزه بالایی برای جام‌جهانی داریم

خارج از حوزه تمدنی ایران نمی‌توانم زندگی کنم
علی دهباشی، نویسنده و سردبیر مجله بخارا:

خارج از حوزه تمدنی ایران نمی‌توانم زندگی کنم

پاسداشت زبان فارسی با شعر و ادبیات
«فرهیختگان» از جزئیات جشنواره شعر و داستان دانشگاه آزاد گزارش می‌دهد‌؛

پاسداشت زبان فارسی با شعر و ادبیات

حضور ۷۹۰ تیم در جشنواره فرهیختگان جوان
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

حضور ۷۹۰ تیم در جشنواره فرهیختگان جوان

آرزویم قهرمانی با ایران در جام‌جهانی است
مسلم اولادقباد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛

آرزویم قهرمانی با ایران در جام‌جهانی است

مشکل برخی مدیران ما در حد جدول ضرب است
رضا امیرخانی در ویژه‌نامه نمایشگاه کتاب «فرهیختگان» و رادیو مضمون مطرح کرد؛

مشکل برخی مدیران ما در حد جدول ضرب است

در جام‌جهانی به‌دنبال رفتن روی سکو هستیم
وحید شمسایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: 10 ساعت دیر می‌رسیدیم جام‌ملت‌ها را از دست می‌دادیم

در جام‌جهانی به‌دنبال رفتن روی سکو هستیم

مشاوران تحصیلی اطلاعی از رشته‌های مهارتی ندارند
آسیب شناسی وضعیت آموزش های مهارتی؛

مشاوران تحصیلی اطلاعی از رشته‌های مهارتی ندارند

جزئیات ۵ پروژه جدید دانشگاه آزاد در استان البرز
در گفت وگو با «فرهیختگان» مطرح شد؛

جزئیات ۵ پروژه جدید دانشگاه آزاد در استان البرز

باشگاه ها باید لیدرهای خود را روی سکوها کنترل کنند
حمید استیلی در گفت وگو با «فرهیختگان»:

باشگاه ها باید لیدرهای خود را روی سکوها کنترل کنند

«هبوط» شریعتی مرا دگرگون کرد
رضا امیرخانی در گفتگو با رادیو مضمون:

«هبوط» شریعتی مرا دگرگون کرد

با وجود مشکلاتی که ایجاد کردند، همین حالا هم قهرمانیم
آتیلا حجازی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

با وجود مشکلاتی که ایجاد کردند، همین حالا هم قهرمانیم

با بحران هیاهو مواجهیم
سیدعلی کشفی، علیرضا شفاه و اباصالح تقی‌زاده در میزگرد «فرهیختگان» مطرح کردند (بخش نخست)

با بحران هیاهو مواجهیم

هدف‌مان کسب تجربه نیست برای سهمیه المپیک می‌رویم
حمیده ایرانمنش در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هدف‌مان کسب تجربه نیست برای سهمیه المپیک می‌رویم

مسئولان اجرایی فهم مشترکی از سند تحول ندارند
حسین سیستانی، پژوهشگر حوزه حکمرانی و تعلیم‌وتربیت در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مسئولان اجرایی فهم مشترکی از سند تحول ندارند

استرس، قاتل ستاره سوم روی پیراهن آبی‌ها!
سالگرد نایب‌قهرمانی آبی‌ها در آسیا؛

استرس، قاتل ستاره سوم روی پیراهن آبی‌ها!

وضعیت معیشتی اساتید جوان را از نفس می‌اندازد
بررسی چالش‌های امروز اعضای هیات‌علمی جوان؛

وضعیت معیشتی اساتید جوان را از نفس می‌اندازد

قدرت ایران موجب عقب‌نشینی آذربایجان در زنگه‌زور شد
ارمنستانی‌ها درباره نسبت قره‌باغ و ایران چه دیدگاهی دارند

قدرت ایران موجب عقب‌نشینی آذربایجان در زنگه‌زور شد

شبکه هزار و ۸۷۰ محصول دانشجویی در آزاد چارسوق
بازارچه آنلاین محصولات صنایع خلاق دانشجویی برگزار شد؛

