کد خبر: 57916

المپیک 2020 توکیو– روز چهارم

کاروان ورزشی ایران در چهارمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، نمایندگانی در رشته‌های والیبال، بوکس، بدمینتون و شنا داشت. میان این چهار رشته، ملی‌پوشان والیبال به دومین پیروزی پیاپی دست یافتند.

به گزارش «فرهیختگان»: برد دوم والیبال، تاریخ‌سازی آقایی، رکوردشکنی بالسینی
کاروان ورزشی ایران در چهارمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، نمایندگانی در رشته‌های والیبال، بوکس، بدمینتون و شنا داشت. میان این چهار رشته، ملی‌پوشان والیبال به دومین پیروزی پیاپی دست یافتند. ثریا آقایی در نخستین بازی‌اش در بدمینتون پیروز شد و شناگر 20ساله کشورمان رکورد ملی را جابه‌جا کرد. در این میان شاهین موسوی تنها نماینده ناکام ایران بود که با شکست مقابل نماینده ژاپن از گردونه مسابقات بوکس حذف شد.

شنا؛ رکوردشکنی بالسینی

متین بالسینی، شناگر جوان کشورمان در دسته اول مسابقات 200 متر پروانه رکورد 97. 59: 1دقیقه را به ثبت رساند و پس از شناگر اهل سوریه در رده دوم بین 6 شناگر قرار گرفت. بالسینی همچنین توانست رکورد ملی این ماده را نیز که پیش از این 74. 00: 2 دقیقه بود، ارتقا بدهد اما از صعود به نیمه‌نهایی باز ماند.

بوکس؛ حذف موسوی

در رقابت‌های وزن 75- کیلوگرم بوکس، شاهین موسوی در نخستین دیدار خود به مصاف یوئیتو موریواکی از ژاپن رفت و در پایان سه راند مبارزه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب نماینده میزبان شد و از دور مسابقات کنار رفت. موسوی درحالی مقابل موریواکی مغلوب شد که در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا مقابل این بوکسور به برتری دست یافته بود.

والیبال؛ پیروزی مقتدرانه

تیم ملی والیبال کشورمان پس از نمایشی تحسین‌‌برانگیز در نخستین دیدار خود مقابل لهستان، در دومین بازی به مصاف ونزوئلا رفت. سعید معروف، امیر غفور، مسعود غلامی، اصغر مجرد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو)، بازیکنان شروع‌کننده ایران در این بازی بودند. با توجه به شکست 3 بر صفر ونزوئلا در بازی نخست مقابل ژاپن و پیروزی روحیه‌بخش ایران مقابل لهستان پرمهره، پیش‌بینی می‌شد که شاگردان آلکنو، مسابقه سختی مقابل ونزوئلا نداشته باشند و موفق شدند 3 بر صفر و با نتایج 25 بر 17، 25 بر 20 و 25 بر 18 پیروز شوند و 3 امتیاز را مقتدرانه کسب کنند. تیم ملی ایران در بازی سوم خود در المپیک 2020 توکیو از ساعت 4:30 بامداد چهارشنبه 6 مرداد 1400 به‌مصاف کانادا می‌رود.

بدمینتون؛ تاریخ‌سازی آقایی

ثریا آقایی، بانوی ملی‌پوش بدمینتون ایران در نخستین دیدار خود در گروه G با فاطیما عبدالرزاق از مالدیو دیدار کرد و 2 بر صفر و با نتایج 21 بر 14 و 21 بر 7 به برتری رسید که اولین برد تاریخ بدمینتون ایران در المپیک بود. آقایی در دومین دیدار خود روز چهارشنبه به مصاف دیگر بازیکن گروه هفتم یعنی «بینگ ژیائوهه» از چین خواهد رفت.

مرتبط ها