شبکه هزار و ۸۷۰ محصول دانشجویی در آزاد چارسوق

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

شما با تعطیلی کدام روز در کنار جمعه موافقید؟


مشاهده نتایج

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سینمای اجتماعی زنده است
فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص
درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

با کتاب زیستن یعنی سیاسی بودن
سیدجواد نقوی، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

با کتاب زیستن یعنی سیاسی بودن

قیدگذاری غلط برای مشارکت مردم؛ رفتن به بیراهه
محمدباقر شیرمهنجی، سیاست‌پژوه اقتصاد:

قیدگذاری غلط برای مشارکت مردم؛ رفتن به بیراهه

همیشه شعبون یه بار هم رمضون!
نعیمه موحد، دبیر سایت فرهیختگان آنلاین:

همیشه شعبون یه بار هم رمضون!

مخالف حضور زنان در هر جایی
زهرا میرزایی، دکتری حقوق زن در اسلام:

مخالف حضور زنان در هر جایی

می‌شود امید داشت!
سارا مسعودی، دانشجوی دکتری رسانه:

می‌شود امید داشت!

یک رای، یک نور
سیده‌فریضه سیدی‌کیانور، دکتری مدیریت ورزشی:

یک رای، یک نور

پیشروی تاریخ از آوارهای غزه تا هاروارد
احسان فرزانه، پژوهشگر اندیشه سیاسی:

پیشروی تاریخ از آوارهای غزه تا هاروارد

سرخوردگی تراپیست‌های عصر مدرن؟
سیدجواد نقوی، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

سرخوردگی تراپیست‌های عصر مدرن؟

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران
حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند
مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

سرکوب رسانه  بعد از دانشگاه
رژیم صهیونیستی دفاتر الجزیره را بست؛

سرکوب رسانه بعد از دانشگاه

شوآف با استقلال و پرسپولیس ممنوع!
حاشیه‌‌ی تبریک روز ملی خلیج‌فارس؛

شوآف با استقلال و پرسپولیس ممنوع!

بازگشایی سفارت به قیمت مصادره املاک ایران
لابی باکو در تهران چگونه منافع ملی را گروگان گرفته است؟

بازگشایی سفارت به قیمت مصادره املاک ایران

عشق و دیگر هیچ...
اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید
دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی
آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار
تمدن و فرهنگ یا مکانیکی و ساختگی؟

ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

اسرائیل و مساله یهود
سیدسعید لواسانی، استاد دانشگاه:

اسرائیل و مساله یهود

مسجد پارک قیطریه و بانی خیر
امیرحسین کسائی، خبرنگار:

مسجد پارک قیطریه و بانی خیر

کنترل عایدی بادآورده سرمایه به‌عنوان ‌انگیزه ضد تولید
محمد‌صادق تراب‌زاده‌جهرمی، پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

کنترل عایدی بادآورده سرمایه به‌عنوان ‌انگیزه ضد تولید

پایان هند سکولار
مودی برای تحکیم ناسیونالیسم هندو عطش وصف‌ناپذیری دارد؛

پایان هند سکولار

«تردید» و «تمدن» در  قرآن
کدام شک اجتماعی مایه سقوط و اضمحلال است؟

«تردید» و «تمدن» در قرآن

پاسخ مقتدرانه به یک چالش تمدنی
شریف لکزایی، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

پاسخ مقتدرانه به یک چالش تمدنی

آتش‌بس غیر‌رسمی در غزه امضا شد
در پی عملیات ایران علیه اسرائیل؛

آتش‌بس غیر‌رسمی در غزه امضا شد

در مسیر تحول
صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

اگرچه می‌دانیم عاشورایی در راه است
ما قصه غدیر را شادمانه می‌گوییم؛

اگرچه می‌دانیم عاشورایی در راه است

چشم‌هایمان گناه داشتند!
مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!
میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

اسرائیل شکست خورده است
گفتن آنچه که نتوان گفتن:

اسرائیل شکست خورده است